کد خبر : 45350

رابطه استفاده از خودروی شخصی و شیوع کرونا

رابطه استفاده از خودروی شخصی و شیوع کرونا

چند ماه از شیوع بحران بیماری کرونا در جهان می‌گذرد و در این حین کسب و کارها به تدریج در حال بازگشایی هستند. مردم نیز در حالی‌که منتظر عرضه انبوه واکسن این بیماری همه گیر هستند، رفت و آمدهای کنترل شده خود را آغاز کرده‌اند.

به گزارش خودروتک به نقل از دیجی کالا ، به نظر می‌رسد در طی چندماه آینده شرایط دشواری پیش رو همه ما خواهد بود و تمامی افراد باید به حد لازم مراقب سلامتی خود باشند. یکی از مراکز برخورد بین افراد، خودروها هستند. در این مطلب به بررسی این مساله می‌پردازیم که طی بحران شیوع کرونا، از چه خودروهایی برای جابجایی استفاده کنیم؟

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در ایالات متحده توصیه‌های تازه‌ای را برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ و جلوگیری از شیوع آن منتشر کرده است. بسیاری از این توصیه‌ها کاملا ساده بوده و به راحتی قابل اجرا هستند، مانند استفاده دائمی از ماسک و برگزاری گردهمایی‌های کوچک در خارج از محل کار.

اکثر این توصیه‌ها برای افرادی است که در ادارات به فعالیت می‌پردازند که یکی از مراکز اصلی شیوع بیماری است. سعی شده تا این توصیه‌ها ساده و کاربردی باشند اما اجرای بسیاری از این دستورالعمل‌ها بسیار دشوار و حتی غیرممکن خواهد بود.

برای مثال چگونه افراد قادر هستند تا در فضای کوچک و تنگ یک آسانسور فاصله اجتماعی را رعایت کنند؟ آن هم در شرایطی که این فاصله باید حداقل دو متر باشد. یا آن‌که اجازه صرف ناهار در ادارات داده نمی‌شود و افراد باید برای این کار به بیرون از اداره مراجعه کنند، مکانی که خود ممکن است آلوده باشد.

حمل و نقل عمومی

بخش قابل توجهی از توصیه‌های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری معطوف به حضور افراد در خودرو شده است. بسیاری از خانواده‌ها در این دوران تنها از یک خودرو استفاده می‌کنند و باید به نحوی از گسترش بیماری در فضای درون خودرو جلوگیری شود.

همچنین برای افراد شاغل که خودرو شخصی ندارند یا ترجیح می‌دهند برای جابجایی از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند، راهنمایی‌هایی ارائه شده تا طی بحران شیوع این بیماری از خود و دیگران محافظت نمایند.

این توصیه‌ها تاثیر قابل توجهی بر میزان مسئولیت کارفرما در قبال کارکنانش گذاشته است. مطابق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها، کارفرمایان اکنون باید یک محیط کار ایمن و سالم برای پرسنل خود فراهم کنند.

با این حال توصیه‌های گفته شده ایراداتی نیز دارد. برای مثال چگونه افراد به شکلی ایمن از خانه به محل کار و بالعکس جابجا شوند؟ چگونه کارکنان در طول جابجایی‌های روزمره ایمن نگه داشته می‌شوند؟ طبیعی است که استفاده از خودرو شخصی یکی از راه‌های ایمن ماندن در مقابل شیوع بیماری است.

افراد و کارکنان مشاغل پیش از شیوع کرونا معمولا از وسایل حمل و نقل عمومی یا خودروهای اشتراکی استفاده می‌کردند. اکنون شرایط تغییر کرده و به کارفرمایان در ایالات متحده دستور داده شده تا با اجرای روش‌هایی، از ارتباط نزدیک افراد با یکدیگر جلوگیری کنند.

حال کارفرمایان ملزم به پرداخت هزینه پارکینگ خودروها برای کارکنان خود هستند، چرا که اکنون پرسنل شرکت‌ها باید با خودرو شخصی به محل کار بیایند و به محلی برای پارک اتومبیل خود نیازمند هستند.

با این وجود اجرای چنین روشی مشکلات خاص خود را دارد. نخست آن که ممکن است تمامی افراد شاغل خودرو شخصی نداشته باشند. دوم آن‌که حتی اگر تمامی کارکنان یک شرکت خودرو شخصی داشته باشند، به مکان زیادی برای پارک کردن این خودروها نیاز است در حالی‌که بسیاری از مناطق فاقد چنین زیرساختی هستند.

خودرو شخصی

راهکارهای مختلفی برای حل این مشکل ارائه شده است. برای مثال کارفرمایان می‌توانند از خودروهای اوبر یا لیفت برای حمل و نقل کارکنان خود به صورت شخصی استفاده کنند. با این وجود ورود افراد غریبه به خودروهای اشتراکی در دوران پاندمی کرونا، خود یک چالش دیگر محسوب می‌شود.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری توصیه‌هایی نیز برای نحوه مدیریت محل کار ارائه کرده است. برای مثال شرکت‌ها باید از شیفت‌های کاری نامنظم استفاده کنند تا تعداد افراد حاضر در اداره در هر لحظه نسبت به حالت عادی کاهش یابد.

علاوه بر آن کارکنان تنها در ساعات خلوت روز اجازه استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی را دارند و در سایر اوقات باید از خودرو شخصی استفاده کنند چرا که برقراری ارتباط بین افراد باید به حداقل برسد. علاوه برآن کارکنان باید به محض بازگشت از محل کار، دست‌های خود را بشویند.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری عقیده دارد استفاده از خودرو شخصی روش مناسبی برای حفظ فاصله اجتماعی با دیگران در محیط خارج از منزل و محل کار است. این مرکز علاوه بر دستوراتی که برای مشاغل صادر کرده، به رستوران‌ها نیز توصیه کرده تا مشتریان خود را هنگام انتظار برای دریافت سفارش خود در خودرو شخصی منتظر نگه دارند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها