کد خبر : 47812

بهترین قطعات مصرفی خودرو کدامند؟

بهترین قطعات مصرفی خودرو کدامند؟

قبل از هر چیز باید توضیح داد که «قطعه مصرفی» دقیقا چیست؟ این قطعات به توجه و مراقبتی بیشتر از سایر قطعات نیاز دارند، چرا که عمر مفیدی برای آن‌ها تعریف شده و بعد از مدتی کارکرد و توان اولیه خود را از دست می‌دهند. پس لازم است درخصوص زمان بهینه استفاده از آن‌ها، مراقبت‌ها و تعویض این نوع قطعات اطلاعات بیشتری داشته باشیم.

بسیاری از این اطلاعات در دفترچه راهنمای خودرو‌ها ثبت شده و شما می‌توانید از آن کمک بگیرید، اما این طبیعی‌ست که باتوجه به طرز استفاده شما از ماشین، برند قطعات و فاکتورهای دیگر، قطعات مصرفی باید مدام مورد بازبینی قرار بگیرند. در ادامه می‌خواهیم بهترین قطعات مصرفی خودرو را به شما معرفی کنیم، قطعاتی که طول عمر بیشتری دارند و شما می‌توانید با اطمینان از آن‌ها استفاده کنید.

فیلتر کابین خودرو

فیلتر کابین خودرو یکی از اساسی‌ترین قطعات مصرفی ماشین است. این قطعه برای بهبود کیفیت هوا در داخل وسیله نقلیه قرار می‌گیرید و کاربرد آن این است که ناخالصی‌های موجود در هوا که وارد کابین می‌شوند را به‌خود جذب می‌کند و همچنین غلظت آلاینده‌ها را در فضای محدود داخل خودرو کاهش می‌دهد. پس از چک کردن مرتب و تعویض به‌موقع این قطعه غافل نشوید، چرا که مستقیما با سلامت خودتان در ارتباط است و این همان چیزی‌ست که نمی‌توان نادیده‌اش گرفت.هنگام خرید فیلتر کابین خودرو به نکات زیر توجه داشته باشید:

به‌طور کلی سه نوع فیلتر وجود دارد که بر اساس مواد و کیفیت به‌کار رفته در تولید آن‌ها، تقسیم‌بندی می‌شوند:

فیلترهای ذرات: این نوع فیلتر ذرات و گرد و غبارهای بزرگتر از 0.1 میکرومتر (به عنوان مثال گرده، دوده، گرد و غبار سایش لاستیک) را جذب می‌کنند.

فیلترهای ترکیبی: علاوه بر به دام انداختن گرد و غبار، این فیلترها بوی نامطبوع و گازهای مضر NOx ، ازن ، NO2 ، بوتان ، تولوئن ، SO2 ، بوتادین و ... را با استفاده از یک لایه کربن فعال در خود جذب  می‌کنند.

فیلترهای ترکیبی با عملکردهای اضافی: این فیلتر که نوع خود محصولی جدید محسوب می‌شود، یک فیلتر ترکیبی جدید با خاصیت ضد حساسیت است که آلرژن‌های منتقل شده توسط گرده‌ها را با استفاده از یک سطح درمانی طبیعی از فیلتر (پلی فنول) خنثی می‌کند. این فیلتر امنیت بیشتری را برای افراد مستعد بیماری‌های تنفسی فراهم می‌کند (به عنوان مثال افرادی که آلرژی دارند).

رانندگان به‌طور متسمر با آلودگی هوا درگیر هستند، به خصوص هوایی که در داخل وسیله نقلیه خود تنفس می‌کنند. این هوا بر سلامتی، راحتی و رفاه آن‌ها تأثیر می‌گذارد. مطالعات نشان می‌دهد که آلودگی درون یک وسیله نقلیه می تواند دو تا پنج برابر بیشتر از بیرون آن باشد! رانندگان و مسافران دائما در معرض این آلودگی هستند.برای خرید

یک فیلتر از سه یا چهار لایه مختلف تشکیل شده است:

  • یک لایه پشتیبانی ساخته شده از مواد ساختاری مانند پلیمر، برای استحکام و پایداری
  • یک لایه جاذب متشکل از مواد غیر بافته‌شده حاوی ذرات کربن فعال
  • یک یا دو لایه مواد فیلترینگ (کاغذ فیلتر پلیسه‌دار که ذرات و گرد و غبار از اندازه‌های مختلف را به‌دام می‌اندازد)

فیلتر هوا خودرو

 فیلتر هوا موتور خودرو در قسمت جلوی محفظه موتور قرار دارد. این فیلتر ذراتی مانند خاک، آلودگی و سایر بقایای موجود در هوا را قبل از ورود به موتور به دام می اندازد. به عبارت دیگر، فیلتر هوای موتور فقط اجازه میدهد تا هوای تمیز وارد موتور شود. این قطعه نیز از دیگر قطعات مصرفی مهم در هر ماشینی هستند. بی‌توجهی به آن و سهل‌انگاری در بررسی مرتب و تعویضش، می‌تواند خسارت‌های سنگینی روی دست‌تان بگذارد.

اگر موتور در معرض هوای فیلتر نشده باشد، سریع‌تر فرسوده می‌شود. گرد و غبار در مقیاس کم تقریبا بی‌ضرر است، اما در مقادیر زیاد باعث فرسایش موتور می‌شود. موتورها به مقدار خیلی زیادی هوای بیرون را به سمت خود می‌کشند. اگر گرد و غبار با هوا وارد شود، آلودگی به اجزای داخلی موتور آسیب می‌زند. جایگزینی اجزای فرسوده از نظر اقتصادی مقرون به‌صرفه نیست‌، بنابراین بیشتر افراد در نهایت مجبور  به خرید موتور جدید یا دست دوم می‌شوند. قیمت فیلتر هوای خودرو در بازار متفاوت می باشد و با توجه به نوسانات بازار هر روز تغییر می کند.

مزایای تعویض فیلتر هوا موتور خودرو

معمول که هر 15000 مایل فیلتر هوای موتور را عوض کنید. اگر در یک منطقه روستایی یا یک محیط غبار آلود زندگی می‌کنید، فواصل تعویض فیلتر هوا موتور باید کمتر باشد. تعویض منظم فیلتر هوای موتور به حفظ سطح جریان هوا از موتور شما کمک می‌کند، که به چندین روش مختلف بسیار سودمند است:

  • مصرف بهینه سوخت و صرفه اقتصادی
  • بهبود شتاب خودرو
  • کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای
  • طولانی و با کیفیت شدن عمر موتور

مستریدکی

همانطور که گفته شد ؛ فیلتر هوای خودرو و فیلتر کابین خودرو در فهرست بهترین قطعات مصرفی خودرو قرار می‌گیرند، البته این بهترین بودن را برند و کیفیت مواد تولیدی هر کدام از این قطعات تضمین‌ می‌کند. انتخاب لوازم یدکی اصلی، در حال حاضر از اصلی‌ترین دغدغه‌های مصرف‌کنندگان است، ما در فروشگاه اینترنتی مستریدکی در تلاشیم تا مجموعه‌ای از بهترین‌ها را با کیفیتی مطمئن در اختیار شما قرار دهیم. با مراجعه به وب‌سایت ما می‌توانید همه اطلاعات لازم در خصوص کالای موردنیازتان را به‌دست بیاورید و در نهایت خریدی با آگاهی و اطمینان انجام دهید.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها