کد خبر : 48342

ورود غول خودروسازی آلمان به دنیای خودروهای خودران

 ورود غول خودروسازی آلمان به دنیای خودروهای خودران

شرکت مرسدس بنز اخیراً قرارداد همکاری با یکی از شرکت‌های فناوری سیلیکون ولی امضا کرده است که بر این اساس در مدل‌های سال ۲۰۲۴ به بعد این شرکت، رانندگان قادر به انتخاب هدایت دستی یا خودکار خودروهای خود خواهند بود.

به گزارش خودروتک به نقل از سینا پرس ، نسل جدید خدمات دیجیتال مبتنی بر اپلیکیشن مرسدس بنز، در آینده به رانندگان این خودرو امکان ویژه ای را می‌دهد تا تصمیم بگیرند که آیا مایل هستند ماشین خود را شخصاً برانند یا اینکه اجازه دهند سیستم هوشمند به جای آن‌ها رانندگی کند.

این فناوری جدید با عنوان اکوسیستم دیجیتال (digital eco-system) شناخته شده و در ابتدا شامل سه برنامه اصلی مرسدس من (Mercedes Me) است که در حال حاضر امکان دانلود آن از سایت‌های مشخصی وجود دارد. علاوه بر این اپلیکیشن، پلتفرم توسعه دهنده آن نیز در دسترس صاحبان محصولات این شرکت قرار می‌گیرد و این فناوری به صاحبان مرسدس اجازه می‌دهد عملکردهایی مانند تنظیم دمای داخل ماشین خود یا ارائه درخواست دریافت خدمات فنی را در اختیار داشته باشند.

به گفته کارشناسان، این فناوری نخستین قدم مرسدس بنز برای ارائه خدمات دیجیتالی آینده است و می‌توان آن را سرآغاز عصر جدید سرمایه گذاری در توسعه سریع دیجیتالی شدن و اتوماسیون در صنعت خودروسازی به عنوان یک جریان مهم درآمد زایی محسوب کرد.

ماتیاس ویتل (Mathias Vaitl) مدیر خدمات دیجیتال مرسدس بنز در این رابطه گفت: این فقط نقطه آغاز یک دوره جدید برای تجارت و ارائه خدمات دیجیتال است. کارایی‌های این اپلیکیشن به مراتب بیشتر از یک کنترل از راه دور است. امکانات بیشتری برای ارائه در آینده وجود دارد: ما در حوزه‌های متعددی مانند ایمنی خودرو، امکان اتصال خودرو به دستگاه‌های دیگری مانند ساعت‌های هوشمند و به طور کلی ایجاد اتصالی بین زندگی روزمره اشخاص و خودروهایشان برنامه ریزی کرده و هدف ما به طور جدی این است که رهبر دیجیتال در صنعت خودروسازی باشیم.

بدون تردید در چشم انداز آینده، یکی از مناطقی که خدمات دیجیتال مرسدس بنز نقش مهمی را در آن حوزه ایفا می کند خودروهای خودران هستند. ماه گذشته، اولا کولنیوس (Ola Källenius)، مدیر ارشد شرکت مرسدس، از ارتباط با مجموعه Nvidia  که در سیلیکون ولی مستقر است خبر داده و گویا سیستم محاسبات خودروهای این شرکت بر اساس توانایی‌های Nvidia  ایجاد خواهد شد.

به گفته مدیران مرسدس بنز، این مشارکت منجر به ایجاد سیستم‌های جدیدی در مدل‌های مرسدس از سال 2024 به بعد خواهد شد که نوید ارتقاء نرم‌افزاری محصولات تولید شده و ویژگی‌های رانندگی خودکار را در اختیار این مجموعه قرار می‌دهد.

ماتیاس ویتل در توضیح این موضوع گفت: «تجهیزات ویژه‌ای در اتومبیل‌های ما وجود دارد که صاحب خودرو به کمک خدمات دیجیتال می‌تواند آن را غیرفعال یا فعال کند. مدیریت مرسدس بنز اخیراً در مورد رانندگی خودکار توضیحات مفصلی ارائه کرده است و این یک نمونه از خدمات هوشمند نسل بعدی بنز محسوب می‌شود که صاحبان خودرو می‌توانند به دلخواه خود آن را فعال یا غیر فعال کنند.»

وی با بیان اینکه ما می‌خواهیم امکان رانندگی خودکار و استفاده از سیستم دیجیتال را به مشتریان خود ارائه کنیم افزود: آینده صنعت خودروسازی در گرو فناوری‌های دیجیتال بوده و ما فکر می‌کنیم این حوزه بسیار انعطاف پذیر است.

به این ترتیب به زودی شاهد حضور خودروهای خودران و هوشمند مرسدس بنز در خیابان‌ها خواهیم بود و قطعاً ورود این شرکت مشهور خودروسازی به حوزه خودروهای هوشمند می‌تواند تأثیرات مطلوبی در آینده این فناوری نوظهور داشته باشد.

مترجم: احسان محمدحسینی

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها