کد خبر : 45785

ایمن ترین پیکاپ های دنیا

ایمن ترین پیکاپ های دنیا

نوبتی هم که باشد نوبت فورد است تا عرض اندام کند. فورد همیشه سلطان بخش وانت ها بوده و هست و هنوز هم به عنوان شرکتی که بیشترین طیف وانت در جهان را تولید می کند شناخته می شود. اما این وات فورد در دسته سبک وزن بهترین انتخاب برای هر کسی محسوب می شود.

به گزارش خودروتک به نقل از جی اس ام ، امنیت در این روز ها در دنیای خودروساز ها  حرف اول را می زند. تقریبا حتی اگر گران  ترین خودرو در جهان را داشته باشید اما امنیتی نداشته باشد انگار که هیچ چیز ندارید.

خوشبختانه خودروساز ها در چند سال گذشته تغییر رویه  داده اند و به بخش امنیت توجه بسیار خاصی نشان می دهند. یکی از کلاس های خودرویی که  بحث امنیت در آن  بسیار مهم جلوه می کند بحث خودرو های پیکاپ یا همان وانت ها است.

این خودرو ها به خاطر ظاهرهای اکثرا  بزرگ و طویلشان می توانند در خیلی از مواقع  دردسر ساز شوند.

ما در این لیست قرار است به امن ترین وانت هایی در جهان بپردازیم که توانسته اند بالاترین امتیازات را در بخش امنیت و البته تست رانندگی از موسسه های معتبر در جهان دریافت کنند.

Ram 1500

 

این وانت به شدت خودرو خوب  و خوش ساختی است که  توسط  برند آمریکایی رم ساخته شده است. رم  یک خودروساز آمریکایی است که  تخصصش ساخت  خودرو های سنگین و البته پیکاپ ها است. وانت رم از ظاهر متناسبی بهره می برد. جلو پنجره در این خودرو بزرگ است و با چراغ های نه چندان بزرگ جلو مجموعه  زیبایی را تشکیل  داده است. در قسمت سپر جلو این خودرو دو عدد جک برای بکسل خودرو وجود دارد. در قسمت کناری طراحی  خودرو تا قسمت بار بسیار شبیه به خودرو های SUV بزرگ است. آن چه  که بیش از همه در این میان خود نمایی می کند رینگ های بزرگ  آلیاژی هستند. رم  به صورت استاندارد  در این خودرو از رینگ های 18 اینچی استفاده کرده است اما این امکان را برای خریداران فراهم کرده است تا در صورت خواست خودشان بتوانند از رینگ های 20 یا 22 اینچی  نیز استفاده کنند.

 

در قسمت پشت خودرو همه چیز ساده  و بی آلایش است و شبیه اکثر وانت های دیگر است. اما  رم  در قسمت رنگ دست و دلبازانه عمل کرده است و برای این خودرو 36 رنگ را عرضه می کند. بخش توان یکی از بخش های مهم و کلیدی در هر خودرو پیکاپی است. این خودرو در حالت استانداردش وزنی معادل 1854 کیلوگرم  دارد اما  در گران ترین مدلش این وزن به عدد 2441 کیلو گرم می رسد. طول این خودرو نیز نزدیک به شش متر و ارتفاع از کف شاسی  تا سقف خودرو تقریبا 2 متر است. برای چنین خودرو با هیبتی به طور حتم  باید از موتور های توانمندی استفاده  شود تا در زیر فشار بارهای سنگین کارایی خودرو حفظ شود. رم برای این خودرو 3 نوع  موتور در نظر گرفته است. این خودرو در حالت پایه از یک موتور 3 لیتری 6 سیلندر بهره می  برد که می تواند در حد اکثر توان خود 310 اسب بخار توان تولید نماید. در نسخه ی گران تر این خودرو از یک موتور 3 لیتری 6 سیلندر به همراه  یک  باتری 9 KWH استفاده شده است. توان خروجی  این مجموعه  به 266 اسب بخار می رسد. با این که توان خروجی کم تر از نمونه استاندارد است اما مصرف سوخت نیز به شدت کاهش می یابد که به طور حتم  برای یک وانت یک ویژگی خوب  محسوب می شود. اما گران ترین مدل این خودرو از یک موتور بسیار قدرتمند بهره می برد که توان بالایی دارد. موتور سوم  یک HEMI قدرتمند است. این موتور یک موتور 8 سیلندر است و حجمی برابر 5.7 لیتر دارد. توان خروجی این موتور به 490 اسب بخار می رسد. به طور حتم این  موتور برای کسانی لازم است که وانتشان ابزار کارشان باشد و بخواهند مدام با آن  به جابه جایی محموله های سنگین بپردازند در غیر این صورت موتور هیبریدی و موتور حالت استاندارد بیشتر توصیه  می شوند. رم برای این خودرو یک گیربکس 8 سرعته اوتومات را در نظر گرفته است. در بخش سیستم  حرکتی نیز این خودروبه سیستم های4X4  و  RWD مجهز شده  است که  بسته به انتخاب خریدار دارد. در مورد  کیفیت رانندگی این خودرو در سطح بالایی قرار دارد و کمتر خودرویی  وجود  دارد که بتواند چنین کیفیتی داشته باشد. با این که این خودرو بزرگ محسوب می شود اما به لطف شاسی مناسبش  راننده  دید خوبی از اطراف  دارد و البته که به لطف فرمان خوب  و سیستم تعلیق بی نظیر این خودرو به هیچ وجه  نافرمانی  نمی کند. در بخش طراحی  کابین داخلی همه چیز دوست داشتنی است و به جای اینکه شما را به یاد یک وانت بیندازد بیشتر به یاد یک SUV گران قیمت می اندازد . کیفیت متریال به کار رفته  در این قسمت به شدت بالا بوده و حتی مواد پلاستیکی به کار رفته نیز حس بدی برای سرنشینان ایجاد نمی کنند.

 

وجود یک صفحه نمایش 12 اینچی  به عنوان بخش سرگرمی و ناوبری و هم چنین 10 اسپیکر استریو در خودرو نیز باعث جذاب تر شدن آن  به ویژه  برای جوان  ترها  می شود. گفتیم این خودرو،  خودرو بزرگی است. این حقیقت خودش را در بحث کابین داخلی نیز به خوبی نشان می دهد. در داخل کابین این خودرو 6 جا برای نشستن وجود دارد. اما در بحث  امنیت این خودرو عالی عمل کرده و توانسته از موسسات معتبری NHTSA و IIHS امتیاز بسیار بالایی در زمینه امنیت و تست های تصادف دریافت نماید. این خودرو در حال حاضر در بازا جهانی موجود است و بازه قیمتی 28 تا 57 هار دلار برای آن در نظر گرفته شده است.

Honda Ridgeline

 

هوندا در سبد محصولاتش تنها یک وانت دارد که آن هم  در دسته وانت های متوسط  بازار قرار می گیرد. این وانت در اروپا و آسیای  شرقی  فروش بسیار خوبی را تجربه کرده است و جزو وانت های محبوب در جهان به شما می رود. در باره طراحی ظاهری این خودرو باید بگوییم که به هیچ  وجه عضلانی  نیست و کاملا ساده است. البته طراحی این خودرو از جلو و کنار تا قسمت بار به شدت به یکی از کراس اوور های خود هوندا شبیه است.  در بخش جلو حس یک وانت  را از طراحی این قسمت دریافت نمی کنید و بیشتر حس می کنید با یک کراس اوور سایز متوسط  رو به رو هستید. در بخش کناری نیز هوندا بر خلاف رقبای آمریکایی قدرش از رینگ های کوچکی استفاده کرده است.

 

در قسمت پشت نیز همه  چیز شبیه وانت های دیگر طراحی شده است و هیچ چیز تغییر خاصی نداشته است. در بخش ابعاد نیز این خودرو با طول 5.3  متری و ارتفاع 1.78 متری از کف شاسی تا سقف،  وانت متوسطی را نشان می دهد. در قسمت رنگ خودرو نیز هوندا تنها 6 رنگ برای این خودرو عرضه می کند. این در صورتی است که  در خودرو رم که  درباره آن صحبت کردیم 36 رنگ وجود داشت. در قسمت پیشرانه وانت هوندا عملکرد مطولبی را از خود به نمایش می گذارد.

 

هوندا در این خودرو از یک موتور 6 سیلندر 3.5 لیتری استفاده کرده است. این موتور به صورت تنفس طبیعی کار کرده و در نهایت تلاشش می تواند 280 اسب بخار توان تولید کند. با توجه به این که این وانت  با محوریت کار های سنگین ساخته نشده است به  نظر این موتور در تمامی حالات برای این خودرو  کافی به نظر می رسد. البته هوندا برای اینکه خیال راننده را راحت کند در این خودرو از یک گیربکس 9 سرعته اوتومات استفاده کرده است. در قسمت  سیستم حرکتی خودرو نیز هر دو حالت RWD و AWD وجود دارد که خب سیستم دوم گران تر است و به صورت سفارشی  بر روی خودرو  قرار می گیرد. درباره  کیفیت رانندگی نیز می توان گفت کاملا در سطح متوسطی قرار دارد. این به آن معنا است که این خودرو  توان مانوور های سنگین و یا شتاب گیری بالا  را ندارد  اما برای طی کردن مسیر های طولانی با سرعت های متوسط یک  گزینه عالی محسوب می شود. درباره طراحی کابین داخلی باید بگوییم که با کابین ساده ای طرف هستیم که بر خلاف ظاهر خوبش به هیچ عنوان اجازه نمی دهد که  فکر کنید سوار خودرویی غیر از یک وانت شده اید.

 

با اینکه کیفیت  مواد سازنده  کابین بالا است اما سادگی  بیش از حد باعث شده افراد خیلی به کیفیت داخل کابین توجه نکنند. در مورد بحث امنیت و تست های رانندگی هوندا به لطف استفاده از سیستم ترمز پیشرفته و کار آمد در این خودرو و هم چنین تعلیق حرفه ای توانسته از این خودرو خودرو امنی  بسازد که  در هر شرایطی می تواند حس اطمینان را برای سرنشینانش ایجاد کند. قیمت وانت هوندا در بازار جهانی بین 33 تا 43 هزار دلار است که به رده میانی این خودرو به خوبی اشاره می کند.

Toyota Tacoma

 

مگر می شود از سازندگان  وانت های قدرو خوب حرفی  بزنیم و نامی از تویوتا  نیاوریم. تویوتا در بازار پیکاپ ها در هر وزن یک  نماینده دارد. تاکوما نماینده تویوتا در کلاس خودروهای  کوچک محسوب می شود که  توانسته  نظر بسیاری را جلب کند. این شهرت تا آن جا  پیشرفته که  حتی این خودرو در بازار آمریکا نیز برای رقبای سنتی اش به راحتی خط  و نشان می کشد. درباره ظاهر با خودرو دوست داشتنی طرف هستیم و شاید طراحی  تاکوما آن چنان جذابیت خاصی نسبت به  دیگر وانت های هم کلاس خود نداشته باشد اما زشت  محسوب  نمی شود. ظاهر تاکوما به عنوان یک وانت مخصوص  آفرود بسیار آرام تر از چیزی  است  که باید باشد. در کنار خودرو نیز با طراحی ساده ای طرف هستیم. تویوتا برای این خودرو در حالت استاندارد رینگ های 17 اینچی در نظر گرفته است.

 

خب البته خریداران این خودرو  می توانند رینگ های 18 ، 19 و یا 20 اینچی را هم انتخاب کنند. البته در نسخه TRD این خودرو یک هواکش بزرگ در جلو خودرو وجود  دارد که عمل تنفس برای موتور را انجام  می دهد. از حیث جثه  با خودرو  بزرگی طرف  نمی شویم. طول  این خودرو به 5.3 متر می رسد. ارتفاعش هم به چیزی حدود 1.78 . عرضش هم در حدود 1.88 متر است. تویوتا برای وانتش 10 رنگ را در نظر گرفته است که البته 4 تای آن ها به صورت VIP هستند و صرفا  در نسخه TRD وجود  دارند  که برای داشتن آن ها هم باید بین 700  تا 1500 دلار هزینه اضافی  بپردازید. در زمینه رنگ  اکثر رنگ های به  کار رفته در این خودرو رنگ ها صحرایی هستند و کمتر رنگ شاد در آن ها وجود  دارد. در زمینه پیشرانه این خودرو  کاملا بسته به  تریم هایش است. اگر این خودرو را برای  کاربری های روزانه  می خواهید تویوتا به شما  تاکومایی را می دهد که  رویش یک موتور 2.7 لیتری 4 سیلندر وجود دارد و در اوج تلاشش 159 اسب بخار توان تولید می نماید. تویوتا هم چنین برای نسخه استاندارد یک گیربکس 6 سرعته اوتومات و سیستم حرکتی RWD را در نظر گرفته است. اما در تریم مخصوص آفرود یا همان TRD اوضاع  کاملا متفاوت است. تویوتا ترجیح داده  در این مدل از یک موتور 6 سیلندر 3.5 لیتری استفاده  کند. این موتور قدرتمند می تواند 278 اسب بخار توان تولید نماید. تویوتا هم چنین در این مدل یک گیربکس 6 سرعته دستی را  به کار گرفته است. سیستم حرکتی هم  طبق روال معمول برای یک خودرو  آفرودی 4X4 است. در مورد کیفیت رانندگی نیز باید هر دو مدل را جدا گانه بررسی کرد. مدل استاندارد برای کارهای سبک و درون  شهری کاملا خوب و البته اقتصادی به نظر می رسد اما تریم TRD یک خودرو  آفرودی تمام عیار است که می تواند به  لطف پیشرانه قوی تر و البته سیستم تعلیق پیشرفته اش  تجربه فوق العاده ای از آفرود را به راننده اش هدیه دهد. در بخش طراحی داخلی نیز باز باید به مدل این خودرو توجه شود. طراحی کابین داخلی در مدل استاندارد چنگی به دل نمی زند و ارزان  بودن خودرو کاملا به چشم می آید. اما در مدل TRD وجود چرم و هم چنین سیستم سرگرمی پیشرفته  بسیار عالی  به  نظر می رسد. اما در بحث امنیت این خودرو توانسته امتیازات بسیار خوبی را کسب کند و به  یکی از امن  ترین وانت های موجود در بازار جهانی تبدیل شود. در پایان باید به  قیمت این خودرو  نیز اشاره  کرد. تویوتا برای این  خودرو بازه قیمتی 26 تا 46 هزار دلار را در نظر گرفته است.

 

Ford Ranger

 

نوبتی هم  که باشد نوبت فورد است  تا عرض اندام  کند. فورد همیشه سلطان  بخش وانت ها بوده و هست و هنوز هم  به عنوان شرکتی که بیشترین طیف  وانت در جهان  را تولید می کند شناخته می شود. اما این وات  فورد  در دسته سبک  وزن  بهترین انتخاب برای هر کسی محسوب  می شود. در قسمت طراحی  ظاهری باید بگویم در مورد  وانت ها به شخصه  بسیار طرفدار طراحی های زمخت  آمریکایی هستم. این اتفاق  در این خودرو هم  افتاده و با اولین نگاه به ظاهر این خودرو  کاملا متوجه می شوید که این خودرو ساخت کدام  کشور است. طراحی جلوی رنجر کاملا دوست داشتنی و با هیبت به نظر می رسد.

 

در مدل استاندارد این خودرو  رینگ های 17 اینچی در نظر گرفته  شده  است که در صورت خواست  خریدار قابلیت تعویض با رینگ های 18 اینچی نیز وجود دارد. در باره جثه این  خودرو  باید گفت که این وانت  کاملا شبیه  تاکوما  و وانت هوندا است اما در زمینه عرض در حدود 0.3 متر از تاکوما پهن تر است. در زمینه  رنگ  نیز فورد  برای خودرو اش رنگ های شاد و دوست داشتنی را در نظر گرفته است. فورد برای این خوردو 9 رنگ را عرضه می کند. اما بخش پیشرانه جایی است که  فورد  در آن حرف های زیادی برای گفتن دارد. اکثر کارشناسان  صنعت  خودرو این را  قبول دارند که  فورد جزو  برترین تولید کنندگان موتور در بین خودروسازان  است. نسل جدید  موتورهای  فورد بسیار کم مصرف  و پر توان محسوب می شوند. فورد در این خودرو  یک موتور 2.3 لتیر 4 سیلندر با عنوان  اکوبوست به کار گرفته است. در کنار این موتور سیستم  توربو نیز قرار گرفته است. خروجی  توان این خودرو بسیار عالی بوده و به عدد 270 اسب بخار می رسد. صادقانه  بگوییم کمتر کسی انتظار چنین عملکرد  عالی را از یک موتور 4 سیلندر دارد. در زمینه مصرف سوخت این خودرو عملکرد بی نظیری را از خود  نشان می دهد. برای این که  بدانید این موتور تا چه  حد توانمند است همین را بدانید که این خودرو می تواند 0 تا 100 را در زیر 7  ثانیه طی کند. چنین رکوردی برای یک وانت فوق العاده  به نظر می رسد. فورد برای خودرو اش کم  نگذاشته و از گیربکس 10 سرعته اوتومات در آن استفاده کرده است. کیفیت این گیربکس بسیا بالا بوده و و جزو  نمونه های گران قیمت محسوب می شود. سیستم حرکیت نیز به دو صورت  4X4, RWD قابل دسترس است. در مورد کیفیت  رانندگی نیز باید بگوییم که این خودرو محشر است و با یکی از بهترین خودرو های موجود در این کلاس خودرویی طرف هستیم.

 

خوشبختانه  طراحی کابین داخلی  با وجود ساده بودنش شیک  و دوست داشتنی به نظر می رسد و می تواند  نظر اکثر افراد را به خود جلب کند. فورد برای این خودرو 4 صندلی در نظر گرفته است  که خب از تمامی رقبا کمتر است. با این که این خورو هم سایز اکثر وانت های این رده است اما نمی دانم چرا فورد  ترجیح  داده  فضای سرنشینان  را کمتر کند. در پایان باید به قیمت این خودرو  فوق العاده  نیز اشاره  کنیم. فورد برای این خودرو  دوست داشتنی بازه قیمتی 24 تا 36 هزار دلار را در نظر گرفته است.

Ford F-150 Raptor

 

اما این  یکی بسیار از بقیه متفاوت است. تا سال های سال از این خودرو به عنوان یک شاهکار مهندسی در صنعت خودرو سازی نام خواهند  برد. تا به حال بسیار درباره این خودرو صحبت کرده ایم  و تنها می خواهیم برجسته ترین ویژگی های این خودرو را بررسی کنیم. خودرو  رپتور یک وانت سایز بزرگ است  که به طور جدی با محوریت  آفرود  ساخته شده است. ظاهر این خودرو به  شدت  زمخت است  و چیزی از عناصر زیبایی و ظرافت در آن  پیدا  نمی شود. رینگ های این خودرو در حالت استاندارد به صورت 17 اینچی هستند که به خاطر بزرگی بیش از حد لاستیک ها مانند یک دایره کوچک به نظر می رسند. هر چند رینگ ها هم  آن زیبایی را که بیش از این در رینگ های  رم 1500 دیدیم را ندارند. طول این خودرو  کمی بیش تر از 6 متر است و عرض آن هم  کمی بیش تر از 2 متر است. فورد برای این خودرو 6 رنگ متفاوت در نظر گرفته است. اما نقطه  قوت این خودرو قسمت پیشرانه آن است. فورد در این قسمت از یک موتور 6 سیلندر 3.5 لیتری استفاده  کرده است. این موتور از یک سیستم  توربو دو قلو بهره می برد  که می تواند در نهایت  تلاش 450 اسب بخار توان خروجی تولید کند. البته که این خودرو بی نظیر می تواند به راحتی هر چه تمام به لطف پیشرانه قدرتمندش در تنها 5.5 ثانیه از 0 به 100 برسد. فورد  برای این خودرو یک گیربکس 10 سرعته  اوتومات در نظر گرفته است همچنین سیستم حرکتی خودرو نیز به صورت 4X4 در نظر گرفته شده است. در پایان باید به قیمت این خودرو  نیز اشاره  کرد. قیمت رپتور بالا بوده  و بین 52 تا 55 هزار دلار قیمت دارد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها