کد خبر : 45532

فراری انزو گران ترین خودروی فروخته شده در حراجی آنلاین

فراری انزو گران ترین خودروی فروخته شده در حراجی آنلاین

وقتی یک فراری کمیاب در یک حراجی عرضه می‌شود، توجه همگان را به خودش جلب می‌کند. فقط ۳۹۹ نسخه از فراری انزو ساخته شد، و نسخه چهارصدم به پاپ ژان ‌پل دوم اهدا شد.

به گزارش خودروتک به نقل از دیجی کالا ، حراجی RM ساتبی در سال ۲۰۱۵ آخرین انزو را به مبلغ ۶.۰۵ میلیون دلار فروخت، و حالا این حراجی با یک انزو دیگر رکورد جدیدی برای گران‌ترین خودرو که در یک حراج آنلاین فروخته شده را ثبت کرده است.

این انزو با شماره شاسی ۱۳۳۰۳ موفق به کسب مبلغ ۲.۶۴ میلیون دلار در این حراجی شد و حالا در اختیار سومین مالکش قرار دارد. این ابرخودرو با موتور V12 که در مارانلو ساخته شده فقط ۱۲۵۰ مایل طی کرده است.

فراری انزو

این خودرو ایتالیایی خاص یکی از معدود انزوها است که با صندلی‌های مسابقه‌ای دو- رنگ ساخته شده ‌است. اگر این سوال برای شما پیش آمده که طی این ۱۷ سال چقدر به ارزش این فراری اضافه شده، پاسخ شما خیلی زیاد است.

باید بدانید که این فراری انزو قیمت اولیه ۶۵۳ هزار دلار داشته است و قیمت کنونی آن نشان می‌دهد ارزشش از سال ۲۰۰۳ تاکنون چهار برابر بیشتر شده است.

حتی با استانداردهای امروزی، فراری انزو هنوز رقبای زیادی ندارد. موتور ۶ لیتری تنفس طبیعی این ابرخودرو توان ۶۵۱ اسب‌بخار و گشتاور ۶۵۷ نیوتون متر تولید کرده که باعث می‌شود شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۳.۳ ثانیه و سرعت نهایی ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت داشته باشد.

فراری انزو

سبک طراحی این انزو با گذر زمان جذاب‌تر شده و این نسخه خاص در شرایط فیزیکی خیلی خوبی به سر می‌برد، البته به جز چند نقص کوچک روی بدنه و کمی ساییدگی و پارگی که در کابین دیده می‌شوند.

حراجی RM ساتبی یک مدل بالارده دیگر فراری را حین این حراجی آنلاین به فروش رساند. آن مدل هم یک GTO 288 مدل ۱۹۸۵ مجهز به شیشه‌های برقی و تهویه مطبوع است که ۲.۳۱ میلیون دلار به فروش رسیده است.

علاوه بر این، در این حراجی یک فراری GT 250 کوپه مدل ۱۹۵۸ به قیمت ۶۷۱ هزار دلار فروخته شد، در حالی که یک ۴۸۸ پیستا اسپایدر که مسافت ۱۴۵ کیلومتری را طی کرده، همراه با چندین آپشن به قیمت ۶۰۵ هزار دلار به فروش رسید.

دیگر موارد قابل توجه یک فراری ۸۱۲ سوپرفست ۲۰۱۹ به قیمت ۳۳۵ هزار دلار و یک فراری ۵۵۰ بارچتا پینین‌فارینا ۲۰۰۱ به قیمت ۳۰۸ هزار دلار هستند که فقط ۴۴۸ نسخه از آن تولید شده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها