کد خبر : 49532

فناوری جدید جگوار لندروور برای حالت تهوع در رانندگی

فناوری جدید جگوار لندروور برای حالت تهوع در رانندگی

بیماری سفر یا بیماری حرکت یکی از بیماری‌های قابل انتظار درون خودرو است. این بیماری هنگامی که راننده از پشت فرمان خودرو خارج شده و در صندلی دیگری جای می‌گیرد، بروز پیدا می‌کند.

به گزارش خودروتک به نقل از دیجی کالا ، این اتفاق ممکن است برای دیگر افراد درون خودرو نیز رخ دهد. بیماری سفر یا بیماری حرکت هنگامی که در جاده‌ای پر پیچ و خم در حال حرکت باشید، تشدید می‌شود.

احتمال می‌رود در آینده وقتی که سیستم حمل و نقل جهان تحت تسلط خودروهای خودران قرار بگیرد، این بیماری بیشتر بروز پیدا کند. این موضوع به‌خصوص در افرادی که به رانندگی علاقمند هستند و اقدام به راندن خودروها می‌کنند، شیوع شدیدتری خواهد داشت.

اما علت وقوع بیماری حرکت یا بیماری سفر چیست؟ علت این بیماری وجود تناقض بین آن‌ چیزی است که چشمان می‌بینند و آن‌ چیزی که بدن فرد حس می‌کند. این مورد هنگامی که رانندگان در خودروهای عمومی قرار گرفته‌اند رخ می‌دهد.

راه‌حل جگوار لندروور برای رفع بیماری حرکت

جگوار لندروور مدت‌هاست که بر روی این مسأله تمرکز کرده و سعی دارد تا راه‌حلی برای رفع بیماری سفر پیدا کند. این شرکت بر روی نرم‌افزارهای خودران کار می‌کند تا شرایطی که موجب وقوع بیماری حرکت می‌شوند را متوجه شود و از وقوع این مشکل جلوگیری کند.

جگوار لندروور برای کنترل بیماری حرکت، سیستمی موسوم به امتیاز سلامتی راه‌اندازی کرده است و از این سیستم در نرم‌افزار خودروهای خودران شرکتش استفاده خواهد کرد.

جگوار I-PACE

طرز کار این سیستم به این گونه است که به نرم‌افزار سیستم خودران امتیاز می‌دهد. هر چقدر امتیازی که این سیستم به نرم‌افزار خودران می‌دهد بالاتر باشد، احتمال وقوع بیماری حرکت در آن خودرو کمتر خواهد بود.

مطابق اعلام جگوار لندروور، استفاده از این سیستم می‌تواند وقوع بیماری حرکت را تا شصت درصد کاهش دهد. تاکنون سیستم امتیاز سلامتی جگوار لندروور حدود ۲۰۰ هزار کیلومتر مسیر آزمایشی را در شرایط واقعی و شبیه سازی طی کرده است تا بهترین شرایط برای رانندگی مشخص شود.

چگونه از وقوع بیماری حرکت جلوگیری کنیم؟

سیستم امتیاز سلامتی جگوار لندروور مشخص می‌کند احتمال مبتلا شدن هر فرد به بیماری حرکت در خودرو به چه میزان خواهد بود. مطابق یافته‌های جلگوار لندروور، شتاب‌گیری تدریجی، ترمزگیری آرام و دور زدن نرم می‌تواند احتمال وقوع بیماری سفر را کاهش دهد.

جگوار لندروور تصمیم دارد تا فناوری‌های مربوط به دستیار رانندگی اتومبیل‌های خودران خودش را اصلاح کند. از جمله این سیستم‌ها می‌توان به کروز کنترل هوشمند و سیستم‌های نگهدارنده خودرو در مسیر اشاره کرد.

اگر این اصلاحات به نتیجه برسند، احتمال بروز بیماری حرکت و حالت تهوع در خودروهای خودران جگوار لندروور تا هفتاد درصد کاهش خواهد یافت. در حال حاضر هر ده میلی ثانیه تنظیمات مربوط به دستیار رانندگی خودران جگوار لندروور تغییر می‌کند تا حرکات خودرو را اصلاح کند.

جگوار لندروور یکی از شرکت‌های فعال در حوزه خودروهای خودران است و تاکسی‌های بدون راننده این خودروساز به‌زودی در خیابان‌های جهان مشاهده خواهند شد. بنابراین تلاش این شرکت برای کاهش احتمال وقوع بیماری حرکت ستودنی است.

در نتیجه مسافران جگوار لندروور در آینده نزدیک نگران رخ دادن حالت تهوع نخواهند بود، چرا که خودرو خودران جگوار لندروور با سرعت زیاد یا دور زدن‌های ناگهانی بیماری حرکت را ایجاد نخواهد کرد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها