کد خبر : 48957

خودروی تمام الکتریکی لوسید Air می تواند وسایل خانگی را شارژ کند

خودروی تمام الکتریکی لوسید Air می تواند وسایل خانگی را شارژ کند

شرکت لوسید موتورز (Lucid Motors) اخیرا اعلام کرد که نسل جدید خودروی تمام الکتریکی Air این شرکت به نسل جدیدی از فناوری باتری مجهز خواهد بود که خودرو با کمک آن می تواند، برق مورد نیاز برای روشن شدن برخی از دستگاه های خانگی را تامین کند.

به گزارش خودروتک به نقل از آی تی ایران ، همچنین در باتری این سری از خودرو از قابلیت شارژ سریع پیشرفته‌ای استفاده خواهد شد که می تواند ظرف 20 دقیقه، شارژ مورد نیاز برای پیمودن مسافت 480 کیلومتر (300 مایلی) را تامین کند. به گفته لوسید موتورز، در نسل جدید سدان تمامی الکتریکی Air از معماری الکتریکی 900 ولتی استفاده خواهد شد که دستاوردی بزرگ برای این صنعت به شمار می رود.

در حال حاضر، اغلب خودروهای الکتریکی به استثنای پورشه تایکان و مدل های الکتریکی Kia، از معماری 400 ولتی برخوردارند. البته محدودیت هایی نیز برای بهره‌گیری از این فناوری شارژ سریع وجود دارد به طوری که این روزها، درگاه شارژ سریع DC در اغلب مناطق وجود ندارد و دسترسی به آن به این راحتی ها نیست. با این حال، چنین قابلیتی برگ برنده‌ای برای مدل های ساخت لوسید موتورز در مقابل نمونه های تولیدی دیگر شرکت ها به شمار می رود.

از طرفی دیگرف این شرکت سعی دارد تا بتواند قدرت پیمایش 800 کیلومتری را با یک بار شارژ، به خودروهای تمامی الکتریکی خود اضافه کند که با توجه به قابلیت شارژ سریع باتری های این شرکت، دستیابی به این مهم نمی تواند کار پردردسری برای مهندسان این شرکت باشد.

لوسید موتورز همچنین اطلاعات دیگر را در خصوص قابلیت شارژ محصولات خود منتشر و اعلام کرد که مدل Air به استاندارد جهانی کانکتور CCS (سیستم شارژ مشترک) مجهز خواهد بود. این یعنی، خودروی جدید این شرکت از تمامی ایستگاه های شارژ عمومی پشتیبانی خواهد کرد.

این شرکت همچنین از همکاری خود با شرکت Electrify America که جزو زیرمجموعه های شرکت بزرگ فولکس واگن به شمار می رود خبر داد. بر این اساس، دارندگان خودروی تمامی الکتریکی Air می توانند تا 3 سال به صورت رایگان، خودروی خود را با شارژرهای متعلق به Electrify America شارژ کنند.

لوسید موتورز در ادامه به اقدامات خود در زمینه قابلیت های شارژ خانگی اشاره کرد و افزود که برای این منظور با شرکت Qmerit وارد همکاری شده است. اما شاید جالب‌ترین تلاش مهندسان این شرکت، قابلیتی به نام Vehicle-to-Everything باشد که می تواند شارژ باتری را به دستگاه های خانگی ارسال کند. این شرکت اعلام  کرد که قابلیت مذکور احتمالا در اواسط سال 2021 میلادی در اختیار دارندگان خودروهای تمام الکتریکی Air قرار خواهد گرفت.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها