کد خبر : 46784

با ارزان ترین خودروی برقی دنیا آشنا شوید

با ارزان ترین خودروی برقی دنیا آشنا شوید

تولید و فروش خودرو برقی به یک تجارت پرسود در جهان تبدیل شده و سازندگان آماتور با عرضه محصولات ساده و ارزان زیادی سعی دارند بخشی از این سود‌آوری هنگفت را به خود اختصاص دهند.

به گزارش خودروتک به نقل از دیجی کالا ، این بازار رونق قابل توجهی در خرید و فروش زیرزمینی دارد، جایی‌که اکثر محصولات را خودروهای ناشناخته چینی تشکیل می‌دهند و عرضه آن‌ها از طریق وب‌سایت‌های علی بابا و علی اکسپرس صورت می‌گیرد.

خرید از دو سایت یاد شده اغلب به یک قمار شبیه است، چرا که شما هیچ تصوری از آن‌چه قرار است تحویل بگیرید نخواهید داشت. یک خودرو برقی ارزان با قیمت کمتر از ۱۰۰۰ دلار نیز احساس عدم اطمینان از چنین خریدی را تقویت می‌کند.

با این وجود یکی از مشتریان آمریکایی چنین ریسکی را پذیرفته و اقدام به سفارش خودرو برقی ۹۳۰ دلاری ساخت چانگلی کرده است. چانگلی یکی از خودروسازان نوپا چینی است که  به ساخت خودروهای الکتریکی اشتغال دارد و ارزان‌ترین محصول خود را با قیمت ۹۳۰ دلار عرضه می‌کند.

خودرو برقی چانگلی

البته هزینه نقل و انتقال این خودرو چینی به ایالات متحده گران‌تر از قیمت تمام شده خودرو بوده و حدود ۳۰۰۰ دلار برآورد می‌شود اما همچنان به نظر نمی‌رسد مشتری آمریکایی یعنی جیسون تورچینسکی بدترین خرید جهان را انجام داده باشد.

جیسون خودرو برقی خود را در یک قالب کارتن دریافت کرد که شبیه به اسباب بازی‌های کنترلی بچه‌ها است. او پیش از سفارش چند تحقیق را در مورد سفارش خود انجام داد تا بداند با چه چیزی روبرو است.

جیسون در کمال تعجب دریافت خودرو برقی چانگلی هر آن‌چه که یک خودرو مدرن نیاز دارد را در خود جای داده است و حتی یک دوربین عقب هم دارد که برای خودرویی با این قیمت و در این ابعاد جالب به نظر می‌رسد.

با این وجود به نظر می‌رسد در خصوص رعایت کردن استانداردهای مهندسی با تردید روبرو باشیم. برای مثال موتور خودرو تنها ۱.۱ اسب بخار قدرت دارد و قادر به صعود از ساده‌ترین شیب‌ها نیست.

خودرو برقی چانگلی

از سوی دیگر طراحی خودرو نیز ایرادات اساسی دارد و بیشتر شبیه به خودروهای فانتزی شهربازی به نظر می‌رسد. بدنه‌ای بسیار باریک و بلند با چرخ‌های کوچک نشان‌دهنده عدم تعادل هستند و نباید با این خودرو چندان سریع برانید.

با توجه به وزن اندک و ظاهر ساده خودرو چانگلی، باید این نکته ذکر شود که در صورت تصادف با هر خودرو دیگری به خصوص یک شاسی بلند، بدنه به شدت خرد خواهد شد و هیچ امنیتی درون این اسباب بازی چینی نخواهید داشت.

البته خودرو برقی چانگلی یک ماشین واقعی نیست و بنابراین تست‌های تصادف در خصوص آن رعایت نشده است‌، بنابراین نمی‌توانید از آن در جاده‌های قانونی استفاده کنید و نگران ایمنی آن نخواهید بود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها