کد خبر : 49468

استفاده تسلا از سنسورهای تشخیص کودکان جامانده در خودروهای داغ

استفاده تسلا از سنسورهای تشخیص کودکان جامانده در خودروهای داغ

نسل جدید خودروهای تسلا به قابلیت پیشرفته‌ای مجهز خواهند شد که با کمک آن، می‌توانند جا ماندن سهوی کودکان در خودروهایی داغ را شناسایی کرده و به راننده اطلاع دهند.

به گزارش خودروتک به نقل از آی تی ایران ، این شرکت اخیرا با ثبت درخواستی به کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC)، به دنبال مجوز استفاده از یک دستگاه حسگر حرکتی تعاملی با بُرد کوتاه است. از آنجایی که این سیستم، از قدرت بالاتری نسبت به استاندارد و قوانین فعلی بهره می‌برد، تسلا می‌بایست مجوز این نهاد را به دست آورد.

طبق آنچه این شرکت اعلام کرده، دستگاه مذکور از فناوری راداری امواج میلیمتری برای شناسایی و تشخیص حرکات درون وسیله نقلیه بهره می‌گیرد و حتی قادر است سرنشینان کودک از بزرگسال را از هم تمیز دهد.

تسلا اعلام کرد که طبق گزارش اداره ملی امنیت ترافیکی بزرگراه‌ها‌ در آمریکا، در سال 2019 بالغ بر 50 کودک درون خودروهایی که محیط داخل آن‌ها‌ به دلیل تابش خورشید داغ شده بود، جان خود را از دست دادند.

به گفته این شرکت، عملکرد و اثربخشی این فناوری به مراتب بهتر از سیستم‌ها‌ی دوربینی است که برای این منظور مورد استفاده قرار می‌گیرد چراکه فناوری راداری داخل خودرو می‌تواند حتی داخل وسایلی همچون پتو و یا نگهدارنده‌های کودک را ببیند و تشخیص دهد.

از طرفی دیگر، این فناوری جدید قادر است الگوهای تنفسی و ضربان قلب را شناسایی کند و کودک را از سایر اشیا و وسایل موجود در خودرو تشخیص دهد. این قابلیت باعث می‌شود تا پیام هشدار اشتباه برای صاحب خودرو ارسال نشود.

این فناوری از قابلیت‌ها‌ی دیگر نیز برخوردار است به طوری که می‌تواند از طریق شناسایی اندازه بدن هر فرد، عملکرد کیسه‌ها‌ی هوای خودرو را در حین بروز تصادف بهبود ببخشد. همچنین پیام‌ها‌ی هشداری را در صورت نبستن کمربند توسط سرنشین ارسال خواهد کرد. نکته جالب اینجاست که در صورت قرار گرفتن اجسام و نه انسان روی صندلی، این پیام صادر نمی‌شود.

و در نهایت باید گفت که اگرچه این فناوری برای داخل کابین خودرو طراحی شده اما قادر است تا حدود 1.8 متری اطراف خودرو را اسکن کند. این قابلیت می‌تواند در ارتقای سیستم جلوگیری از سرقت خودرو موثر واقع شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها