کد خبر : 48800

مسیری فقط برای تردد خودروهای خودران

مسیری فقط برای تردد خودروهای خودران

فناوری خودران ها به تدریج راه خود را به زندگی مردم باز می کنند با این که هنوز قابلیت اتکا و اعتماد به آنها 100 درصد نشده است.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، با همکاری بخش خصوصی و دولتی در ایالت میشیگان آمریکا، 40 مایل مسیر ویژه بین شهر دیترویت و آن آربور به عبور و مرور خودران ها اختصاص داده شده است.

اختصاص یک خط از خطوط جاده و خیابان به عبور و مرور خودران ها می تواند گامی مثبت و رو به جلو برای توسعه و گسترش این فناوری رو به رشد به حساب آید.

این خط ویژه، با تابلوی «مخصوص خودران ها [خودروهای بدون نیاز به راننده]» مشخص خواهد شد.

شرکت خصوصی Cavnue‌ با همکاری دولت، به منظور ایجاد کریدور مخصوص خودران ها در جنوب شرقی میشیگان ایجاد شده است و هدف نهایی آن بهبود دسترسی حمل و نقل در این منطقه با استفاده از فناوری های نو است.

در ابتدا این مسیر ویژه بیشتر جنبه آزمایشی دارد و تا زمانی که اعتماد 100 درصد ایجاد نشود، در همان مرحله آزمایشی خواهد ماند یا به طور کلی کنار گذاشته خواهد شد. اما با هوشمندتر شدن فناوری های خودران، به خاطر رقابت شدید بین خودروسازان جهانی، احتمال رونق و گسترش خطوط ویژه یا مسیرهای ویژه خودران ها در آینده بسیار بالا است.

فورد، جنرال موتورز، وایمو (خودران گوگل)، آرگو ای آی، تویوتا، هوندا، توسیمپل TuSimple، ب ام و و سایر خودروسازان حمایت کامل خود را از این پروژه خصولتی اعلام کرده اند. هر خودروساز کمیته و کارگروهی برای همکاری با شرکت کَونو تشکیل خواهد داد و قرار است استاندارهایی بدون جانبداری از خودروسازی خاص، تهیه و تدوین شود طوری که هیچ تبعیضی بین شرکت های سازنده قطعات و خودروسازان وجود نداشته باشد.

 

این پروژه تا زمان تکمیل به زمان زیادی نیاز دارد و به تدریج گیر و گور آن بیرون آمده و روز به روز بهتر خواهد شد.

این مسیرهای ویژه تا حدودی شکل و شمایل حمل و نقل آینده گرا و سبک های جدید زندگی را هم مشخص خواهد کرد. به تدریج این مسیرهای ویژه بین فرودگاه ها و نهادهای خاص هم ایجاد خواهد شد.

فورد در ایالات میشیگان «کانون حمل و نقل نوین» ایجاد کرده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها