کد خبر : 44158

ماکت رولزرویس کالینان گران‌تر از یک خودروی واقعی | تصاویر

ماکت رولزرویس کالینان گران‌تر از یک خودروی واقعی | تصاویر

ماکت رولز رویس کالینان – Rols Royce Cullinan که به تازگی ساخته شده، دارای قابلیت‌ها و جزئیات بسیار زیادی است که موجب شده تا قیمتی برابر با یک دستگاه تویوتا یاریس داشته باشد.

به گزارش خودروتک به نقل از گجت نیوز ، ماکت‌های خودرو یکی از سرگرمی‌های جانبی دنیای ماشین‌بازها به شمار می‌روند که گاهی ممکن است گران‌تر از یک خودروی واقعی تمام شوند. برخی شرکت‌ها اقدام به تولید ماکت‌های محصولات خود می‌کنند و با قیمت‌های نجومی، بسیاری را متعجب می‌سازند.

رولز رویس نیز در همین راستا، نمونه‌ی کوچک شده‌ی جدیدی از خودروی شاسی بلند مشهور خود، معرفی کرده است. جزئیات محصول واقعی با دقت بالایی در آن پیاده‌سازی شده است. ماکت جدید همانند خودروهای واقعی غول دنیای خودروهای لوکس، توسط دست ساخته شده و ابعاد یک هشتم برابر نسبت به نسخه‌ی واقعی در آن رعایت شده است.

بیش از هزار قطعه در ماکت رولز رویس مورد استفاده قرار گرفته است تا بیشترین شباهت را به نمونه‌ی حقیقی خودرو داشته باشد. درب‌های سرنشینان، درب صندوق عقب و کاپوت قابل باز شدن هستند. در زیر کاپوت، موتوری با ظاهر کاملاً برابر با نسخه‌ی ۶.۷۵ لیتری V12 با دو توربوشارژر، قرار گرفته است.

ماکت رولز رویس کالینان

برای رنگ‌آمیزی بدنه نیز از مواد اولیه مشابه به کار رفته در Cullinan واقعی استفاده شده و در نهایت توسط دست جلا داده شده است. رنگ‌آمیزی سایر قسمت‌ها مانند زاویه‌های براق بدنه نیز به صورت دستی انجام گرفته است. همچنین تمامی چراغ‌های بیرونی قابلیت روشن شدن دارند و توسط یک ریموت کنترل تنظیم می‌شوند.

رولزرویس-کالینان-cullinan

در داخل اتاقک Rolls-Royce کوچک نیز شاهد استفاده‌ از مواد مشابه با کالینان هستیم که شامل پشت‌سری‌های گلدوزی شده و المان‌های چوبی در بدنه می‌شود. البته ساخت محصولی در ابعاد کوچک با چنین جزئیاتی اصلا آسان نبوده است و تیم سازنده بیش از ۴۵۰ ساعت وقت صرف آن کرده است که تقریبا نصف زمان مورد نیاز برای ساخت نمونه‌ی واقعی کالینان محسوب می‌شود. در نهایت اگر قصد خرید چنین ماکتی را داشته باشید باید ۱۷.۱۰۰ دلار ناقابل برای مدل پایه با رنگ‌آمیزی استاندارد تنگستن در بیرون و سفید قطبی در داخل، پرداخت کنید. برای مقایسه باید اشاره کرد که با چنین مبلغی می‌توانید یک تویوتا یاریس خریداری کنید که تنها ۱۷ تا ۱۸ ساعت برای ساخت آن در کارخانه زمان صرف شده است.

ماکت رولز رویس کالینان

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها