کد خبر : 44687

رهبران سیاسی دنیا چه خودروهایی سوار می‌شوند؟ | تصاویر

رهبران سیاسی دنیا چه خودروهایی سوار می‌شوند؟ | تصاویر

بی‌شک یکی از جذابیت‌هایی که اخبار مربوط به دیدارهای رسمی سران سیاسی کشورها برای ماشین دوستان دارد، بررسی خودروهای خاصی است که برای حمل‌ونقل این اشخاص استفاده می‌شوند.

به گزارش خودروتک به نقل از فرادید ، تمامی این خودروها به‌طور کاملاً ویژه و طی فرآیندی چندین ماهه و بعضاً چند ساله برای سران کشورها ساخته می‌شوند.

نه‌تنها جزو لوکس‌ترین خودروهای موجود در دنیا به حساب می‌آیند بلکه برای میزبانی این شخصیت‌های مهم استانداردهای امنیتی بسیار سخت‌گیرانه‌ای را نیز پشت سر می‌گذارند.

امروزه اکثر رهبران و رؤسای جمهور کشورها سوار بر مدل‌های لیموزین (Limousine) رفت‌‌وآمد می‌کنند اما در سال‌های گذشته بوده‌اند کسانی که شاسی‌بلندها یا حتی خودروهای کوچک‌تر را ترجیح داده‌ و کمتر سراغ سدان‌های بلند رفته‌اند.

 

رهبران سیاسی کشورها چه خودروهایی سوار می‌شوند؟!

 

کیم جونگ اون ( Kim Jong Un ) / مرسدس ‌بنز S600 پولمان گارد

رهبر کره شمالی که یکی از عجیب‌ترین رهبران سیاسی دنیاست، برای حمل‌ونقل خود از مرسدس بنز S600 پولمان گارد (اتاق W221) استفاده می‌کند.

این لیموزین 6.4 متری از قلب 5.5 لیتری V12 توربو دوقلو 517 اسب بخاری و 830 نیوتن‌متری و جعبه‌دنده 5 سرعته خودکار نیرو می‌گیرد.

فضای کابین مملو از انواع چرم و چوب طبیعی و البته اختصاصی بوده و به حائل برقی مات‌شونده پشت سر راننده، چهار صندلی جداگانه به‌صورت روبرو در عقب، ارتفاع بالاتر سقف در انتهای اتاق برای سهولت ورود و خروج، یخچال، تلوزیون، نمایشگر 19 اینچی در مرکز اتاق، سیستم صوتی با پشتیبانی از انواع ورودی‌ها، تهویه جداگانه برای سرنشینان عقب و... مجهز شده تا امنیت و رفاه را همزمان داشته و به‌عنوان یک دفترکار متحرک قابل استفاده باشد.

در بحث ایمنی نیز با دگرگونی‌هایی که توسط خود کمپانی صورت گرفته و پوشش زرهی که در لایه‌های مختلف کف، درها، سقف، در صندوق، کاپوت و لاستیک‌ها تعبیه شده، در برابر انواع اسلحه‌های دستی با کالیبر بالا، گلوله‌های انفجاری، موشک‌های سبک، نارنجک و مین کاملاً مقاوم بوده و می‌تواند اون را به سلامت از مهلکه احتمالی برهاند.

این نسل از S600 پولمان گارد در زمان عرضه بهای پایه‌ای نزدیک به 1 میلیون دلار داشت و فرآیند تولیدش تماماً در تأسیسات سیندل‌فینگن (Sindelfingen) مرسدس بنز در آلمان طی می‌شد؛ چراکه این خودروساز معتقد بود بهترین مرحله برای زرهی‌سازی یک خودرو حین ساخت آن است و تبدیل لیموزین آماده به نسخه گارد از فضای کاربردی اتاق مجلل آن می‌کاهد.

 

رهبران سیاسی کشورها چه خودروهایی سوار می‌شوند؟!

 

امانوئل مَک‌رون ( Emmanuel Macron ) / دی‌اِس 7 کراس‌بک نسخه ریاست جمهوری

مک‌رون رئیس جمهور جوان فرانسه در مراسم تحلیف و رژه رسمی خود تا کاخ الیزه با یک دی‌اِس 7 کراس‌بک اختصاصی حاضر شد.

این خودرو طی یک دوره هفت ماهه توسط دستان گروهی از طراحان و مهندسان به‌صورت ویژه برای شخص رئیس جمهور ساخته شد و هنگام شرکت در این مراسم، برای اولین بار بود که در معرض دید عموم قرار می‌گرفت.

آنچه سازندگان این 7 خوش‌شانس برای مک‌رون در نظر گرفتند پیش از هر چیز طراحی دو تکه سقف است که بخش مرکزی آن پوششی چرمی و مشابه خودروهای لندولِت داشته و هنگام باز شدن در قسمت انتهایی جمع می‌شود تا شخص رئیس جمهور بتواند به احترام جمعیت حاضر، داخل خودرو بایستد.

رنگ بدنه خاص آبی جوهری (Ink Blue)، پایه پرچم در دو طرف دماغه، رینگ‌های 20 اینچی با طلاکاری‌های ظریف و جزئیات اختصاصی بدنه مثل تعبیه پرچم فرانسه در نقاط مختلف هم دیگر ویژگی‌هایی هستند که آن را حتی از لوکس‌ترین گونه قابل خریداری در حالت عادی (La Premiere) نیز متمایز می‌سازد.

در کنار این‌ها، داخل اتاق از تریم چرمی تیره‌رنگ سفارشی موسوم به Black Art و تزئینات طلا استفاده شده که در ایجاد فضایی ویژه و تجملاتی نقش بسزایی دارند.

گفتنی است دی‌اِس 7 در بازار اروپا با دو پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری توربو 180 و 225 اسب بخاری، یک پیشرانه توربودیزل 4 سیلندر 180 اسبی و جعبه‌دنده 8 سرعته خودکار به فروش می‌رسد.

 

رهبران سیاسی کشورها چه خودروهایی سوار می‌شوند؟!

 

دونالد ترامپ ( Donald Trump ) / کَدیلاک وان

لیموزین جدید ترامپ تابستان گذشته (2018) پس از طی یک دوره طولانی آزمایشات و با یک سال تأخیر معرفی شد.

این خودروی منحصربه‌فرد که در رسانه‌ها و افکار عمومی با القاب The Beast و Limousine One هم شناخته می‌شود حقیقتاً یک هیولای واقعی است!

این غول 6 متریِ حدوداً 8 تنی درهایی به قطر 20 سانتی‌متر (هم‌وزن درهای بوئینگ 747) و پنجره‌های ثابت نشکن به قطر 13 سانتی‌متر دارد و از فولاد، آلومینیوم، تیتانیوم و سرامیک ساخته شده است.

عایق‌بندی فوق‌العاده کابین، تعبیه صفحات خاص محافظ در تمامی قسمت‌های خودرو، باک بنزین ضد حرارت و استفاده از لاستیک‌های ضد پنچری تقویت‌شده با کِولار موجب شده تا مرکب ترامپ در برابر انواع تیراندازی، انفجار از کف و اطراف و حملات شیمیایی مقاوم باشد.

علاوه بر این‌ها، مخزن گاز اشک‌آور، تجهیزات مخصوص خاموش کردن آتش، کپسول اکسیژن یدکی داخل اتاق، ردیاب و رهیاب ماهواره‌ای، رینگ‌های فولادی فوق‌العاده مستحکم، دوربین جلوی فروسرخ دید در شب، اسلحه‌های مخفی داخل اتاق، تلفن ماهواره‌ای دائمی و مجموعه کمک‌های اولیه حاوی نمونه خون رئیس جمهور نیز به فرار هیولا از خطرات احتمالی و حفظ سلامتی وی کمک می‌کنند.

در بحث فنی یک پیشرانه V8 دیزل در نظر گرفته شده که خروجی دقیق آن مشخص نیست اما گفته می‌شود به دلیل وزن بسیار بالای خودرو به ازای هر لیتر گازوئیل تنها 1.7 تا 2 کیلومتر را پشت سر می‌گذارد.

دیگر نکته جالب آنکه هیولا با وجود شاکله لیموزین، ارتفاع نسبتاً زیادی از زمین داشته و شاکله کلی چهره‌اش را از دیگر محصولات کَدیلاک مثل اسکَلِید گرفته‌اند.

کدیلاک وان تماماً توسط جنرال موتورز و تحت نظارت و دخالت مستقیم تیم امنیتی ریاست جمهوری ایالات‌متحده ساخته می‌شود و غالب اطلاعات فنی و ایمنی آن محرمانه است.

 

رهبران سیاسی کشورها چه خودروهایی سوار می‌شوند؟!

 

ولادیمیر پوتین ( Vladimir Putin ) / آروس سِنات

پس از انتصاب پوتین برای چهارمین بار به‌عنوان رئیس جمهور روسیه، لیموزین قبلی وی که یک مرسدس بنز S600 پولمان گارد (اتاق W220) بود با یک قصر متحرک 6.6 متری 6 تنی وطنی بنام آروس سِنات (Aurus Senat) جایگزین شد.

این لیموزین توسط مرکز ملی تحقیقات خودرو و پیشرانه این کشور (NAMI) در همکاری با پورشه و بوش، بر اساس استانداردهای مرکز خدمات امنیتی فدرال (FSO) و طی یک پروسه 5 ساله (2013 تا 2018) تماماً در خاک روسیه توسعه یافته و چهره‌اش کاملاً یادآور سدان‌های لوکس امروزی بریتانیایی است.

زیر کاپوت سنات در ابتدا پیشرانه 4.4 لیتری V8 توربو 598 اسب بخاری ساخت پورشه قرار گرفت اما طبق اعلام NAMI در حال حاضر جای خود را به بلوک 6.6 لیتری V12 توربو 860 اسب بخاری داده است.

تصاویر واضحی از کابین سنات در دست نیست اما بر اساس گفته‌ها علاوه بر تریم ویژه و اختصاصی متشکل از چرم، چوب، پوست طبیعی بره و الیاف مخصوص، در بخش عقب چهار صندلی مجزا، سیستم صوتی و تهویه اختصاصی و انواع تجهیزات ارتباطی وجود دارد اما به دلایل امنیتی آپشن‌های چندانی به چشم نمی‌خورد.

در بحث ایمنی نیز سنات بواسطه بهره‌‌مندی از پوشش زرهی یکپارچه، فناوری‌های ارتباطی دائمی با نقاط استراتژیک و گستره‌ای از سامانه‌های دفاعی داخلی، امنیت رئیس جمهور را تا حد زیادی تأمین می‌کند، اما به نظر می‌رسد چابکی و وزن کم بر تجهیزات بیشتر ارجح بوده و برای دستیابی به کمترین وزن ممکن، بخشی از فرآیند محافظت بر عهده اسکورت اختصاصی شامل چندین خودرو و موتورسیکلت قرار گرفته است.

 

رهبران سیاسی کشورها چه خودروهایی سوار می‌شوند؟!

 

تسوگو آکی‌هیتو ( Tsugu Akihito ) / تویوتا سِنچوری رویال

امپراطور سابق 85 ساله ژاپن همانند باقی هم‌میهنانش یک وطن‌پرست افراطی است و از سال 2008 میلادی برای رفت‌وآمد خود مجلل‌ترین ساخته تویوتا یعنی سنچوری رویال (Century Royal) را مناسب‌ترین گزینه می‌داند.

این لیموزین 6.1 متری به‌صورت کاملاً اختصاصی و بر پایه نسل دوم مدل سنچوری و بین سال‌های 2006 و 2008 به تعداد تنها 4 دستگاه برای شخص امپراطور و اعضای خانواده سلطنتی ساخته شده و به نظر می‌رسد با وزن حدوداً 2.9 تنی بسیار چابک‌تر دیگر خودروهای مورداشاره در این نوشتار باشد.

نیروبخش رویال یک واحد 5 لیتری V12 با بیشینه توان 276 اسب بخار به علاوه جعبه‌دنده 6 سرعته خودکار است که برای رفت‌وآمدهای بسیار کم و اشرافی آکی‌هیتو کافی به نظر می‌رسد.

برای تسهیل هرچه بیشتر ورود به داخل رویال در لبه اتاق پلکان گرانیتی تعبیه شده و فضای کابین تلفیقی است از تریم چرمی درجه یک صندلی‌های جلو، تودوزی پارچه پشمی عقب و پوشش خاص سقف قسمت عقب موسوم به کاغذ برنجی (Rice Paper).

به دلیل حساسیت‌های امنیتی فوق‌العاده دفتر امور خانواده سلطنتی ژاپن، اطلاعات موثقی پیرامون اختصاصات و ویژگی‌های ایمنی سنچوری رویال در دست نیست و فقط می‌دانیم که تماماً ضد گلوله بوده و می‌تواند سلامتی امپراطور را در برابر انفجارهای سبک در زیر، جوانب و سقف خودرو تأمین کند.

تویوتا در نمایشگاه 2017 توکیو از نسل سوم سنچوری پرده برداشت و احتمال دارد با آغاز عرضه آن به بازار، یک نسخه اختصاصی نیز برای خانواده سلطنتی تدارک ببیند.

 

رهبران سیاسی کشورها چه خودروهایی سوار می‌شوند؟!

 
 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها