کد خبر : 49530

جایزه ای بزرگ برای شاسی بلندی کوچک


جایزه ای بزرگ برای شاسی بلندی کوچک

همین سال پیش بود که هیوندای شاسی بلند جمع و جور ونو Venue‌ را به بازار معرفی کرد و در نمایشگاه خودروی 2019 نیویورک به نمایش گذاشت و خیلی زود به بالای جدول شاسی بلندهای جمع و جور رسید.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، حالا ونوی هیوندای با کسب افتخار دریافت جایزه «انتخاب بالاترین ایمنی 2020» 2020 Top Safety Pick award از طرف مؤسسه بیمه ای ایمنی بزرگراه آمریکا Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) به محبوبیت های خود افزوده و در طول سال می تواند به دریافت این جایزه ببالد و مشتریان را به خرید این خودرو ترغیب کند.

معیارهای دریافت این جایزه در چند سال گذشته دچار تغییر شده است. برای سال 2020 برای گرفتن این جایزه نیاز به چند آزمون تصادف-ایمنی و چند اندازه گیری در زمینه «پیشگیری از تصادف» است. برای این کار 6 تست تصادف Crash Test‌ مختلف انجام می شود. برای اجتناب یا پیشگیری از تصادف، خودروها باید حتما باید امتیاز «پیشرفته» یا «برتر» را دریافت کنند و بتوانند جلوی برخورد خودرو-با-خودرو و خودرو-با-پیاده را بگیرند. برای دریافت این جایزه حتما باید خودرو، امتیاز حداقلی «قابل قبول» در زمینه چراغ های جلوی خودرو بگیرد.

خودروی ونو هیوندای، در تست های پیشگیری از تصادف، امتیاز «برتر» به دست آورده،‌ هم در تریم استاندارد و هم در تریم با آپشن های اضافه. در تست های تصادف با پیاده، امتیاز ونو با تریم استاندارد «پیشرفته» بوده اما در تریم ها با آپشن های اضافه به امتیاز «برتر» دست یافته است. در بخش تست های تصادف امتیاز ونو «خوب» بوده و در بخش چراغ جلو و پروژکتور ال ایی دی اختیاری رتبه «قابل قبول» به دست آورده است. البته در بخش چراغ های استاندارد امتیاز «بین مرزی» را به دست آورده است چون در گوشه ها و اطراف، از خود قابلیت رؤیت ضعیفی نشان داده است. اگر لنزهای ال ایی دی در ونو به صورت استاندارد در نظر گرفته می شد ونو می توانست جایزه «انتخاب بالاترین ایمنی + 2020» به دست آورد.

هیوندای ونیو اسپرت

با این که ونو شاسی بلند جمع و جور به حساب می آید اما فضای داخلی آن تحسین برانگیز است و امکانات و فناوری های به کار رفته در فضای داخل کابین بیش از حد انتظار است. ظاهر بیرونی ونو بستگی زیادی به سلیقه مردم دارد اما در مجموع چشم خیلی از مصرف کنندگان را می گیرد و از خودروهای هم تراز خود یک سر و گردن بالاتر به نظر می آید، مخصوصاً که در این سگمنت از بازار، رقبای زیادی وجود دارند. اگر کمی قدرت موتور بیشتری برای آن در نظر می گرفتند به سادگی می توانست یکی از بهترین کراس اور های روز باشد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها