کد خبر : 43972

نگاهی به پروژه های تیونینگ Carlex | متخصص غوغا در کابین خودرو

نگاهی به پروژه های تیونینگ Carlex | متخصص غوغا در کابین خودرو

هرچقدر هم که ظاهر بیرونی خودروی‌تان را طبق سلیقه خود شخصی‌سازی کرده باشید، تقریبا همیشه داخل خودرو قسمتی است که به همان صورت اولیه باقی می‌ماند.

به گزارش خودروتک به نقل از جی اس ام ، شاید این موضوع به این دلیل باشد که تغییر دادن کابین خودرو مستلزم هنر، مهارت و زمان بسیار بیشتری است. شرکت طراحی کارلکس، درزمینهٔ طراحی مجدد و تغییر اساسی کابین خودرو بی‌رقیب است. 

جالب است که حوزه فعالیت آن‌ها نه‌فقط دنیای اتومبیل‌ها بلکه کشتی‌ها، شناورها و قایق‌های پرنده را نیز شامل می‌شود. این کمپانی همچنین برای کلکسیونرها پروسه بازسازی خودروهایشان را نیز انجام می‌دهد و حتی می‌تواند کابینی مختص به سلیقه شما برای خودروی‌تان به‌صورت منحصربه‌فرد طراحی و اجرا کند. 

وقتی چنین کمپانی‌ای باشد که استعداد و لوازم کافی برای تولید هرآن چه که شما بخواهید را در اختیار داشته باشد، طراحی‌های عجیب زیادی اتفاق می‌افتند. 

نیسان GT-R کاتانا

 

داخل یک نیسان جی تی آر تا حدود بسیاری و یا حتی بیش‌ازاندازه نیسانی است! این خودرو ممکن است سواری بسیار هیجان‌انگیزی داشته باشد اما داخل آن چیزی برای دیدن ندارد. کارلکس این مشکل را با الهام گرفتن از کاتانا، شمشیر سامورایی‌ها و استفاده از چرم ناپاهای مشکی به زیبایی هرچه‌تمام‌تر حل کرد. الگوهایی که کارلکس بر روی چرم مشکی به‌کاربرده نمایانگر دسته شمشیر است. شاید به نظر شما تم کاتانا کمی کلیشه‌ای باشد اما اعمال آن داخل کابین ‌جی تی ار، نه‌تنها هنرمندانه بود بلکه به این نیسان احساسی را می‌بخشید که لیاقتش را داشت.

مک لارن 720S

 

کابین مک لارن ۷۲۰s بسیار به‌خصوص است. اما یکی از صاحبان این خودرو تصمیم گرفت تا چرم بنفش‌رنگ برگاندری وآلکانترا را باهم تلفیق کند. نتیجه هرچند بسیار زیبا شد اما ممکن است باعث سردرد سرنشینان نیز بشود. چراکه مجموعه بافتهای لایه‌لایه و خطوط مواج به‌کاررفته در طراحی آن می‌تواند گیج‌کننده باشد. قطعاً اگر یک ۷۲۰s داشتیم، این طراحی را برای داخلش انتخاب نمی‌کردیم اما به سلیقه صاحب این خودرو احترام می‌گذاریم.

فراری ۴۵۸ ایتالیا

 

اگر می‌خواهید که داخل یک فراری را ارتقا ببخشید قطعاً باید طراحی بسیار به‌خصوص داشته باشد چراکه کابین فراری همواره زیبا و هیجان‌انگیز است.  برای این فراری ۴۵۸ نیز هرگونه طراحی آرام و بدون تنشی از موضوع ما خارج است. به همین دلیل کارلکس تصمیم گرفت از چرم آلکانترا به رنگ قرمز و مشکی استفاده کند. حاصل کار این شد که رویه درها ، سطح داشبورد و فرمان خودرو بسیار بیشتر به چشم بیایند، و کارلکس بار دیگر یکی از بهترین‌های فراری را بازهم اندکی بهتر از قبل کرد. هرچند به نظر ما شاید چرم روی فرمان کمی زیاده‌روی باشد اما نمی‌توانیم مهارت کارلکس در اجرای آن را نادیده بگیریم.

کادیلاک اسکالید

 

اگر شما کادیلاک اسکالید خود را خریداری کرده‌اید ولی از جنس و طراحی داخلی آن توسط جنرال موتورز رضایت کافی راندارید، کارلکس می‌تواند برای شما اوضاع را تا آنجا که بخواهید تجملاتی کند. هرچند در ارتباط با این خودرو کارلکس سعی کرد که چندان عجیب و چشمگیر ظاهر نشود ولی بازهم نسبت به خودروهای معمولی کابین بسیار لوکسی را طراحی و اجرا کرد. الگوهایی که در داخل کابین به‌کاررفته است حالا همگی به هندسه توری سپر جلوی اسکالید اشاره دارند. همچنین چرم‌ مشکی آن از بافتهای مختلف پرشده، درحالی‌که اندکی از آلکانترا نیز با آن تلفیق گردیده است. این طراحی قدرتمند که بسیار بامهارت نیز اجرا شد ما را به این فکر می‌اندازد که کادیلاک و کارلکس می‌توانند شرکای تجاری خوبی برای هم باشند. 

فورد فوکوس RS

 

هاچ بک افسانه‌ای فورد خودروی نیست که ما انتظار داشته باشیم کارلکس به سراغ آن برود. اما تیم طراحان کارلکس بیان کردند که هدف ما از این کار طراحی کابین ارزان‌قیمت بود که درعین‌حال با ماهیت اسپرت این خودرو هماهنگ باشد. کارلکس با استفاده از چرم اصل و خطوطی که روی صندلی‌ها و درها جریان دارند، کابین خودرو را از حالت منفعل و ساده قبلی خود خارج کرد. همچنین دسته‌دنده، اهرم ترمزدستی و کنسول میانی نیز با چرم اصل پوشانده شدند. رده‌هایی از رنگ زرد که در گوشه‌کنار کابین جای گرفته‌اند به جذابیت بیش‌ازپیش این کابین کمک بسیاری کردند. اما همه این‌ها در برابر هزینه چهار هزار دلاری بسیار منطقی  محسوب می‌شود.

بی ام و  Z4 پانک

 

شاید تنها چیزی که پس از دیدن یک بی ام و Z4 به نظر شما نمی‌آید، کلاسیک بودن آن باشد. این خودروی اسپرت و مدرن هیچ شباهتی به اتومبیل‌های قرن نوزدهم ندارد اما جالب است که یکی از صاحبان این خودرو تصمیم گرفت تا بی ام و خود را به‌وسیله کارلکس به آغاز قرن بیستم بازگرداند. کارلکس برای تزیین دسته‌دنده، داشبورد، دستگیره‌های در و سقف از مس و برنج  استفاده کرد. درحالی‌که میله‌های مسی را برای جلوه دادن به‌فرمان انتخاب کرد. همین‌طور چرم داکوتا و وینتج را به همراه‌تریم آلکانترا برای پوشش صندلی‌ها به کاربرد. در کنار این کابین، کارلکس پوشش مشکی‌رنگ ماتی را نیز برای بدنه خودرو در نظر گرفت و سقف خودرو را هم با مس صیقل داد و درنهایت رنگ رینگ‌های بی ام و را با سقفش ست کرد.

مرسدس بنز اس کلاس

 

اگر می‌خواهید به همه ثابت کنید که به‌اندازه کافی پول برای دور ریختن دارید، پس تزیین کردن داخل کابین مرسدس به‌وسیله طلا می‌تواند راهکار مؤثری باشد. حتی می‌توانید کمی چرم به رنگ قهوه‌ای تیره و روشن را نیز در کنار طلا به آن اضافه کنید. در آخر چراکه نه؟ کمی چرم کروکدیل هم در صندلی‌ها، داشبورد و کنسول وسط به کار ببرید. اشتباه نکنید این‌ها تنها آب‌طلا نیستند بلکه کلیدها، دریچه‌های هوا و کلیه قاب‌ها از طلای ۲۴ عیار ساخته‌شده‌اند.

داج چلنجر هلکت

 

کارلکس معتقد است که این طراحی‌اش بهترین کارش تا به امروز بوده است. درحالی‌که بخشی از این طراحی هنر خالص و بخشی از آن بیشتر شبیه به کابوس است، تلاش بر این بوده که تا جای ممکن این کابین کاربردی باقی بماند. شاید شما از این طراحی خوشتان بیاید اما آیا واقعاً حاضرید هرروز درون آن نشسته و با آن به سرکارتان بروید؟

رولز رویس فانتوم آبیس

 

این پروژه که همچنان در دست‌کار است به نظرکارلکس پیشرفته‌ترین پروژه جایگذاری جواهر در خودرو به شمار می‌رود. متریال به‌کاررفته در این خودرو فلز، چوب، چرم انحصاری و جواهرات است. تم غالب در طراحی، هنر حزن‌آلود گوتیک است که تناقض گرایی در آن به‌عنوان سمبل خودروهای مدرن رولز رویس به‌کاررفته است.

فورد موستانگ  ۱۹۶۷

 

کارلکس در کارنامه هنری خود خودروهای کلاسیک را نیز جای‌داده است و فورد موستانگ ۱۹۶۷ نقطه اوج طراحی کارلکس در خودروهای کلاسیک به شمار می‌رود. چرم نبوک به همراه کروم و فیبر کربن در کنار یکدیگر حس ناشی از قدمت و اصالت را به خودرو می‌بخشند. درواقع استفاده بیش‌ازحد از چرم نبوک مشکی‌رنگ می‌توانست کابین این خودرو را بسیار تاریک کند به همین دلیل نقره و کروم به‌صورت هوشمندانه به آن اضافه شد. کارلکس با حفظ گیج‌های اصلی و فرمان سه پر موستانگ به اصالت این خودرو نیز ادای احترام کرد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها