کد خبر : 48303

بهترین خودروهای برقی از نظر میزان هزینه پیمایش

بهترین خودروهای برقی از نظر میزان هزینه پیمایش

در صنعت خودروسازی بررسی و سنجش وسایل نقلیه با معیارهای متفاوت و وسیعی رخ می دهد. این موضوع در دنیای خودروهای برقی نیز صدق کرده و خریداران این خودروها می توانند آن ها بر اساس المان های متفاوتی مقایسه کنند.

به گزارش خودروتک به نقل از دیجیاتو ، یکی از راه هایی که می توان به وسیله آن خودروهای برقی را سنجید بررسی ظرفیت باتری ها و حجم انرژی مصرفی توسط آن ها در مقایسه با بهای خودروهاست.

در طی یک اقدام تحقیقاتی خودروهای پر فروش در ایالات متحده بر اساس این معیارها سنجیده شده و خودروهایی که خریدشان از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه تر است لیست شده اند.

قیمت خودروهایی که در این لیست 6 تایی وجود دارد براساس بهای پیشنهادی کارخانه بوده و بنابراین به احتمال زیاد بسیاری از این خودروها در بازار و نمایندگی های مجاز فروش با قیمت اندکی بیشتری عرضه می شوند.

باید توجه کرد که تلاش انکارناپذیر خودروسازان برای معرفی و عرصه خودروهای برقی جدید این لیست شش تایی را به شدت مستعد تغییر کرده و بسیار محتمل است که در آینده خودروهای فراوانی وارد آن شده و یا از آن خارج شوند.

در ادامه با ما همراه باشید تا شش خودرویی را که قیمت آن ها با توجه به حجم و ظرفیت باتریشان مقرون به صرفه است به شما معرفی کنیم:

6- تسلا مدل اس 100D (940 دلار برای هر کیلووات ساعت ظرفیت باتری)

پیمایش

اگر تصور می کنید که این لیست قرار است پر از خودروهای ارزان قیمت و نسبتا رایج باشد باید به شما بگوییم که سخت در اشتباهید. واقعیت این است که اندازه باتری خودروها تاثیر انکار ناپذیری بر روی نتایج این تحقیقات داشته و طبیعتا این اندازه رابطه مستقیمی نیز با هزینه ای دارد که خریداران وسایل نقلیه می پردازند.

همانطور که از نام این سدان تمام الکتریکی معلوم است یک پک باتری 100 کیلووات ساعتی در زیر آن قرار گرفته است. بنابراین قیمت پایه 94 هزار دلاری آن معقولانه بوده و خریداران آن می توانند به راحتی اطمینان حاصل کنند که نسبت به پول پرداختی، ظرفیت قابل قبولی را دریافت می کنند.

همچنین نباید نادیده گرفت که این سدان الکتریکی می تواند در یکبار شارژ مسافتی در حدود 540 کیلومتر را بپیماید.

5- فورد فوکوس الکتریک (869 دلار برای هر کیلووات ساعت ظرفیت باتری)

پیمایش

بعد از اینکه کمپانی فورد باتری مدل 2017 این خودرو را ارتقاء داد، ظرفیت آن افزایش پیدا کرده و به عدد 33.5 کیلووات ساعتی رسید. قیمت 29 هزار دلاری این خودرو با توجه به ظرفیت باتری و انرژی خروجی که از آن بدست می آید مقرون به صرفه و عادلانه است.

بد نیست بدانید که در سال 2012 CARB (هیئتی که مسئولیت کیفیت هوای کالیفرنیا را به عهده دارد) اعلام کرد که شش خودروساز معروف امریکا یعنی هوندا، جنرال موتور، فورد، نیسان، تویوتا و کرایسلر باید اقدام به تولید خودروهای الکتریکی و فروش آن در یک سری ایالات خاص این کشور بکنند.

فورد فوکوس از جمله خودروهای الکتریکی بود که فورد به منظور پاسخگویی به این قانون عرضه کرد. هرچند بسیاری تصور می کنند این خودرو تنها در ایالت های خاص مورد نظر CARB به فروش می رسد اما در حال حاضر طرفداران فورد می توانند در ایالت های دیگری نیز به این وسیله نقلیه برقی دسترسی داشته باشند.

4- فولکس3 واگن الکتریکی گلف (852 دلار برای هر کیلووات ساعت ظرفیت باتری)

پیمایش

باتری این مدل گلف نیز درست شبیه به فورد فوکوس الکتریکی مذکور در راستای یک سری اهداف خاص طراحی شده است. اغلب این دو خودرو در برابر یکدیگر قرار گرفته و بسیاری از منتقدان آن ها را با هم مقایسه می کنند.

مهندسان طراح آلمانی این خودرو توانسته اند راهی برای فشرده سازی باتری این خودرو پیدا کنند و به این ترتیب باتری با ظرفیت 35.8 کیلووات ساعت به این وسیله نقلیه افزوده شده که شعال حرکتی آن را 50 درصد افزایش داده است.

با توجه به این ویژگی خاص و با درنظر قیمت تقریبی و شگفت انگیز 30 هزار دلاری این خودرو به نظر می رسد که فولکس واگن شرایط را برای رقیبان خود به شدت سخت کرده است.

البته با توجه به اطلاعاتی که در وب سایت گلف موجود است باید درنظر گرفت که این وسیله نقلیه الکتریکی در تمامی ایالات های امریکا موجود نبوده و تنها در بعضی از نمایندگی های مجاز یافت می شود.

به علاوه فولکس واگن این خودروی الکتریکی را به صورت خاص به منظور فروش در اروپا طراحی و تولید کرده و توانسته است فروش نسبتا قوی را نیز در قاره سبز تجربه کند.

3- نیسان لیف (750 دلار برای هر کیلووات ساعت ظرفیت باتری)

پیمایش

با به روزرسانی که کمپانی نیسان روی این خودرو اعمال کرده یک پکیج 40 کیلو وات ساعتی به نسخه 2018 آن اضافه شده و با این کار نیسان لیف رتبه بهتری را در میان خودروهای مقرون به صرفه از آن خود کرده است.

قیمت 30 هزار دلاری نیسان لیف، با توجه به معیار های ذکر شده کاملا مقرون به صرفه بوده و خرید آن با توجه به ویژگی ها و تجهیزاتی که دارد حتی با درنظر گرفتن معیار های دیگر نیز عاقلانه و اقتصادی است.

ما امیدواریم که نسخه 2019 این خودرو که گفته می شود به یک باتری 60 کیلو وات ساعتی مجهز است بتواند جایگاه خود را در این لیست حفظ کند و از طرف دیگر سازندگان نیز خودروی مذکور را با قیمت منصفانه ای راهی بازار کنند.

2- شورولت بولت (610 دلار برای هر کیلووات ساعت ظرفیت باتری)

پیمایش

این هاچبک الکتریکی با توجه به باتری 60 کیلو وات ساعتی و رنج مسافتی 385 کیلومتری (در یکبار شارژ و براساس داده های آژانس محافظت محیط زیست امریکاEPA ) محبوبیت فراوانی در بین طرفداران دنیای خودرو داشته و توانسته است خریداران زیادی را به سمت خود جذب کند.

مالکان این شورولت با توجه به مبلغ 37 هزار دلاری که برای خریدن این خودرو پرداخته کرده اند دلیل قرار گرفتن شورولت بولت الکتریکی در این لیست را به خوبی درک می کنند.

رنج مسافتی فوق العاده 385 کیلومتری، ظرفیت بالای باتری، تجهیزات و امکانات پیشرفته در کنار قیمت مقرون به صرفه این وسیله نقلیه کاملا شگفت انگیز است.

خریداران این خودروی برقی می توانند آن را در سراسر امریکا و کانادا خریداری کنند. عرضه و به روزرسانی پیوسته این خودرو یکی از مصادیق متعهد بودن جنرال موتور به بازار خودروهای الکتریکی بوده و به نظر می رسد که این تولید کننده قصد دارد در آینده مدل ها و پلت فرم های متنوع تر و کارآمد تری را نیز راهی بازار کند.

1- تسلا مدل 3 Long Range (547 دلار برای هر کیلووات ساعت ظرفیت باتری)

پیمایش

هرچند که تسلا علاقه ندارد خودروهای پرچم دار و گران قیمت خود را به باتری های خاصی با سایزهای منحصربه فرد مجهز کند اما این خودروساز کالیفرنیایی اغلب برای این دسته از مدل ها نسخه های متفاوت و گوناگونی عرضه می کند تا بتواند تمامی طرفداران خود را راضی نگه دارد.

این خودرو در دو نسخه راهی بازار شده است. خریداران آن می توانند از بین نسخه هایی Standard Battery (مجهز به باتری استاندراد) و Long Range (رنج مسافتی قابل پیمایش نسبتا بالا در یکبار شارژ) یکی را انتخاب کنند.

نسخه ای از تسلا مدل 3 که رنج مسافتی آن طولانی تر است، قیمت 44 هزار دلاری داشته و به یک باتری با ظرفیت 80.5 کیلووات ساعت مجهز است. با درنظر گرفتن خودروهای موجود در بازار و با توجه به قیمت و ظرفیت باتری این نسخه از تسلا احتمالا این وسیله نقلیه جایگاه محکمی را دراین لیست کسب کرده و به  این زودی ها از آن خارج نخواهد شد.

البته لازم به ذکر است که در حال حاضر نسخه از این خودرو که به پکیج باتری پرمیوم آپگرید مجهزاست با قیمتی در حدود 49 هزار دلار به فروش می رسد، اما با این وجود همچنان جایگاه نخست در اختیار تسلا است.

در پایان لازم به ذکر است که روش های مختلفی برای دسته بندی و مقایسه خودروها وجود دارد. بسیاری از افراد در این دسته بندی ها قیمت پایه یک وسیله نقلیه و یا حتی ارزان ترین قیمت را به عنوان بهای اصلی در نظر می گیرند. آنچه که در دنیای خودروهای برقی مهم است این است که داشتن یک باتری بزرگ با ظرفیت معقولانه و زیاد یک عامل مهم در خرید وسایل نقلیه برقی است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها