کد خبر : 47973

چرا تونل های بورینگ ایلان ماسک مهم هستند؟

چرا تونل های بورینگ ایلان ماسک مهم هستند؟

شرکت بورینگ ادعا می‌کند این تونل‌ها می‌تواند نحوه سفر و حمل و نقل مردم در شهر‌های سراسر دنیا را متحول کند و همینک نیز قرارداد‌هایی اولیه با چندین شهر در ایالات متحده بسته است.

به گزارش خودروتک به نقل از فرادید ، ایلان ماسک از طرح‌های اولین ایستگاه تجاری خود که در حال ساخت زیر شهر لاس وگاس توسط شرکت تونل‌ساز او، شرکت بورینگ، است پرده برداشت. مدیرعامل شرکت تسلا شرکت نوپای بورینگ را در سال ۲۰۱۶ به عنوان «شرکتی برای سرگرمی» خود تاسیس کرد چرا که به شدت از ترافیک محل زندگی خود، شهر لس‌آنجلس، به ستوه آمده بود.

تونل‌هایی که توسط شرکت بورینگ احداث می‌شود بنا دارند راهی جدید و انقلابی برای حمل‌ونقل شهری ارائه کنند بدون آن که در ساختار‌های فعلی اختلال ایجاد نماید. این تونل‌ها خودرو و سرنشینان آن را روی صفحه‌ای الکتریکی با سرعتی تا ۱۵۵ مایل بر ساعت (۸۸/۵ کیلومتر در ساعت) در زیر زمین به مقصد خواهند رساند.

مدل اولیه این سیتسم اولین بار در سال ۲۰۱۸ به نمایش گذاشته شد و اولین تونل تجاری قرار است تا آخر سال جاری میلادی افتتاح شود. این تونل به مسافران اجازه می‌دهد مسیر یک مایلی (۱/۶ کیلومتری) دو طرف مرکز تفریحات لاس وگاس را ظرف کمتر از دو دقیقه طی کنند.

ماسک عکسی از تصویر این تونل حمل و نقل را توییت کرد و در توضیح آن نوشت: «به زودی خواهد آمد.» در این تصویر چند خودروی تسلا مدل ۳ پارک بودند و کنار آن‌ها تابلوی اطلاعاتی که زمان و نوبت حرکت هر خودروی الکتریکی را نشان می‌داد.

پوستری هم که روی دیوار ایستگاه نصب شده بود، اقتباسی از شعار معروف لاس وگاس است کهو نوشته: «هر چه این‌جا اتفاق می‌افتد، فقط این‌جا اتفاق می‌افتد.»

جزئیات بیشتری درباره تونل لاس وگاس در ماه مه توسط اداره تفریحات لاس و گاس و امور گردش‌گران منتشر شد که می‌گوید سه ایستگاه در حال ساخت‌اند تا به حمل و نقل هزاران بازدیدکننده این محل که حدود ۱۰۰ هکتار مساحت دارد کمک کنند.

این پروژه ۵۲.۵ میلیون دلاری با نرخ ۳۳ متر در روز در حال انجام است و وقتی تکمیل شود ظرفیت انتقال ۴۴۰۰ مسافر را در هر ساعت خواهد داشت. با بازگشایی این تونل در مرکز تفریح لاس وگاس از چندین خودروی مختلف تسلا استفاده می‌شود که مجهز به رانندگان این شرکت می‌باشند، ولی نهایتا آن‌ها امیدوارند به طور کامل از خودرو‌های بدون راننده بهره جویند.

اداره امور گردش‌گران لاس وگاس نوشت: «این سیستم امکان توسعه در آینده و اتصال به خیابان هتل‌های شهر، مرکز شهر لاس وگاس، هتل بین‌المللی مک‌کارن و فرای آن را خواهد داشت.» شرکت بورینگ ادعا می‌کند این تونل‌ها می‌تواند نحوه سفر و حمل و نقل مردم در شهر‌های سراسر دنیا را متحول کند و همینک نیز قرارداد‌هایی اولیه با چندین شهر در ایالات متحده بسته است.

در وب‌سایت این شرکت آمده است: «شبکه عظیمی از تونل‌ها در سطوح مختلف عمق زمین می‌تواند به مشکل ترافیک در هر شهری کمک کند صرف نظر از این که چقدر ترافیک شدید باشد (چرا که صرفا می‌تواند سطوح عمیق‌تری از تونل‌ها را به آن اضافه کرد) عامل کلیدی برای این که این کار به صرفه شود این است که سرعت حفر تونل را افزایش داده و هزینه آن را به یک دهم یا بیشتر کاهش دهیم. این هدف نهایی شرکت بورینگ است.»

به گفته ماسک اولین تونل آزمایشی زیر شهر لس‌آنجلس به طول یک مایل و با هزینه ۱۰ میلیون دلار ساخته شد که به ادعای او ارتقایی شدید در کاهش مخارج فعلی فناوری‌های شرکت بورینگ است. یک فایده دیگر روند حفاری این است که خاک برداشته شده از زمین در حفر تونل می‌تواند برای ساخت آجر‌ها در ساخت و ساز ساختمان‌ها استفاده شود.

این شرکت در وب‌سایت خود نوشته است: «در پروژه‌های معمولی حفر تونل، خاک حفاری شده به خارج از محل برای تلنبار شدن فرستاده می‌شود. این روند کاری هزینه‌بردار، زمان‌بر، پر سر و صدا و حتی احتمالا برای محیط زیست مضر است. شرکت بورینگ یک فناوری خلق کرده که طی آن می‌توان خاک زمین را بازیابی کرد.»

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها