کد خبر : 49866

۵ خودروی پر فروش در تاریخ

۵ خودروی پر فروش در تاریخ

برخی خودروها با استقبالی سراسری در گوشه و کنار جهان رو به رو شده و فروشی میلیونی دارند. در نظر داشته باشید پر فروش ترین خودروهای جهان، لزوماً بهترین خودروها نیستند بلکه عوامل مختلفی چون قیمت، استقامت، کم هزینه بودن و ... نیز در این موضوع تأثیر دارد.

به گزارش خودروتک به نقل از سینا پرس ، دنیای خودرو و صنایع مرتبط با آن دنیای بسیار جذاب و سرشار از شگفتی هاست. همه ساله مدل‌های مختلفی از انواع خودرو توسط شرکت‌های مختلفی در سراسر دنیا ساخته و روانه بازار می‌شود که حتی بهترین کارشناسان هم به طور دقیق نمی‌توانند نحوه واکنش مشتریان نسبت به این خودروها را پیش بینی کنند.

در طول تاریخ نخستین خودرویی که به فروش جهانی ۲۰ میلیونی رسید خودروی فولکس بیتل کلاسیک یا همان خودروی معروف به فولکس قورباغه‌ای در ایران بود. این رکورد تا سال‌ها در اختیار این مدل ارزان از فولکس قرار داشت اما طی چند دهه اخیر معادلات کاملاً به هم خورده و خودروهای دیگری در صدر پرفروش ترین خودروهای جهان قرار گرفتند. در این میان به مواردی همچون افزایش استفاده از خودرو در گوشه و کنار جهان، رشد جمعیت و افزایش توان خرید مردم نیز باید اشاره کرد.

تویوتا کرولا

آغاز تولید از 1966 تا امروز

میزان فروش جهانی 46 میلیون خودرو

تویوتا کرولا با فروشی خیره کننده در سراسر جهان، رکورددار بیشترین میزان خودروی فروخته شده در جهان است و توانست تنها ۸ سال پس از شروع تولید، رکورد فولکس افسانه ای بیتل را بشکند.

در حال حاضر کرولا صدرنشین فهرست فروش جهانی تاریخ صنعت خودرو و محبوب ترین گزینه در بسیاری از کشورها محسوب می‌شود. گفته می‌شود هر ۱۵ ثانیه یک تویوتا کرولا در جهان به فروش می‌رود.

فورد سری اف

آغاز تولید از سال ۱۹۴۸ تا امروز

میزان فروش جهانی ۴۰ میلیون خودرو

شرایط پس از جنگ جهانی دوم در آمریکا بسیار خاص بوده و صنایع با سرعتی زیاد در حال رشد بودند. بخشی از این رشد صنعتی به واسطه فعالیت‌های فورد و به طور خاص طراحی سری اف این مجموعه است که در انواع فرم‌ها، اندازه‌ها و مکان‌ها ارائه شدند.

این خودرو محبوب ترین وسیله نقلیه در ایالات متحده است که به‌طور معمول به عنوان یکی اتومبیل خانوادگی و مناسب برای سفر و راحت فروخته می‌شود.

شرکت فورد به تازگی خبر از توسعه فورد اف داده و اخیراً از نسل جدید F-150 رونمایی کرده است. این مدل جدید به زودی وارد بازار خواهد شد.

فولکس واگن گلف

آغاز تولید از سال 1974 تا امروز

میزان فروش جهانی ۳۴ میلیون و ۸۰۰ هزار خودرو

بسیاری از مردم وقتی به پرفروش ترین فولکس واگن در طول تاریخ فکر می‌کنند، فولکس قورباغه‌ای در ذهنشان ترسیم می‌شود اما در حقیقت فولکس گلف مدت‌هاست که از پدربزرگ معروف خود در موضوع فروش جهانی پیشی گرفته است. در سال 2013، فولکس واگن موفق شد خودرو گلف مدل 1.6 TDI BlueMotion  را به عنوان رکورد سی میلیون تیراژ ثبت کند. هم اکنون فروش گلف از ۳۴ میلیون گذشته و چندی پیش نیز فولکس واگن از مدل جدید mk8 رونمایی کرد.

اوپل/واکسهال کورسا

آغاز تولید از سال 1982 تا امروز

میزان فروش جهانی ۱۸ میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو

برای نخستین بار در سال ۱۹۸۲ بازارهای اروپایی با خودروی جذابی به نام کورسا رو به رو شدند. این خودرو در برخی کشورهای اروپایی به نوا ( Nova  ) مشهور شد و تنها در انگلستان در فاصله سال‌های 1982 تا 1993 بیش از نیم میلیون نسخه از آن فروخته شد. این خودرو در بین سه خودروی پر فروش قاره اروپا قرار گرفته و به نظر می‌رسد با سلیقه مشتریان قاره سبز تطبیق پذیری زیادی دارد.

لادا ریوا

آغاز تولید از سال 1980 تا 2015

میزان فروش جهانی ۱۸ میلیون خودرو

اگرچه خودروی لادا ریوا که با نام‌های VAZ 2105 و Nova نیز شناخته می‌شود در ایران چندان شناخته شده نیست اما این خودرو عمری طولانی داشته و تاریخ ساخت آن به طراحی Fiat 124 شروع بازمی‌گردد که اولین بار در سال 1966 تولید شد. این ماشین بسیار کم مصرف و مناسب برای جاده‌های ناهموار بوده و به همین دلیل مورد استقبال قرار گرفت. البته نباید انتظار رانندگی راحت و لوکسی با این خودرو داشته باشید و هدف آن بیشتر تردد در جاده‌های خاکی و روستایی بود. به این ترتیب پنجمین خودروی پر فروش جهان اصولاً برای شهرها و رانندگی لوکس و راحت طراحی نشده بود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها