کد خبر : 49753

رویای خودروهای پرنده به واقعیت تبدیل شد

رویای خودروهای پرنده به واقعیت تبدیل شد

شرکت ژاپنی به نام اسکای درایو به ‌تازگی از یک خودروی پرنده رونمایی کرده است.

به گزارش خودروتک باشگاه خبرنگاران جوان، در سال ۱۸۸۰ میلادی اولین خودرو ساخته شد و حدود دو دهه بعد برادران رایت با عملی کردن ایده‌های خود، اولین هواپیما را به نمایش گذاشتند. امروز هم ژاپنی‌ها با ادغام این دو قابلیت، موفق به ساخت خودرو پرنده تک سرنشین شدند.

شرکت اسکای درایو پیشرو در تکنولوژی روز جمعه اعلام کرد اولین تست خودرو تک سرنشین جهان موفق بوده است. مدل این خودروی برقی SD-۰۳ است و در حدود ۴ دقیقه توانست پرواز کند. این خودرو قابلیت صعود و فرود به صورت عمودی را دارد.

این ماشین پرنده یک صندلی به همراه هشت موتور دارد، همچنین دو پروانه در هر طرفش وجود دارد. SD-۰۳ می‌تواند تا ارتفاع ۳ متری پرواز کند و کنترل آن نیز توسط خود راننده انجام می‌شود.

توموهیرو فوکوزاوا، مدیر اجرایی اسکای درایو، روز شنبه گفت که پنج سال پیش نمونه‌های مختلفی از اتومبیل‌های پرنده، با بال ثابت وجود داشت.

به گفته او، محصول اسکای درایو یکی از کم حجم‌ترین محصولات بوده و در مقایسه با سایر طرح‌ها سبک‌تر است.

فوکوزاوا گفت: اسکای درایو قصد دارد فروش نسخه دو نفره ماشین‌های پرنده خود را تا سال ۲۰۲۳ با قیمت حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار دلار آغاز کند. 

او پیش بینی کرد که قیمت این خودرو تا سال ۲۰۳۰ کاهش می‌یابد.

ساخت خودروی پرنده کارآمد، یکی از رویاهای انسان در سال‌ها و دهه‌های گذشته بوده است، اما اکنون این رویا در مرز تبدیل‌شدن به واقعیت است. بسیاری از شرکت‌ها از جمله بوئین، ایرباس و حتی شرکت‌های خودروساز مانند تویوتا و پورشه در حال تلاش برای ساخت این وسیله  هستند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها