کد خبر : 48950

بزرگ ترین خودروسازان دنیا را بشناسید | اینفوگرافیک

بزرگ ترین خودروسازان دنیا را بشناسید | اینفوگرافیک

با توجه به اینکه بسیاری از کارخانه‌های خودروسازی جهان برای تولید اتومبیل‌های خود به چین روی آورده‌اند، این کشور بیش از ۱۰سال است که در جایگاه نخست بزرگترین کشورهای تولیدکننده خودرو در جهان قرار دارد.

به گزارش خودروتک به نقل از اقتصاد آنلاین امروزه بیشتر خودروهای جدید جهان در خطوط مونتاژ چین ساخته می‌شوند. همانطور که در نمودار ارائه شده بر اساس داده‌های سازمان بین‌المللی تولیدکنندگان وسایل نقلیه موتوری مشاهده می‌شود، رتبه‌بندی کشورهایی که بیشترین تعداد خودرو را تولید کرده‌اند، در طول سال‌ها به میزان قابل توجهی تغییر کرده است.

به عنوان مثال، در سال 1999، چین حتی در لیست 10کشور برتر نبود و آن زمان در جایگاه چهاردهم قرار گرفت. 10سال بعد، چین در رتبه نخست قرار گرفت و از آن زمان تا کنون این مقام را حفظ کرده است.

فاصله بین چین و بزرگترین تولیدکننده بعدی قابل توجه است: چین به صورت سالانه21.4میلیون دستگاه خودرو تولید می‌کند، در حالی که شمار خودروهای تولید شده توسط ژاپن به 8.3میلیون دستگاه می‌رسد.

در طول 20سال گذشته، آلمان با تولید حدود 4.7میلیون دستگاه خودروی سواری، توانسته جایگاه سوم خود را حفظ کند.

از سویی جالب توجه است که ایران در سال 2009، در جایگاه دهم لیست بزرگترین تولیدکنندگان خودرو در جهان قرار داشت، اما در 10سال بعدی این رتبه را از دست داد.

گفتنی است که آمار تولید در چین به سرعت افزایش یافته، به ویژه به این دلیل که کل صنعت خودرو به میزان قابل توجهی در معرض جهانی‌سازی قرار دارد و تولیدکنندگان آلمانی مانند فولکس واگن، به طور فزاینده‌ای تولید خود را در چین گسترش می‌دهند.

در سال 2019، خودروهای سواری فروخته شده در چین حدود 39درصد از کل فروش‌های فولکس واگن را به خود اختصاص داد.

نظر دایملر و گروه BMW نیز به میزان قابل توجهی به چین جلب شد. به عنوان مثال، نسخه‌های الکتریکی بعدی آنها مانند Mini و Smart، به همراه شرکا در چین ساخته می‌شوند. این خودروها از آنجا به سراسر جهان صادر می‌شوند.

قابل ذکر است که کارخانه‌های اروپایی هم از نظر روند تولید و هم از جهت دانش عملی عقب مانده‌اند. تولیدکنندگان آلمانی با شرکت‌های چینی وارد سرمایه‌گذاری‌های مشترک می‌شوند که معمولا شامل تبادل فناوری نیز است.

در نمودار ارائه شده، بزرگترین کشورهای تولیدکننده خودرو را مشاهده می‌کنید؛

بزرگترین تولیدکنندگان خودرو

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها