کد خبر : 49873

به روزرسانی نرم افزار تسلا برای تشخیص محدودیت سرعت

به روزرسانی نرم افزار تسلا برای تشخیص محدودیت سرعت

تسلا با روزآمدی نرم افزاری در خودروهای خود امکان تشخیص علائم محدودیت سرعت را در دوربین های این خودروها ایجاد کرد.

به گزارش خودروتک سایپانیوز، سیستم اتوپایلوت در تسلا آپ دیت شد و حالا دوربین های نصب شده روی این خودروها می تواند علائم محدودیت سرعت را بخواند و روی صفحه نمایش روی داشبورد هم نشان دهد و بوق هشدار را به صدا درآورد.

این روزآمدی نرم افزاری، شامل تشخیص چراغ های راهنما هم می شود و وقتی چراغ راهنما سبز می شود، به صدایی ملایم به راننده خبر می دهد.

این امکانات جدید بیشتر جنبه اطلاع رسانی و هشدار دارند و به جای راننده تصمیم نمی گیرند.

در ماه آوریل هم تسلا یک روزآمدی نرم افزاری داشت که به علائم چراغ راهنما در چهارراه ها واکنش نشان می داد. این امکانات بخشی از اتوپایلوت تسلا هستند و اگر فعال شوند بدون دخالت راننده با دیدن چراغ قرمز خودرو را متوقف میکنند اما با دیدن چراغ سبز برای حرکت نیاز به دستور راننده دارند. البته تسلا این امکان را در سال 2018 به رخ کشید و ادعا کرد که تسلا از گاراژ منزل تا پارکینگ محل کار نیازی به دخالت راننده نخواهد داشت.

با این که ایلان ماسک ادعا کرده تا پایان سال 2020 خودران های این شرکت از راننده بی نیاز می شوند، اما واقعیت این است که این امکان هنوز در هیچ خودروسازی فراهم نشده و تا پایان امسال هم بعید است. یعنی 7 هزار دلاری که تسلا به خاطر بسته ی خودران کامل به مشتری می فروشد فقط در حد تشخیص چند علامت راهنمایی و رانندگی است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها