کد خبر : 54277

خودروی تسلا در چند دقیقه هک شد

خودروی تسلا در چند دقیقه هک شد

همانند بسیاری از خودروهای موجود، تسلا مدی ایکس به فناوری‌های پیشرفته‌ای مجهز شده، اما اخیرا گروهی از محققان امنیتی ظرف ۲ دقیقه توانستند این خودرو را هک کرده و به سرقت ببرند.

به گزارش خودروتک به نقل از آی تی ایران ، ویدیویی که اخیرا توسط محققانی دانشگاه KU Leuven در یوتیوب منتشر شده، نشان می‌دهد که چگونه این محققان توانستند ظرف چند دقیقه با خودروی تسلا مدل ایکس نفوذ کرده و کنترل آن را در دست بگیرند. در این اقدام، از ضعف در سیستم ارتباطی بلوتوثی خودرو و ریموت دزدگیر استفاده شد.

نکته جالب توجه اینجاست که ابزار مورد نیاز برای نفوذ به خودروی تسلا مدل ایکس، تنها ۲۰۰ دلار قیمت دارد و محققان توانستند با بهره‌گیری از یک Raspberry Pi، این خودرو را تحت کنترل درآوردند. در این شیوه، ظرف چند ثانیه ریموت دزدگیر خودرو توسط این گروه هک شد و با استفاده از اطلاعاتی از این دزدگیر به دست آمد، محققان توانستند این شاسی بلند را روشن کرده و رانندگی کنند.

اما جای هیچگونه نگرانی برای دارندگان تسلا مدل ایکس نیست چراکه محققان KU Leuven، اطلاعات مربوط به آسیب‌پذیری مربوط به را در اختیار تسلا قرار دادند و این شرکت نیز با عرضه یک بروزرسانی توانست این مشکل را برطرف کند.

تسلا مدل 3

این اولین باری نیست که خودروهای تسلا توسط محققان و هکرها، هک می‌شوند و پیشتر نیز دو بار این اتفاق مشاهده شد. خودروهای تسلا از جذابیت‌های بالایی برای محققان و کارشناسان حوزه امنیت برخوردارند و از این رو، بیشتر از سایر محصولات مورد هدف قرار می‌گیرند.

البته تسلا نیز پیشتر اعلام کرد به افرادی که بتوانند آسیب‌پذیری‌هایی را در محصولات این شرکت شناسایی و گزارش کنند، جوایز ۵۰۰ یا حتی ۹۰۰ هزار دلاری اختصاص خواهد داد. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا نیز اخیرا اعلام کرد که از سیستم تایید هویت دومرحله‌ای برای برخی از اپلیکیشن‌های به‌کاررفته در خودروهای این شرکت استفاده کرده تا امنیت محصولات خود را ارتقا دهد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها