کد خبر : 50868

خودروهای برقی که بازار را متحول خواهند کرد

خودروهای برقی که بازار را متحول خواهند کرد

خودرو‌های الکتریکی صدای کمتری نسبت به خودرو‌های بنزینی تولید می‌کنند و خبری از آلودگی و خروج گاز‌های خطرناک از اگزوز این خودرو‌ها نیست. این موارد باعث شده تا بازار خودروسازی اقبال بیشتری به خودرو‌های الکتریکی نشان دهد و هر سال شاهد مدل‌های جدیدی از این خودرو‌ها باشیم، به همین دلیل قصد داریم ببینیم سلاطین خودروسازی تا ۵ سال دیگر چه نقشه‌هایی برای خودرو‌های الکتریکی دارند.

به گزارش خودروتک به نقل از خبرگزاری اقتصادی ایران  ،حتماً شما هم شنیده‌اید که می‌گویند احتیاج مادر اختراع است و به‌رغم اینکه بیشتر از یک قرن از اختراع خودرو می‌گذرد، اما همیشه در صنعت خودروسازی شاهد تغییرات جدید و چشمگیری بوده‌ایم. یکی از مهم‌ترین این تغییرات نیز به احتیاج انسان به خودرو‌های سالم و سبز باز می‌گردد چرا که خودرو‌های بنزینی و دیزلی تا توانسته‌اند به طبیعت صدمه زده‌اند. به همین دلیل یکی دو دهه‌ای می‌شود که سلاطین خودروسازی به فکر ساخت خودرو‌های الکتریکی افتاده‌اند و انصافاً هم باید گفت در این چند سال اخیر دستاورد‌های زیادی را در این زمینه شاهد بوده‌ایم.

خودرو‌های الکتریکی صدای کمتری نسبت به خودرو‌های بنزینی تولید می‌کنند و خبری از آلودگی و خروج گاز‌های خطرناک از اگزوز این خودرو‌ها نیست. این موارد باعث شده تا بازار خودروسازی اقبال بیشتری به خودرو‌های الکتریکی نشان دهد و هر سال شاهد مدل‌های جدیدی از این خودرو‌ها باشیم، به همین دلیل قصد داریم ببینیم سلاطین خودروسازی تا ۵ سال دیگر چه نقشه‌هایی برای خودرو‌های الکتریکی دارند و با مدل‌های مفهومی این خودرو‌ها که قرار است تا ۵ سال آتی روانه بازار شوند آشنا شویم.

فیسکِر اِموشن (FISKER EMOTION)

طرح مفهومی این خودروی جذاب و شیک اولین بار در سال ۲۰۱۸ رونمایی شد و در همان زمان به‌اندازه‌ای طرفدار پیدا کرد تا پیش‌فروش این خودروی مفهومی دانمارکی آغاز شود. این خودرو که طراحی زیبا و آینده‌نگرانه‌ا‌ی دارد قرار است تا با قیمت نسبتاً گزاف ۱۳۰ هزار دلار روانه بازار شود و برند خودروسازی فیسکر وعده داده بود، تا خودروی «اموشن» را تاریخی نامشخص در سال ۲۰۲۰ روانه بازار کند. در این بین خبر‌هایی از تغییر تاریخ عرضه این خودرو به گوش می‌رسد، اما مطمئن هستیم نهایتاً تا ۵ سال آینده چشم طرفداران به جمال فیسکر اموشن روشن خواهد شد.

این خودروی شیک و جذاب به‌صورت کاملاً الکتریکی عرضه خواهد شد و چندین پیشرانه در این خودرو تعبیه شده است تا قدرتی برابر با ۷۸۰ اسب‌بخار را در اختیار راننده قرار دهند. نیروی قدرتمند پیشرانه‌های این خودرو به چهار چرخ منتقل می‌شود و با چنین پیشرانه‌های قدرتمندی کاملاً مشخص است که «فیسکر اموشن» قوی‌ترین خودرو‌های الکتریکی ترازاول دنیا را به رقابت دعوت می‌کند. گفته می‌شود این خودرو در عرض ۳ ثانیه به سرعت یک‌صد کیلومتر در ثانیه دست پیدا می‌کند و باتری‌های الکتریکی این خودرو با یک بار شارژ، «فیسکر اموشن» را به‌میزان ۶۴۰ کیلومتر به‌پیش می‌رانند.

 

بایتون کی. بایت (BYTON K-BYTE)

خودروهای الکتریکی مفهومی که تا ۵ سال دیگر روانه بازار می‌شوند

این خودرو محصول یک استارتاپ چینی است و مدل «ام. بایت»، (M.Byte) آن توسط همین استارتاپ در سال ۲۰۱۹ روانه بازار شد تا طرفداران خودرو‌های الکتریکی برای عرضه «بایتون کی. بایت» لحظه‌شماری کنند. این‌گونه که پیدا است «بایتون کی. بایت» به‌عنوان یک سدان زیبا و شیک با بهره‌گیری از پیشرانه‌ای کاملاً الکتریکی در سال ۲۰۲۱ روانه بازار خواهد شد.

با توجه به تصاویری که تاکنون از خودروی مفهومی «بایتون کی. بایت» به‌بیرون منتشر شده است این خودرو به‌لحاظ طراحی و زیباشناختی، در کنار فلز، از شیشه نیز در قسمت‌های بیرونی خودرو بهره گرفته است تا نسبت به دیگر همقطارانش زیبا‌تر و شیک‌تر به‌نظر برسد. از طرف دیگر «بایتون کی. بایت» به لحاظ هوش‌مصنوعی نیز دست‌خالی به میدان نخواهد آمد و امکانات پیشرفته‌ای را در این خودرو شاهد خواهیم بود. گفته می‌شود «بایتون کی. بایت» به ویژگی‌های یک خودروی خودران مجهز است و بدون دخالت راننده، سرنشینان را از محلی به محل دیگر منتقل می‌کند.

«بایتون کی. بایت» دارای مجموعه باتری‌های بسیار باظرفیتی است که این خودرو را با یک بار شارژ تا میزان ۵۲۰ کیلومتر به‌پیش می‌رانند، این خودرو به لحاظ پیشرانه نیز از موتور قدرتمندی برخوردار است که ۴۷۰ اسب‌بخار نیرو را به چهار چرخ خودرو منتقل می‌کند.

 

آئودی ئی‌-ترون جی. تی (AUDI E-TRON GT)

خودروهای الکتریکی مفهومی که تا ۵ سال دیگر روانه بازار می‌شوند

این خودروی مفهومی به‌لحاظ ساختار شباهت‌هایی به آئودی «کیو ۴ ئی‌-ترون» (Q۴ E-Tron) دارد و همان‌گونه که انتظار می‌رود با خودرویی تمام الکتریکی طرف هستیم که در گروه خودرو‌های اسپرت سدان چهار در قرار می‌گیرد. «آئودی ئی‌-ترون جی. تی» علاقه‌مندان به‌سرعت را ناامید نمی‌کند و به لطف پیشرانه‌های ۵۹۰ اسب‌بخاری که در این خودرو تعبیه شده است در عرض تنها ۳.۵ ثانیه به سرعتی برابر با یک‌صد کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کند.

اگر از طرفداران برند آئودی باشید حتماً به خوبی می‌دانید که این برند توجه ویژه‌ای به سبز بودن خودرو‌های خود می‌دهد و در همین راستا، قسمت‌های داخلی «آئودی ئی‌-‌ترون جی. تی» کاملاً از مواد طبیعی و قابل بازیافت درست شده است.

در این بین اگر از علاقه‌مندان مجموعه فیلم‌های «انتقام‌جویان» هستید، به احتمال زیاد ظاهر «آئودی ئی‌-‌ترون جی. تی»، برای شما آشنا است چرا که این خودرو در چهارمین نسخه از مجموعه فیلم‌های انتقام جویان که به تازگی اکران شد و سروصدای زیادی هم به‌راه انداخت، حضور داشت. با این حساب می‌توان گفت مدل مفهومی «آئودی ئی‌-ترون جی. تی» تا رسیدن به تولید انبوه زمان زیادی در پیش ندارد و با توجه به محبوبیت سری خودرو‌های الکتریکی آئودی، انتظار داریم خبر‌های بیشتری را «آئودی ئی‌-‌ترون جی. تی» در آینده‌ای نزدیک شاهد باشیم.

 

آئودی اِی‌آی:می (Audi AI:ME)

خودروهای الکتریکی مفهومی که تا ۵ سال دیگر روانه بازار می‌شوند

آئودی برای اینکه ثابت کند ید طولایی در ساخت خودرو‌های الکتریکی دارد در کنار «آئودی ئی‌-ترون»، مدل مفهومی از خودروی «آئودی اِی‌آی‌:‌می» را معرفی کرده است. این خودرو بیشتر برای سفر‌های داخل شهری ساخته شده و به‌همین دلیل نیز آئودی مدعی است مسافرین خودروی «ای‌آی‌:‌می» به‌لحاظ امکانات داخلی چیزی کم و کسر ندارند و این خودرو سواری بسیار راحتی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد.

با این حساب به‌لحاظ قدرت و امکانات رانندگی نباید انتظارات زیادی از مدل مفهومی «آئودی اِی آی‌:‌می» داشته باشیم، اما وقتی صحبت از هوش‌مصنوعی و رانندگی خودران به‌میان می‌آید این خودرو حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. تنظیم درجه حرارت، صدا، نورپردازی داخلی و نحوه قرار گرفتن صندلی‌ها در این خودرو به‌صورت کاملاً هوشمند بر اساس سلیقه مسافر انجام می‌شود و آئودی تمام سعی خود را به کار گرفته است تا سرنشینان این خودرو در حین مسافرت‌های درون‌شهری احساس راحتی و خوشنودی داشته باشند. امکانات رانندگی خودروان در «آئودی اِی. آی‌:می»، راننده این خودرو را قادر می‌سازد تا بدون اینکه شش‌دانگ حواسش به جاده متمرکز باشد، به‌راحتی با سرنشینان گپ بزند و از امکانات راحت داخل خودرو بهره بگیرید.

 

بی. ام. و آی.۴ (BMW I۴)

خودروهای الکتریکی مفهومی که تا ۵ سال دیگر روانه بازار می‌شوند

طرفداران برند آلمانی بی. ام. وی که اخبار آن را دنبال می‌کنند حتماً در جریان هستند که چندی پیش بی. ام؛ و از نقشه‌هایش برای عرضه مدلی کاملاً جدید از «آی. ایکس. ۳» (iX۳)، در سال ۲۰۲۰، خبر داد، اما از قرار معلوم بی. ام؛ و برنامه‌های بیشتری در سر دارد و خبر‌هایی از خودروی تمام الکتریکی «بی. ام. وی آی.۴» در سال ۲۰۲۱ به گوش می‌رسد. این‌گونه که پیدا است این خودرو در بازار‌های جهانی چیزی حدود ۵۰ هزار دلار قیمت خواهد داشت و با یک سدان اسپرت طرف خواهیم بود که با هدف رقابت با «تسلا اس» (Tesla S) عرضه خواهد شد. با این حساب می‌توان گفت «بی. ام؛ و آی. ۴»، به‌لحاظ قیمت نسبت به «تسلا اس» ارزان‌تر خواهد بود، اما باید منتظر عرضه مدل نهایی این خودرو باشیم تا امکانات و کیفیت آن را هم با «تسلا اس» مقایسه کنیم.

بی. ام. وی آی. ۴ در عرض ۴ ثانیه به سرعتی معادل با یک‌صد کیلومتر در ثانیه دست پیدا می‌کند و با یکبار شارژ به‌راحتی مسافتی برابر با ۷۰۰ کیلومتر را طی می‌کند و از این لحاظ می‌توان گفت با یکی از کم‌مصرف‌ترین خودرو‌های الکتریکی طرف خواهیم بود.

 

لوتوس اِویجا (LOTUS EVIJA)

خودروهای الکتریکی مفهومی که تا ۵ سال دیگر روانه بازار می‌شوند

این خودرو یکی از تازه‌ترین محصولات برند لوتوس به‌حساب می‌آید و در نمایشگاه خودروی شانگ‌های در سال ۲۰۱۹ معرفی شد. «لوتوس اویجا» اولین هایپرکار (hypercar) تمام الکتریک برند لوتوس به‌حساب می‌آید و از قرار معلوم چیزی به پایان فرآیند ساخت و ساز آن باقی نمانده و احتمالاً در سال آینده میلادی شاهد عرضه «لوتوس اویجا» خواهیم بود.

«لوتوس اویجا» که پیش از این با نام «لوتوس تایپ ۱۳۰»، (Lotus Type ۱۳۰)، شناخته می‌شد از آن دسته خودرو‌هایی به‌حساب می‌آید که قرار است به تعداد محدود تولید شود و گفته می‌شود ۱۳۰ دستگاه بیشتر از این خودروی تمام الکتریکی روانه بازار نخواهد شد. مدتی پیش نیز برند لوتوس رسما اعلام کرد که خودروی «لوتوس اویجا» (اویجا به‌معنای اولین است). در زیرمجموعه برند خودروساز چینی «جیلی» (Geely) تولید خواهد شد.

ناگفته نماند ممکن است این خودرو در زیرمجموعه برند «جیلی» تولید شود، اما باز هم نباید آن را دست کم گرفت و از خودروی قدرتمند الکتریکی برای شما صحبت می‌کنیم که گفته می‌شود با سریع‌ترین خودرو‌های الکتریکی دنیا مانند «ریماک سی. تو» (Rimac C_Two)، قابل رقابت است.

«لوتوس اویجا» به‌پیشرانه الکتریکی بسیار قدرتمندی با ۱۹۷۲ هزار اسب‌بخار مجهز است و چیزی بیشتر از ۳۲۰ کیلومتر در ساعت سرعت می‌گیرد. انتظار می‌رود این خودروی سریع‌السیر و الکتریکی را در سال ۲۰۲۰ شاهد باشیم.

 

مرسدس ئی. کیو. اس (MERCEDES EQS)

خودروهای الکتریکی مفهومی که تا ۵ سال دیگر روانه بازار می‌شوند

قطار تولید خودرو‌های الکتریکی با تمام سرعت در حال حرکت است و هر روز برند‌های معتبر بیشتری را شاهد هستیم که سوار این قطار می‌شوند تا دستاورد‌های بیشتری در زمینه خودرو‌های الکتریکی را تجربه کنیم. یکی از این برندها، برند خوشنام مرسدس‌بنز است که چیزی بیشتر از یک سال می‌شود از عزم خود برای تولید یک سدان تمام الکتریک و لاکچری خبر داده است این سدان جذاب را در بازار با نام «مرسدس ئی. کیو. اس» خواهیم شناخت و به‌رغم اینکه طراحی نهایی این خودروی مفهومی هنوز به‌پایان نرسیده است، اما باتوجه به سلیقه‌ای که از مرسدس‌بنز در طراحی خودرو سراغ داریم مطمئن هستیم که «مرسدس ئی. کیو. اس»، به‌یکی از زیباترین سدان‌های تمام الکتریک دنیا تبدیل خواهد شد.

این خودرو به‌لحاظ قدرت نیز حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت و یک پیشرانه الکتریکی میزان ۴۰۸ اسب‌بخار نیرو را در اختیار راننده مرسدس‌بنز ئی. کیو. اس قرار خواهد داد. در حال حاضر خبر دقیقی از زمان عرضه مدل‌نهایی این خودرو مطرح نشده است، اما انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۰ شاهد عرضه مرسدس بنز ئی. کیو. اس باشیم.

 

پولِستار ۲ (POLESTAR ۲)

خودروهای الکتریکی مفهومی که تا ۵ سال دیگر روانه بازار می‌شوند

اگر از طرفداران خودرو‌های سوئدی باشید به‌احتمال زیاد نام «پولستار» را در کنار بعضی از خودرو‌های ساخت ولوو دیده‌اید، اما همکاری میان برند‌های «پولستار» و «ولوو» مدتی است که به پایان رسیده است و برند سوئدی «پولستار» خودرو‌های مستقلی را روانه بازار می‌کند. یکی از این خودرو‌ها که پس از معرفی، طرفداران زیادی هم پیدا کرده است را با نام «پولستار ۲» می‌شناسیم. این خودروی مفهومی با پیشرانه‌ای تمام الکتریکی روانه بازار خواهد شد و در گروه سدان‌های چهار در قرار می‌گیرد.

به لحاظ فنی انتظار می‌رود تا «پولستار ۲» به‌رقابت خودروی «تسلا مدل اس»، (Tesla Model S)، برود. به‌همین دلیل نیز برند سوئدی «پولستار» در جدیدترین خودروی الکتریکی خود از پیشرانه‌ای قدرتمند با ۵۹۲ اسب‌بخار نیرو بهره خواهد گرفت. این پیشرانه مصرف قابل قبولی هم دارد و با یک بار شارژ چیزی حدود ۵۰۰ کیلومتر مسافت را زیرپا می‌گذارد. این خودرو به‌لحاظ قیمت نیز با قیمتی قابل‌رقابت در بازار خودرو‌های الکتریکی عرضه خواهد شد و گفته می‌شود که چیزی نزدیک به ۶۰ هزار دلار قیمت خواهد داشت.

برند خودروسازی «پولستار» امکانات زیادی برای این خودرو در نظر گرفته که در میان آن‌ها می‌توان به نور انطباقی، آینه‌های بدون فریم و شیشه و سقف لمینه‌شده اشاره کرد. این خودرو مفهومی در حال حاضر به‌صورت آنلاین برای پیش‌فروش عرضه شده و با این حساب می‌توان گفت که زمان زیادی تا عرضه نسخه‌نهایی آن باقی نمانده است.

 

سِرِس اس. اف. ۷ (SERES SF۷)

خودروهای الکتریکی مفهومی که تا ۵ سال دیگر روانه بازار می‌شوند

شرکت خودروسازی چینی «اس. اف موتورز» به‌تازگی خودروی کراس‌اور «اس. اف. ۵» را معرفی کرده و قرار است نسخه بزرگ‌تر این خودرو را با نام «سرس اس. اف. ۷» در بازار شاهد باشیم. از آنجایی که در حال حاضر «اس. اف. ۵» پیش‌فروش می‌شود، می‌توان گفت که بدون شک «اس. اف. ۷» نیز پایان مراحل ساخت خود را پشت‌سر می‌گذارد و چیزی به عرضه این شاسی‌بلند تمام الکتریکی چینی باقی نمانده است.

قرار است در این خودرو چهار پیشرانه الکتریکی تعبیه شود و این پیشرانه‌ها مقدار ۱۰۷۳ اسب‌بخار نیرو در اختیار راننده «اس. اف. ۷» قرار می‌دهند تا این خودرو در عرض کمتر از ۳ ثانیه به‌سرعتی حدود یک‌صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. باتری‌های «اس‌اف. ۷» این خودرو را با یک بار شارژ به مسافت ۵۰۰ کیلومتر در جاده به‌پیش می‌رانند.

 

ریویان آر. ۱. اس ۲۰۲۱ (۲۰۲۱ RIVIAN R۱S)

خودروهای الکتریکی مفهومی که تا ۵ سال دیگر روانه بازار می‌شوند

آخرین خودرو از فهرست خودرو‌های الکتریکی مفهومی که تا ۵ سال آینده روانه بازار می‌شوند را به خودرویی از یک برند نسبتاً نوظهور آمریکایی اختصاص داده‌ایم که طراحی جالب و ظاهری خاص دارد. مراحل ساخت این خودروی مفهومی در حال حاضر در برند «ریویان» پشت‌سر گذاشته می‌شود و قرار است زمانی که «ریویان آر. ۱. اس» تولید شود، این خودرو رقیبی برای «تسلا مدل ایکس» (Tesla Model X)، باشد.

این خودرو با ظرفیت‌های باتری متفاوتی روانه بازار خواهد شد و بیشترین ظرفیت باتری آن چیزی حدود ۶۴۰ کیلومتر خودرو را با یک‌بار شارژ به‌پیش می‌راند. «ریویان آر. ۱. اس»، معادل ۷۰۰ اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند و گفته می‌شود که در عرض ۳ ثانیه به شتابی معادل یک‌صد کیلومتر می‌رسد.

«ریویان آر.۱. اس» یک شاسی‌بلند تمام‌عیار است که روی قابلیت کشندگی این خودرو نیز می‌توانید حساب‌باز کنید، این خودرو برای رانندگی آف‌رود نیز گزینه خوبی خواهد بود. قرار است «ریویان آر. ۱. اس» در تاریخی نامشخص در سال ۲۰۲۱ روانه بازار شود.

در این قسمت به پایان فهرست خودرو‌های الکتریکی مفهومی رسیدیم، از آنجایی که چند سالی بیشتر از عرضه این خودرو‌ها نمی‌گذرد و با اطلاعات مختلفی از آن‌ها سروکار داریم، پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم اطلاعات جالبی از خودرو‌های الکتریکی دارید، در قسمت نظرات برای ما و دیگر کاربران از این اطلاعات مفید بگویید و ما را در جریان پیش‌بینی خود از میزان موفقیت این خودرو‌ها در برابر خودرو‌های بنزینی بگذارید.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها