کد خبر : 5064

10 خودروی آمریکایی که در آمریکا تولید نمی شوند!

10 خودروی آمریکایی که در آمریکا تولید نمی شوند!

هنگامی‌که از خودروهای آمریکایی صحبت می‌کنیم به‌طور پیش‌فرض تصور می‌کنیم که این خودروها باید در یکی از ایالت‌های آمریکا تولید شوند.

به گزارش خودروتک، در واقع این موضوع اصلاً جای سؤال ندارد اما برخلاف تصور ما ظاهراً برخی خودروهای پرفروش آمریکایی جایی خارج از مرزهای این کشور تولید می‌شوند.

کرایسلر ۳۰۰

قرعه اولین خودروی آمریکایی که خارج از مرزهای این کشور تولید می‌شود به کرایسلر ۳۰۰ افتاد. این خودرو نهمین اتومبیل محبوب مردم آمریکا به شمار می‌رود و در سال گذشته ۵۳۲۴۱ دستگاه از آن به فروش رفت. کرایسلر ۳۰۰ در کانادا تولید و به آمریکا صادر می‌شود!

نمای روبرو از کرایسلر 300 مدل 2017

کرایسلر پاسیفیکا

فروش ۶۲۳۶۶ دستگاهی کرایسلر پاسیفیکا در سال گذشته ثابت کرد که مینی ون‌ها همچنان از جایگاه خوبی در بازار خودرو برخوردارند. این خودرو در تأسیسات Windsor در آن‌سوی دیترویت ساخته می‌شود.

کرایسلر پاسیفیکا

دوج چلنجر

این در سال گذشته با فروش ۶۴۴۳۳ دستگاهی جایگاه ۷۹ را در میان پرفروش‌های ایالات متحده آمریکا کسب کرد. این خودروی عضلانی که با فورد موستانگ و کامارو رقابت می‌کند در کانادا به همراه کرایسلر ۳۰۰ در تأسیسات برامپتون به روی خط تولید می‌رود.

دوج چلنجر

دوج چارجر

ظاهراً تأسیسات برامپتون نقش مهمی در بازار خودروهای آمریکایی دارد. دوج چارجر پس از کرایسلر ۳۰۰ و دوج چلنجر سومین خودروی پرفروشی است که در این کمپانی کانادایی ساخته می‌شود. چارجر در سال گذشته با فروش ۹۵ هزار دستگاهی رتبه ۵۸ جدول خودروهای پرفروش آمریکایی را کسب کرد.

دوج چارجر

جیپ رنگید

تصور اینکه جیپ یکی از محبوب‌ترین خودرو‌های آمریکایی در خارج از مرزهای این کشور تولید شود کمی مشکل است اما کراس اوور کامپکت جیپ یعنی رنگید که عنوان پنجاهمین خودروی بازار آمریکا را در اختیار دارد در ملفی ایتالیا تولید می‌شود.

جیپ رنگید

فورد اج

فورد اج یکی دیگر از خودروهای آمریکایی است که در کانادا تولید می‌شود. این خودرو با فروش ۱۳۵۸۸۸ دستگاه در سال گذشته عنوان سی و دوم پرفروش‌ترین‌های آمریکا را کسب کرد.

فورد اج 2014

شورولت اکوئینکس

شورولت اکوئینکس در جایگاه پانزدهم پرفروش‌ترین خودروهای آمریکایی قرار دارد. سال گذشته این خودرو به تعداد ۲۴۲۱۹۵ دستگاه فروخته شد. شورولت اکوئینکس نیز همانند بیشتر خودروهای این لیست در کانادا تولید می‌شود.

شورولت اکوئینکس 2015

فورد فیوژن

فورد فیوژن سیزدهمین خودروی محبوب آمریکایی‌ها به همراه فورد فیستا و لینکلن MKZ در مکزیک تولید می‌شوند. این خودرو در سالی که گذشت به تعداد ۲۶۵۸۴۰ دستگاه ساخته و فروخته شد.

فورد فیوژن قرمز

رم ۱۵۰۰

رم به ساخت پیکاپ های محبوب مردم آمریکا شناخته می‌شود اما جالب است بدانید که تمام این پیکاپ ها در آمریکا تولید نمی‌شود. رم ۱۵۰۰ از جمله خودروهای آمریکایی است که به علت تقاضای بالا در خارج از این کشور نیز تولید می‌شود. این خودرو در سال گذشته با فروش ۴۸۹۴۱۸ دستگاهی رتبه سوم پرفروش‌های آمریکایی را کسب کرد. رم ۱۵۰۰ در کنار مدل‌های Crew Cab و Regular Cab در مکزیک ساخته می‌شوند.

رم 1500 زرد مدل 2016

شورولت سیلورادو

شورولت سیلورادو یکی از محبوب‌ترین‌های مردم آمریکا محسوب می‌شود. فروش ۵۷۴۸۷۶ دستگاهی این خودرو و کسب جایگاه دوم در سال گذشته این ادعا را ثابت می‌کند؛ اما شورولت سیلورادو نیز همانند بسیاری از خودروهای آمریکایی محبوب و پرفروش در مکزیک ساخته می‌شود. البته مدل‌های Regular و Double این خودرو همچنان در آمریکا در حال تولید هستند.

شورولت سیلورادو

منبع: ماشینو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها