کد خبر : 45145

معروف ترین خودروهای بازیگر در دنیای سینما

معروف ترین خودروهای بازیگر در دنیای سینما

در صنعت سینما بعضی فیلم ها به واسطه بازیگران مطرحشان مطرح نشده اند بلکه به خاطر خودرو های فوق العاده ای که در فیلم بوده اند به شهرت دست پیدا کرده اند. خودرو های زیادی هستند که در فیلم های سینمایی به کار گرفته می شوند اما بعضی از آن ها آن قدر دل نشین و جذاب هستند که به خاطر طرفداران زیادشان به آن ها ستاره ای در بلوار مشاهیر هالیوود اهدا می شود.

به گزارش خودروتک به نقل از جی اس ام ، خودرو. زمانی که به این کلمه فکر می کنید یا حتی این کلمه به گوش شما می خودرو کدام حوزه و صنعت است که آن را بدون خودرو متصور شویم. از معادن گرفته تا بیابان های خشک و بی روح.

در جنگ ها یا حتی در جشن های ملی همه جا می توانیم رد پای خودروها را ببینیم. با این که خودروها به گونه ای مخلوقات انسان محسوب می شوند اما آن قدر با آن ها سر وکار داریم که به راحتی با آن ها رابطه برقرار می کنیم و حتی به راحتی عاشقشان می شویم. سینما یکی از آن جا هایی است که رد پای خودرو ها به وضوح در آن مشخص است.

چه در پشت صحنه و چه در جلوی پرده  سینما بدون خودرو ها معنی ندارد. حتما می دانید در ایالت کالیفرنیا  در شهر لس آنجلس بلواری به نام هالیوود وجود دارد که یکی از از خیابان های منتهی به این بلوار با نام خیابان مشاهیر هالیوود تقریبا یکی از مشهور ترین خیابان های جهان است. در این خیابان در کف پیاده روی آن ستاره هایی حک شده اند و نام افراد و یا حتی حیوانات و یا وسیله هایی که باعث شکوه بیشتر هالیوود شده اند در ان ثبت شده است البته به همه ان ها یک ستاره تعلق گرفته است.

در صنعت سینما بعضی فیلم ها به واسطه بازیگران مطرحشان مطرح نشده اند بلکه به خاطر خودرو های فوق العاده ای که در فیلم بوده اند به شهرت دست پیدا کرده اند. ما در این لیست قصد داریم به تمام خودرو هایی بپردازیم که تا به حال موفق شده اند یک ستاره در این خیابان به نام خود به ثبت برسانند.

 

DeLorean DMC-12  (Back To The Future)

 

اگر فیلم بسیار محبوب بازگشت به آینده را دیده باشید به طور حتم این خودرو را به یاد خواهید آورد. این خودرو در آن روز ها غوغایی به پا کرده بود. داستان این فیلم در مورد یک دانشمند تقریبا دیوانه و البته بسیار با هوش و البته یک پسر جوان بود که به کمک این خودرو می توانستند در زمان سفر کنند. تقریبا تمام این فیلم حول این خودرو می گذشت و تمام تماشاگران به دنبال این بودند که صحنه های استفاده از این خودرو را دنبال کنند. شاید در این فیلم این خودرو یک خودرو جادویی و بسیار جذاب بود اما در واقعیت و بدون کار هایی که روی ظاهرش ا نجام داده بودند از این خودرو چیزی به غیر از یک خودرو مضخرف باقی نمی ماند. این که می گوییم مضخرف واقعا همین طور است. این خودرو اصلا خودرو محبوبی در آمریکا نبود و صرفا به خاطر قیمت پایین آن مد نظر تهیه کنندگان فیلم قرار گرفته  بود. نکته جالب درباره این خودرو که البته در آن روز ها به طنز در بین طرفداران فیلم تبدیل شده بود به موتور این خودرو بر می گشت. خیلی ها می گفتند سازنده این خودرو  خوابش را هم نمی دیده که یک روز روی خودرویی که از یک موتور 2.8 لیتری 6 سیلندر استفاده می کند که تنها می توانست 130 اسب بخار توان تولید کند یک موتور پلوتونیومی قرار بگیرد که قابلیت سفر در زمان را برای این خودرو فراهم سازد. البته فورد که در آن روز ها به عنوان یک حامی بسیار بزرگ در سینما به شمار می رفت سعی کرد که فورد موستانگ را به عنوان خودرو اصلی این فیلم به تهیه کنندگان فیلم عرضه کند که البته نظر آن ها را نتوانست تغییر دهد. هر چه که بود این خودرو در واقعیت جزو بدترین ها بود اما با بازی در فیلم بازگشت به آینده تبدیل به یکی از برترین خودرو های تاریخ شده که هنوز هم در خاطر بسیاری از دوست داران سینما قرار گرفته است.

( Aston Martin DB5 (James Bon

 

مگر می شود که جیمز باند را بدون استون مارتینش تصور کرد. البته جالب است که بدانید در نسخه های اولیه این فیلم جیمز باند یک بنتلی در اختیار دارد. اما در در نسخه دوم یا سوم است که رسما پای استون مارتین با خودرو بی نظیر DB به فیلم های جیمز باند باز می  شود. مجموعه فیلم های جیمز باند قدیمی ترین فیلم جهان در زمینه جاسوسی هستند. البته که جیمز باند یک مامور تا دندان مجهز بود و البته بهترین قابلیتی را که برایش در فیلم در نظر گرفته اند همین خودرو بی نظیر استون مارتین است. تا به حال خودروهای زیادی از استون مارتین در مجموعه فیلم های جیمز باند بازی کرده اند که البته بهترین آن ها  وخاطره انگیز ترینشان که به زودی در آخرین نسخه هم آن را خواهیم دید همین خودرو  بی نظیر DB5 است. این خودرو در سال 1965 با بازی در عنوان Thunderball توانست به شهرت بالایی دست پیدا کند. به واسطه شهرت بالای این خودرو بعد از این فیلم این خودرو  توانسد در تعداد بسیاری از فیلم های سری جیمز باند  شرکت کند. این خودرو تا به حال رکورد دار حضور در سری جیمز باند است. فیلم هایی که این خودرو در مجموعه جیمز باند در آن به ایفای نقش پرداخته است به ترتیب:  Thunderball -GoldenEye -  Tomorrow Never Dies - Casino Royal  - Skyfall  - Spectre  - No Time To Die  هستند. شکی نیست که این خودرو تا به حال یکی از برترین خودرو هایی است که در فیلم های سینمایی به کار گرفته شده است.

Cadillac Ambulance (Ghostbusters)

 

فیلم سینمایی Ghostbusters یا همان شکارچیان روح یک فیلم سینمایی قدیمی و فانتزی است که البته در سال های اخیر یک بازسازی از روی آن صورت گرفت که در یک کلام افتضاح بود. اما نسخه اصلی این فیلم در سال 1984 ساخته شد وتوانست در آن سال ها طوفانی در گیشه های آمریکا یا همان باکس آفیس به پا کند. از بازیگران بسیار مطرح این فیلم می توان به بیل موری اشاره کرد. این فیلم جزو اولین فانتزی های تمام عیار سینمای آمریکا محسوب می شد. البته در این فیلم یک المان بسیار مجذوب کننده وجود دارد. آن هم همان کادیلاک دوست داشتنی 1959 است. ظاهر این خودرو آن قدر دوست داشتنی بود که تا مدت ها عکس این خودرو تبدیل به پوستر روی دیوار اتاق های جوان های امریکایی شده بود. این خودرو در واقع یک خودرو مناسب برای سیستم درمانی به شمار می رفت که به خاطر ظاهر جذابش به یک انتخاب مناسب برای این فیلم تبدیل شد. تیم تولید این فیلم تجهیزات جالبی را روی این خودرو نصب کردند و ظاهر یک خودرو  تیم شکارچی ارواح را برای آن ساختند. هنوز که هنوزه این خودرو دوست داشتنی بسیار طرفدار دارد و  جزو برترین خودرو های تاریخ سینما محسوب می شود.

Pontiac Firebird Trans Am (Smokey And The Bandit)

 

مگر می شود که از فیلم های مطرح اکشن با محوریت خودرو نام برد  ونام این فیلم را نیاورد. بسیاری بر این باورند که این فیلم به یک پیشرفت بزرگ برای ستاره ان یعنی برت رینولدز تبدیل شد. البته که این فیلم یک اکشن جاده ای تمام عیار بود که هنوز هم از رگه های غرب وحشی در آن استفاده شده بود. البته که عامل موفقیت این فیلم  بدون شک به خودرو بی نظیرش بر می گشت. هنوز که هنوزه پونتیاک فایر برد جزو برترین خودرو های عضلانی تاریخ است. ما نیز در گذشته به طور مفصل در مورد این خودرو بی نظیر صحبت کرده ایم. اما این فیلم بخش اعظمی از موفقیتش را مدیون این خودرو بی نظیر است. با اینکه دیگر پونتیاک وجود ندارد اما خودرو بی نظیرش هنوز هم طرفداران بسیار زیادی دارد.

 Mustang GT 390 (Bullitt)

 

اما از این فیلم به بعد بود که پای ماستانگ های بی نظیر به سینما باز شد. در آن سال ها یک قاعده وجود داشت اگر می خواهید محبوبیت و فروش یک خودرو را افزایش دهید آن را به استیو مک ‌کوئین بدهید تا همه چیز حل  شود. اگر تا به حال فیلم Bullitt را ندیدید باید بدانید که این فیلم یک فیلم  درام  و دلهره آور است که کارگردانی آن به دست پیتر ییتس بوده است. این فیلم محصول سال 1968 است و توانسته یک اسکار نیز به دست آورد. هنوز که هنوزه به عقیده  بسیاری یکی از برترین تعقیب و گریز های تاریخ سینما مربوط به این فیلم است. تعقیب و گریز در خیابان های سانفرانسیسکو آن قدر جذاب و دوست داشتنی و البته مهیج است که نمی توانید تنها یک بار آن را تماشا کنید. در حقیقت بخش اعظم محبویت این فیلم به خاطر دو عامل است. یکی به خاطر خودرو بی نظیر ماستانگ GT 390 است که البته به خاطر اعمال بعضی تغییرات به یک خودرو رویایی در این فیلم تبدیل شده است. و دیگری  به خاطر حضور استیو مک‌ کوئین در این فیلم است. این ستاره یکی از بهترین دست فرمان ها را در بین بازیگران هم عصر خود  داشت و البته علاقه وافری هم به خودرو ها به ویژه خودرو های عضلانی داشت. بعد از پایان این فیلم مک به قدری شیفته این خودرو شده بود که این خودرو را از تهیه کنندگان فیلم خرید و آن را به مجموعه خود اضافه کرد. البته این خودرو دوست داشتنی پس از مرگ راننده افسانه ای اش نزد خانواده وی نگه داری می شد تا سرانجام  در  یک حراجی به رقم 3.4 میلیون دلار به فروش رفت.

Dodge Charger  (Dirty Mary Crazy Larry, The Dukes Of Hazzard, Fast And Furious)

 

اما می رسیم به  پرافتخار ترین خودرو این لیست که تواسته به خاطر حضور در سه فیلم یک ستاره در پیاده رو مشاهیر به دست آورد. شکی نیست که چارجر یکی از برترین خودرو های تولید شده در تاریخ صنعت خودرسازی  جهان  به شمار می رود. این خودرو در طی سالیان متمادی به عنوان سمبل خودرو های آمریکایی شناخته می شد  و البته که خودرو بسیار پر فروشی نیز محسوب می شد. فیلم  اولی  که این خودرو  توانست در ان به شهرت برسد یک فیلم در ژانر سرقت بود. فیلم Dirty Mary Crazy Larry محصول سال 1974 است. این فیلم درباره  یک  دختر و پسر دیوانه حال است که از خوشی زیاد دست به کار های احمقانه و البته خطر آفرین می زنند. دیگر مجموعه ای که این خودرو در آن ایفای نقش کرده است The Dukes Of Hazzard البته این عنوان متعلق به یک مجموعه تلویزیونی است که از سال 1979 شروع  شد و تا سال 1985 ادامه  داشت. این سریال  یک سریال با مضمون کمدی – اکشن بود که از شبکه CBS پخش می شد. اما آخرین عنوانی که البته درخشان ترین اثر چارجر هم محسوب می شود عنوان شناخته شده و مشهور سریع و خشن است. کمتر کسی است که این مجموعه را نشناسد. چارجر بدون اینکه در این فیلم بازی کند همیشه خودرو محبوبی بوده است والبته که همین محبوبیت پای این خودرو را به دنیای سینما باز کرد.

Mustang (John Wick)

 

نوبتی هم که باشد نوبت یک فیلم جدید است که از دلش یک ستاره تمام عیار بیرون آمده است. فکر می کنم اکثر سینما دوستان فیلم بی نظیر جان ویک را دیده اند. جان ویک  یک اکشن تمام عیار و کوبنده است که از لحاظ  صحنه های خشن و کشتار هیچ چیز کم ندارد. کیانو ریوز به همه نشان داد که هر به همان اندازه  که می تواند در یک فیلم عاشقانه نقش یک جوان عاشق پیشه را خوب ایفا کند در یک فیلم  فوق اکشن هم  می تواند نقش یک قاتل بی رحم را عالی  بازی  کند. البته تا به اینجا 3 قسمت از این  فیلم  ساخته شده است که ما در قسمت سوم  بیشتر شاهد استفاده از خودرو  بودیم. البته خودرو استفاده  شده در این فیلم یک خودرو معمولی نبود. این خودرو یک ماستانگ  مدل 1969 بود که محصول  یک شرکت تیونینگ بود به همین خاطر به هیچ وجه ظاهر قدیمی  نداشت و برعکس آن  قدر جذاب بود که در روز های  اول اکران  فیلم سوال بسیاری از خبرنگاران از  عوامل تولید فیلم این بود که این خودرو را از کجا آورده اید. این خودرو در این فیلم به چنان شهرتی دست پیدا کرد که توانست در راه روی  مشاهیر هالیوود یک ستاره به نام خود به ثبت برساند.

Dodge Monaco (The Blue Brothers)

 

دوج یک نماینده دیگر هم در این لیست دارد. دوج  موناکو خودرویی  بی نظیر و دوست داشتنی بود که علاوه بر توان بالا پایداری بالایی را هم داشت. این خودرو در فیلم برادران  آبی به کار گرفته شد. فیلم  برادران آبی یک فیلم بی نظیر والبته موفق است. این فیلم که در ژانر اکشن – موزیکال است  توانست با وجود بودجه 30 میلیون دلاری اش در سال 1980 به فروش 115 میلیون دلاری در گیشه دست پیدا کند.

Ferrari 250 GT California Spyder (Ferris Bueller’s Day Off)

 

این فیلم یکی از فیلم های دوست داشتنی تاریخ سینما محسوب می شود. این فیلم  یک فیلم کمدی است که البته به دفعات نیر از صدا و سیما  پخش شده است. فیلم  روز تعطیلی فریس بیولر محصول سال 1986 است که ستاره  آن جان هیوز است. این فیلم به زندگی  یک جوان  در شیکاگو می پردازد که تصمیم می گیرد یک روز از مدرسه فرار کند و به همراه دوستانش به گردش در شیکاگو بپردازد. اکثر صحنات این فیلم فرار بیولر از دست ناظمش است. در این فیلم  یک خودرو فراری  به کار گرفته شده است که توانسته به جذابیت این فیلم بیفزاید. نکته جالب درباره  این خودرو این بود که از این خودرو تنها 100 عدد تولید شده بود ولی  با این حال  یکی از این خودروها در این فیلم به کار گرفته شده است. با این وجود این خودرو هم توانسته یک ستاره در بخش مشاهیر به دست آورد.

The Love Bug

 

هنوز که هنوزه هیچ خودرویی در جهان نتوانسته رکورد فروش بیتل را در یک بازه زمانی مشخص  بشکند. این خودرو معرکه یک خودرو لوکس و یا عضلانی نبود ولی  با این وجود آن قدر دوست داشتنی و جذاب بود که توانست خود را در دل مردم جا کند. این فیلم جزو اولین تجربه های جدی والت دیزنی محسوب می شد. این فیلم  بارها بر روی  انتن صدا و سیما رفته است. این فیلم محصول سال 1968 است. داستان فیلم بسیار دوست داشتنی و البته جذاب است. داستان این فیلم  در  مورد سه نفر است که یک خودرو جادویی پیدا می کنند. این خودرو زنده است والبته بسیار سریع است و با اینکه یک خودرو مسابقه ای نیست ولی این سه نفر تصمیم می گیرند تا با ان در مسابقات خودروها شرکت کنند. پیش از این خودرو بیتل یک خودرو محبوب بود اما با حضور در این فیلم محبوبیت آن چند برابر شد.

Batmobile (Batman)

 

پیش از این به  پرافتخار ترین خودر این لیست اشار کردیم اما اکنون می رسیم به معروف ترین خودرو لیستمان. اگر تا به حال فیلم های بتمن را دیده باشید یکی از قسمت های این فیلم نظر شما را بسیار جذب می کند. خودرو  بتمن یکی از آن  خودروهایی است که هر کسی که  فیلم های مربوط به  بتمن را تماشا کند مشتاثق دیدن آن است . در تمام  فیلم های این عنوان خودرو های منتسب به بتمن بسیار دوست داشتنی و البته عجیب و غریب هستند. این خودرو ها آن قدر خاص بودند که به آن ها بت موبیل می گفتند. خودروهایی که  به عنوان بت موبیل استفاده می شوند آن قدر در ظاهر دچار تغییر می شوند که نمی توان به راحتی گفت که این خودروها به کدام کمپانی تعلق دارند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها