کد خبر : 50817

رونمایی پورشه از ایستگاه شارژ متحرک برای خودروهای برقی

رونمایی پورشه از ایستگاه شارژ متحرک برای خودروهای برقی

پورشه به تازگی از یک ایستگاه شارژ خودروهای الکتریکی با قابلیت جابجایی که به یک باتری عظیم 2.1 مگاوات ساعتی مجهز و روی یک تریلی سوار شده، رونمایی کرد.

به گزارش خودروتک به نقل از آی تی ایران ، پورشه یکی از پیشگامان تولید خودروهای الکتریکی به شمار ‌می‌رود و به سمت تما‌می‌خودروهای خود به مدل‌های الکترکی حرکت ‌می‌کند. این شرکت اعلام کرد که این دستاورد این سیستم قادر است تا 10 خودروی الکتریکی را به طور همزمان شارژ کند.

همچنین این این فناوری ‌می‌توان در مناطقی که دسترسی به ایستگاه‌های شارژ ثابت وجود ندارد و یا رویدادهایی که با شرکت تعداد زیادی از خودروهای الکتریکی همراه است، استفاده کرد. درواقع، آنچه پورشه را به طراحی و تولید چنین محصولی سوق داده، تلاش بزرگان عرصه خودروسازی در طی سال‌های اخیر برای پی بردن به نحوه تامین نیازهای شارژی خودروهای الکتریکی بوده تا از این طریق بتوانند خیال دارندگان مدل‌های الکتریکی خود را از دسترسی به شارژ در مناطق مختلف راحت کنند.

البته پورشه در این راه تنها نیست و شرکت آئودی نیز چندی پیش از طرح خود در این زمینه سخن گفت. آئودی از پیشتر از تعبیه کانتینرهایی حاوی باتری‌های بزرگ الکتریکی به منظور شارژ این قبیل خودروها خبر داد.

شرکت تسلا نیز که فعلا حرف اول را در عرصه خودروهای الکتریکی ‌می‌زند، تریلری مجهز به باتری عظیم الجثه مگاشارژر را طراحی کرده است. با این حال، پورشه نیز تقریبا چنین راهکاری را برای تامین شارژ خودروهای الکتریکی خود اندیشیده است.

پورشه در بیانیه خود در این رابطه عنوان کرد که فعلا زیرساخت‌های شارژ خودروهای الکتریکی آنچنان که باید و شاید توسعه نیافته‌اند و ن‌می‌توانند نیاز فوری دارندگان خودروهای الکتریکی به شارژ را برآورده کنند. از این رو، این ایستگاه شارژ متحرک که با کمک تریلی‌های ساخت شرکت آلمانی «ads-tec» طراحی شده‌اند، ‌می‌توانند در موقعیت‌های مختلف به کمک رانندگان خودروهای الکتریکی بیایند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها