کد خبر : 49035

ایمن ترین شاسی بلندهای مدل 2020

ایمن ترین شاسی بلندهای مدل 2020

زمانی که شما اقدام به خرید یک شاسی‌بلند آن هم نسخه‌های با ابعاد بزرگ می‌کنید قاعدتا انتظار دارید که این خودرو از ایمنی خوبی برخوردار باشد. به طور کلی یکی از مهم‌ترین نکاتی که این روزها مردم به آن توجه می‌کنند همین ایمنی و ستاره‌های آن است. حتی این قضیه به شدت رو میزان فروش خودروسازان تاثیر می‌گذارد و به همین واسطه سازندگان نیز سعی می‌کنند سطح امنیت محصولات خود را تا حد امکان بالا ببرند.

به گزارش خودروتک به نقل از گسترش ، کمی سخت است که بتوان گفت دقیقا کدام شاسی‌بلند سایز بزرگ بیشترین حد ایمنی را دارد چرا که بعضی از آن‌ها هنوز تست‌های تصادف را پشت سر نگذاشته‌اند یا این کار به صورت محدود انجام شده است.

برای این که میزان امنیت این خودروها را مورد بررسی قرار دهیم از آمار منتشر شده توسط NHTSA استفاده کرده‌ایم که تقریبا اکثر شاسی‌بلند‌های بزرگ را بررسی کرده است.

ما همچنین سیستم‌های امنیتی که به صورت استاندارد روی خودروها وجود دارد یا می‌توان بعدا با پرداخت مبلغی به آن اضافه کرد را در نظر گرفته‌ایم.

در ادامه لیستی از ایمن‌ترین شاسی‌بلند‌های بزرگ ۲۰۲۰ را برای شما آورده‌ایم. با گسترش نیوز همراه باشید.

تویوتا سکویا

قیمت: ۴۹ هزار و ۹۰۵ دلار

سکوئیا

هر چند که تویوتا سکوئیا ۲۰۲۰ هنوز به صورت کامل مورد بررسی از لحاظ تست تصادف قرار نگرفته اما توانسته ۴ ستاره ایمنی از موسسه NHTSA را دریافت کند. این خودرو به صورت استاندارد با امکانات مختلفی از لحاظ ایمنی عرضه می‌شود. از جمله می‌توان به سیستم ایمنی تویوتا با نام P SENSE اشاره کرد. علاوه بر این مواردی نظیر کروز کنترل هوشمند، هشدار خروج از خط، هشدار برخورد از جلو، سیستم جلوگیری از تصادف، سنسور پارک جلو و عقب و دستیار تغییر خط اشاره کرد. لازم به ذکر است که این خودرو به دو سیستم هشدار نقطه کور و دوربین دید عقب نیز مجهز است که این روزها جزو موارد ضروری محسوب می‌شود.

نیسان آرمادا

قیمت: ۴۷ هزار و ۱۰۰ دلار

آرمادا

نیسان آرمادا نیز مانند سکوئیا توانسته ۴ ستاره ایمنی را دریافت کند. این خودرو در تست تصادف از کنار و چپ شدن روی سقف ۳ ستاره ایمنی اما در تصادف از بغل ۵ ستاره ایمنی به صورت کامل کسب کرده است. نسخه استاندارد این خودرو به امکاناتی نظیر دوربین دید عقب، سنسور پارک جلو و عقب، کروز کنترل هوشمند، سیستم ترمز خودکار و سیستم جلوگیری از برخورد جلو مجهز است. البته سیستم‌های ایمنی دیگری به صورت آپشنال وجود دارد که مواردی مانند سنسور باران، سیستم نقطه کور، هشدار خروج از خط و دوربین ۳۶۰ را می‌توان با پرداخت مبلغی جداگانه سفارش داد.

جی ام سی یوکان

قیمت: ۵۰ هزار و ۶۰۰ دلار

یوکان

این محصول جی‌ ام‌ سی هم توانسته ۴ ستاره ایمنی به دست آورد. یوکان در تست‌های تصادف از کنار و جلو به ترتیب ۵ و ۴ ستاره ایمنی دریافت کرده است اما وضعیت آن در هنگام چپ شدن خوب نیست و ۳ ستاره ایمنی در این بخش دارد. ارزان‌ترین نمونه این خودرو به سیستمی به نام TEEN DRIVER مجهز است که به صاحب خودرو اجازه می‌دهد یک سری محدودیت‌ها از جمله حداکثر سرعت را در نظر بگیرد. در این صورت وقتی فرزندان شما از خودرو استفاده می‌کنند خیالتان تا حدودی راحت‌تر خواهد بود. دوربین دید عقب و سنسور پارک جلو و عقب به صورت استاندارد در این خودرو وجود دارد. صاحب خودرو می‌تواند سیستم تنظیم نور اتوماتیک، سنسور نقطه کور، کروز کنترل هوشمند، سیستم هشدار خروج از خط، هدآپ دیسپلی و سیستم جلوگیری از تصادف  را جداگانه سفارش دهد.

شورولت سابربن

قیمت: ۵۱ هزار و ۷۰۰ دلار

سابربن

سابربن از ۴ ستاره ایمنی برخوردار است و بهترین عملکرد آن مربوط به تستس تصادف از کنار می‌شود. این خودرو نیز همانند یوکان شرایط خوبی در هنگام چپ شدن ندارد و ۳ ستاره ایمنی را در این زمینه می‌گیرد. سابربن نیز از سیستم TEEN DRIVER برخوردار است که همان امکانات یوکان را می‌دهد به علاوه این که شما می‌تواند به صورت کامل روی شرایط خودرو از طریق تلفن همراه و اپلیکیشن مخصوص شورولت نظارت داشته باشید. دوربین دید عقب، سنسور باران و سنسور پارک عقب به صورت استاندارد روی این خودرو نصب شده است. در نسخه‌های گران‌تر نیز شاهد استفاده از هدآپ دیسپلی، سنسور پارک جلو، صندلی‌های مجهز به سیستم هشدار، سیستم هشدار خروج از خط و سیستم جلوگیری از تصادف هستیم.

شورولت تاهو

قیمت: ۴۹ هزار دلار

تاهو

شورولت تاهو نیز همانند برادر خود سابربن از ۴ ستاره ایمنی برخوردار است. تاهو توانسته ۵ ستاره ایمنی در تست تصادف از کنار، ۴ ستاره در تست از جلو و ۳ ستاره ایمنی در هنگام چپ شدن را به دست آورد. نسخه ۲۰۲۰ این خودرو به صورت استاندارد مجهز به سیستم TEEN DRIVER، دوربین دید عقب و سنسور پارک است. سیستم جلوگیری از تصادف، سنسور نور، هداپ دیسپلی، سنسور پارک جلو، کروز کنترل هوشمند و سیستم هشدار خروج از خط در نسخ‌های بالاتر وجود دارد.

فورد اکسپدیشن

قیمت: ۵۲ هزار و ۸۱۰ دلار

اکسپدیشن

فورد اکسپدیشن از لحاظ ایمنی در سطح بسیار خوبی قرار دارد و توانسته ۵ ستاره ایمنی دریافت کند. این خودرو در تست تصادف از جلو و کنار ۵ ستاره ایمنی دارد. نمونه‌های که به صورت چهار چرخ متحرک عرضه می‌شوند ۴ ستاره ایمنی در هنگام چپ شدن و نسخه‌های بدون این سیستم ۳ ستاره ایمنی گرفته‌اند. تمامی نسخه‌های این خودرو به صورت استاندارد مجهز به سیستم ترمز اضطراری، سیستم نگهداری خودرو بین خطوط، سیستم هشدار خروج از خطوط، هشدار نقاط کور و سنسور نور هستند. این خودرو نیز از سیستمی همانند TEEN DRIVER البته با نام FORD MY KEY بهره می‌برد که تقریبا عملکرد مشابهی دارد. علاوه بر تمام این موارد می‌توان سیستم پارک اتوماتیک، دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل هوشمند، سنسور پارک جلو و سنسور باران را نیز برای خودرو جداگانه سفارش داد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها