کد خبر : 47321

کدام برندهای خودرویی وفادارترین مشتریان را دارند؟

کدام برندهای خودرویی وفادارترین مشتریان را دارند؟

آخرین پژوهش و نظرسنجی در مورد میزان وفاداری به برند خودرویی مؤسسه جی دی پاور نشان داده است که مردم دیرتر و سخت تر از سوبارو و لکسوس دل می کنند.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، امکان آن که مشتریان سوبارو و لکسوس دوباره برای خرید مجدد خودرو به سراغ همین برند بروند بیشتر از سایر خودروها است. این مهمترین یافته ی نظرسنجی و مطالعات وفاداری برند خودرویی جی دی پاور سال 2020 است.

امسال دومین سالی است که جی دی پاور وفاداری برند را بر اساس خرید مجدد همان برند اندازه گیری می کند. البته داده های این تحقیق فقط ماه ژوئن سال 2019 تا ماه مه 2020 شامل می شود.

به زبان دقیق تر، 60.5 درصد –که در این مورد رقم قابل توجهی است- از صاحبان سوبارو دوباره سوبارو می خرند و در بین برندهای لاکچری 48 درصد از صاحبان لکسوس موقع تبدیل به احسن یا خرید خودروی جدید دوباره لکسوس می خرند.

البته 5 برند اولی که خریداران وفاداری دارند در این نظرسنجی عبارتند از:

سوبارو: 60.5 درصد

تویوتا: 60.3 درصد

هوندا: 58.7 درصد

رام (از زیر مجموعه کرایسلر): 57.3 درصد

فورد: 54.3 درصد

حتماً به این جا که می رسید، این سؤال هم برای شما پیش می آید که آخر جدول کدام برند است؟ بله فیات. شاید شما هم تعجب نکرده باشید. فقط 10.4 درصد از صاحبان فیات دوباره فیات می خرند. در بین خودروسازان لاکچری هم قعر جدول جاگوار، برند انگلیسی است و فقط 20.7 درصد صاحبان جاگوار دوباره جاگوار می خرند.

یافته دیگر این تحقیق هم این است که وفادارد نگه داشتن مشتری سخت تر شده است و معمولاً مردم دوست دارند بعد از سپری شدن طول عمر مد نظر خودروهایشان، برندهای دیگر را هم امتحان کنند. البته دور از انتظار نیست که مردم قیمت و میزان تخفیف، میزان مشوق و مسائل مالی را در اولویت قرار می دهند و اغلب قیمت خودرو و تخفیف های آن روی تصمیم مشتری اثر خیلی زیادی دارد. خیلی از خودروسازان دنیا به دغدغه های مشتریان اهمیت می دهند و گاهی به صراحت می توان گفت که برخی از خودروسازان بحران هایی مثل کرونا را فرصت می بینند تا وفاداری مشتریان را جلب کنند. از عواملی که کمترین تأثیر را در انتخاب برند دارند توصیه به خرید و تلاش برای متقاعد کردن مشتری است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها