کد خبر : 43789

بهترین خودروها با تیونینگ Brabus

بهترین خودروها با تیونینگ Brabus

شکی نیست که عجیب ‌ترین خودرو ساخت براباس همین خودرو است. این خودرو یک AMG G63 شش چرخ است. جالب است که براباس توانسته یکی از مدل‌های AMG را به چنگ آورد. اولین نکته ‌ای که ما را متوجه براباس در این خودرو می‌ کند استفاده از رنگ مشکی مات در بدنه خودرو است که خاص خودروهای براباس است.

به گزارش خودروتک به نقل از جی اس ام ، تیونینگ یکی از لذت ‌بخش ‌ترین و جذاب ‌ترین فعالیت‌ها در صنعت خودروسازی محسوب می ‌شود.

نکته خوب در مورد تیونینگ این است که شما در 80 درصد کار نیازی به تغییر قسمت‌های مختلف خودرو ندارید. یکی از شرکت‌هایی که  در زمینهٔ تیونینگ بسیار با تجربه و موفق است شرکت برابوس است که البته گاهی وقت‌ها به آن برابوس هم می ‌گوییم.

این شرکت در حال حاضر بزر گ ‌ترین شرکت تیونینگ کننده خودروهای مرسدس است. این شرکت در سال 1977 تأسیس ‌شده و در حال حاضر این شرکت درزمینهٔ تیونینگ خودروهای شرکت‌ های مرسدس، اسمارت و میباخ فعالیت می ‌کند. در این مطلب قصد داریم به برترین خودروهایی بپردازیم که توسط برابوس تیونینگ شده ‌اند.

شکی نیست که بزرگ ‌ترین ویژگی‌های خودروهای تیونینگ شده توسط برابوس قدرت بالای آن ‌ها است.

 

1988 3.6 S Lightweight

 در سال 1988 آلمانی ‌ها پادشاه بلا منازع خودروهای اسپرت بودند. در این بین BMW حرف‌ های زیادی برای گفتن داشت. خودرو BMW M3 یکی از آن خودروهای BMW بود که به طرز عجیبی در دل جوان ها جا باز کرده بود. دراین ‌بین مرسدس که تحمل دیدن این صحنه را نداشت دست به دامان برابوس شد تا بلکه بتوانند با کمک یک دیگر خودرویی برای مقابله با خودرو BMW راهی بازار کنند. برابوس که دست خود را در این زمینه باز دید به سراغ مدل‌های مشهور Evolution و Evolution II رفت. این مدل ‌ها از سری E 190 بودند. هر دوی این خودروها از موتورهای 2.5 لیتری ساخت خود مرسدس استفاده  می ‌کردند. البته مدلی از این سری توسط AMG ساخته ‌شده بود. در این سری از موتور قوی ‌تر ساخت AMG استفاده می ‌شد که یک نمونه 3.2 لیتری بود. برابوس که در رقابت تنگاتنگی با AMG بود سعی کرد تا با ارائه مدل قوی ‌تر در این رقابت پیروز شود. درنتیجه برابوس بر روی این خودرو یک موتور 3.6 لیتری قرار داد. البته برابوس در وزن و ساختار این خودرو بازنگری‌ هایی انجام داد و درنتیجه توانست مقداری از وزن این خودرو را کاهش دهد. درنتیجه با کاهش وزن و چابک ‌تر شدن خودرو و همچنین وجود موتوری که می‌ توانست 270 اسب بخار توان برای این خودرو تولید نماید این خودرو می ‌توانست بسیار سریع باشد. این خودرو 0 تا 100 را در تنها 6.3 ثانیه طی  می ‌نمود و نهایت سرعت خود را به 278 کیلومتر بر ساعت می‌ رساند. مدل تولید شده توسط  برابوس از مدل ‌های پایه بسیار قوی ‌تر بود و در رقابت قدیمی با AMG هم باعث پیروزی برابوس شد. شکی نیست که این خودرو اولین قدم‌های برابوس برای نشان دادن خود به جهان در عرصه تیونینگ به شمار می‌آمد.

 

1996 Brabus E V12

برخلاف AMG که هیچ ‌گاه زیر بار توسعه محصولات سری E و C نرفت برابوس کار جدی خود در مرسدس را با سری E شروع  کرد. می‌ توان زمان بلوغ و تثبیت برابوس در مرسدس را در توسعه این خودرو عنوان نمود. این خودرو محصول سال 1996 شرکت مرسدس است. این خودرو یک سدان لوکس و البته با سایز متوسط بود که در زیر کاپوت آن‌ یک موتور 8 سیلندر جا خوش کرده بود. همان‌ طور که قبل ‌تر هم گفته بودیم اولویت برابوس قدرت یک خودرو است. از این ‌رو برابوس این نسخه را انتخاب کرد چرا که عمده کاری که می توانست بر روی آن انجام دهد مخصوص به بخش توان این خودرو می ‌شد. مهندسان برابوس از این خودرو یک غول تمام‌ عیار ساختند. آن‌ها موتور 8 سیلندر اصلی را از روی خودرو جدا کردند و به ‌جای آن از یک نمونه 12 سیلندر استفاده کردند. جالب اینجاست که این موتور توسط  خود  برابوس ساخته ‌شده بود و این بار بود که این شرکت نیازی به موتورهای خود مرسدس و AMG نداشت. این موتور یک 12 سیلندر غول ‌آسا بود. حجم این موتور به 7.3 لیتر می ‌رسید. این موتور به ‌صورت تنفس طبیعی کار می ‌کرد و می ‌توانست توان حیرت ‌انگیز 590 اسب  بخار را برای این خودرو تولید کند. این خودرو می توانست با استفاده از این موتور 0 تا 100 را در زیر 4 ثانیه طی کند که این عدد برای یک سدان در سال 1996 یک رکورد فوق‌ العاده محسوب می‌ شد. نهایت سرعت این خودرو به 331 کیلومتر بر ساعت می ‌رسید. البته این خودرو توانسته یک رکورد جهانی گینس را هم به نام خود ثبت کند. این خودرو توانسته لقب سریع ‌ترین سدان تولید شده در آن زمان را به دست بیاورد. البته بعد از ساخته‌ شدن این خودرو مرسدس فروش آن را محدود کرد چراکه هیچ دوست نداشت یک خودرو از سری E بسیار قوی ‌تر از سری S و SL باشد. جالب است که بدانید این خودرو در سال 1996 از Lamborghini Diablo؛ که پرچم ‌دار لامبورگینی محسوب می‌شد در حدود 5 کیلومتر بر ساعت سریع‌ تر بود.

 

 1998 Brabus M V12

دهد 1990 دوران پیدایش نوع جدید خودروها یعنی SUV ها بود. این خودرو ها توانستند به‌ سرعت سدان ها را شکست دهند و به‌ حاکمان بلا منازع بازار خودرویی جهان تبدیل شوند. مرسدس که همیشه به‌عنوان ‌یک پیشرو در بازار قلمداد می ‌شد جزو اولین خودروسازانی بود که اقدام به عرضه SUV کرد. یکی از SUV  های تولیدشده توسط این شرکت مرسدس M بود. این خودرو علاوه بر این‌ که از طراحی زیبا تری نسبت به بقیه خودروها بهره می ‌برد بسیار قوی محسوب می‌شد. مرسدس در زیر کاپوت این خودرو از یک موتور 8 سیلندر استفاده کرده بود. همین کار کافی بود تا برابوس را وسوسه کند تا به سمت این خودرو متمایل شود. برابوس که علاقه عجیبی به قوی کردن خودروها دارد این خودرو را به‌ عنوان اولین تجربه تیونینگ یک SUV انتخاب کرد. برابوس به ظاهر این خودرو آن‌ چنان دست‌ درازی نکرد تنها رینگ ‌های خاص خود را در این خودرو به کار برد و کمی تعلیق خودرو را دست ‌کاری کرد؛ اما هرچه که در زیر کاپوت بود را تغییر داد. برابوس یک 8 سیلندر را برای این خورد کافی نمی دانست و برای همین یک 12 سیلندر را با آن جایگزین کرد. برابوس M اولین SUV جهان است که از یک 12 سیلندر زیر کاپوتش استفاده می ‌کرد. این موتور 12 سیلندر حجمی برابر 6.5 لیتر داشت. این موتور می توانست 600 اسب بخار توان در اختیار این خودرو قرار دهد. این خودرو می‌ توانست نهایت سرعت خود را به 274 کیلومتر بر ساعت برساند تا به‌ این ‌ترتیب در آن سال‌ها لقب سریع ‌ترین SUV جاده‌ ای جهان را اذعان خود کند.

 

Brabus G63 6x6

شکی نیست که عجیب ‌ترین خودرو ساخت برابوس همین خودرو است. این خودرو یک AMG G63 شش چرخ است. جالب است که برابوس توانسته یکی از مدل‌های AMG را به چنگ آورد. اولین نکته ‌ای که ما را متوجه برابوس در این خودرو می‌ کند استفاده از رنگ مشکی مات در بدنه خودرو است که خاص خودروهای برابوس است. البته این خودرو درزمینهٔ بدنه بسیار متفاوت با هر نمونه مرسدس دیگر است. برابوس برای  اینکه وزن این خودرو را کاهش دهد در اطراف این خودرو از فیبر کربن استفاده کرده است. موتور اصلی این خودرو یک نمونه 8 سیلندر 5.5 لیتری است که می ‌تواند به کمک یک توربو دوقلو 534 اسب بخار توان برای این خودرو تولید نماید. برابوس در این خورد تغییرات کاملی را در زیر کاپوت اعمال کرده است. برابوس به ترکیب موتور اصلی دست ‌نزده است اما توربو های AMG را با توربو های مخصوص خود تعویض کرده است. نتیجه این کار باعث شده است توان این خودرو به 700 اسب بخار افزایش پیدا کند. در ضمن برابوس از سیستم خنک ‌سازی جدید در این خودرو استفاده کرده است که می ‌تواند تا 35 درصد خنک ‌سازی بهتری را نسبت به نمونه اصلی انجام دهد. این خودرو به‌ صورت سفارشی تولید می شود و قیمت این خودرو فراتر از 300 هزار دلار است.

 

2005 Brabus SLR McLaren

مرسدس یکی از بزرگ‌ ترین سهامداران مک لارن محسوب می شود از این ‌رو با شراکت این شرکت که تخصص عمده‌ اش در ساخت خودروهای مسابقه‌ ای و سریع بود اقدام به ساخت سری بی ‌نظیر SLR کردند. سری SLR سریع‌ ترین و البته گران ‌قیمت ترین خودروهای مرسدس محسوب می‌ شدند. حالا فکر کنید برابوس تشنه قدرت بی‌ خیال این خودرو بی ‌نظیر شود. برابوس در یکی از جاه‌ طلبانه ترین تصمیمات تاریخ خود به سراغ تیونینگ این خودرو رفته است. بزرگ ‌ترین ویژگی SLR به آیرودینامیک فوق‌ العاده آن برمی ‌گردد طراحی  که در آن از فیبر کربن استفاده ‌شده بود همچنین این خودرو در آن زمان نسبت به خودروهای دیگر در مبارزه با فشار هوا بسیار موفق ‌تر عمل می‌ کرد. موتور اصلی این خودرو یک نمونه 8 سیلندر تماماً آلمینیومی بود که به‌ طور کامل به‌ صورت دستی تولید می شد. این پیشرانه قدرتمند حجمی برابر 5.9 لیتری داشت که با کمک یک سوپرشارژ می‌ توانست 617 اسب بخار توان تولید نماید. SLR در آن زمان قهرمان شتاب گیری بود و می ‌توانست به‌ راحتی 0 تا 100 را در تنها 3.3 ثانیه طی نماید. این زمان از بسیاری از ابر خودروهای آن زمان سریع ‌تر بود. برابوس تغییرات بسیار ظریفی را روی این خودرو پیاده کرد. اولین حرکت برابوس برای این خودرو این بود که به آن‌ یک دیفرانسیل مخصوص با قفل‌ های الکترونیکی اضافه کرد و در مورد بعدی رینگ‌های این خودرو را با نمونه‌های 20 اینچی Brabus Monoblock VI عوض کرد. گفتنی است که این رینگ‌ها در سال‌ های 2005 تا 2008 سبک ‌ترین رینگ‌ های آلومینیومی جهان محسوب می ‌شدند. البته برابوس درزمینهٔ آیرودینامیکی هم تعدادی قطعات سنگین را حذف و سبک شده آن ‌ها را جایگزین کرد. البته برابوس دستی به سیستم تعلیق این خودرو هم کشید و درنهایت به سراغ موتور رفت و با اعمال تغییراتی چون تعویض اگزوز و بروز رسانی‌ هایی در موتور توان تولیدی آن را به 660 اسب بخار افزایش داد. از لحاظ  فنی این خودرو تا به ‌حال بهترین محصول برابوس محسوب می ‌شود.

 

2008 Brabus Bullit

اما ازاینجا به بعد برابوس رسماً کار بر روی سری S را آغاز کرد. اولین تجربه کار بر روی خودرویی از سری S بسیار شجاعانه به نظر می‌ رسید. برابوس برای این کار به سراغ خودرو بی‌نظیر AMG 63 رفت. این خودرو در آن زمان نماد خودروهای سری S ازلحاظ  قدرت و سرعت به حساب می آمد. این خودرو در زیر کاپوت از بهترین 8 سیلندر موجود آن زمان در کارخانه مرسدس بهره می ‌برد. موتور مورد نظر یک موتور 6.2 لیتری 8 سیلندر بود که می ‌توانست نزدیک 600 اسب بخار توان تولید نماید؛ اما برابوس دیوانه این موتور را کافی نمی دانست ازاین ‌رو جای این موتور را به یک نمونه 12 سیلندر داد. این موتور توان این خودرو را به 720 اسب بخار افزایش داد. البته موتور تنها قسمتی نبود که برابوس روی آن تأثیر گذاشت. برابوس در این خودرو از تعلیق گرفته تا طراحی بدنه همه را تغییر داد. با تغییرات به وجود آمده در این خودرو این خودرو قادر بود نهایت سرعت خود را به 360 کیلومتر بر ساعت برساند. البته در سال 2008 بازهم لقب سریع‌ ترین سدان به این خودرو رسید.

Brabus 900

مرسدس و AMG تنها کسانی نبودند که برابوس به سراغ آن ‌ها رفته است و برابوس حتی به برند لوکس میباخ هم رحم نکرده است و خودرو آن‌ ها را هم دستخوش تغییر کرده است. میباخ نماد اوج تشریفاتی گری آلمانی ها است. البته میباخ خودروهای بسیار گران ‌قیمت مرسدس را تیون می ‌کند. این خودرو که یک S650 L است یکی از لوکس‌ ترین خودروهای جهان محسوب می‌ شود و رقیب مستقیم انگلیسی‌ها محسوب می شود؛ اما حالا به این لوکس تمام عیار قدرت عجیب و بالایی را اضافه کنید. یقیناً نتیجه حیرت‌ انگیز خواهد بود. برابوس کاری با این خودرو سنگین ‌وزن کرده است که می ‌تواند این خودرو را در تنها 3.7 ثانیه از 0 به 100 برساند. علاوه بر این نهایت این خودرو فوق لوکس به 354 کیلومتر بر ساعت می‌ رسد. تمام این اتفاقات به لطف پیشرانه 12 سیلندر برابوس صورت پذیرفته است. البته برابوس برای اینکه به ‌ظاهر خودرو نقصی وارد نکند عمده تغییرات را تنها بر روی موتور خودرو انجام داده است. قیمت مدل اصلی خودرو در حدود 250 هزار دلار است اما قیمت این خودرو بیش از 400 هزار دلار تعیین ‌شده است.

Brabus 900 SUV

برابوس فهمید لازم نیست تا G- WAGEN شش چرخ داشته باشد تا شما را دیوانه کند. همان مدل اصلی G63 هم می ‌تواند با تغییرات برابوس به همان میزان دیوانه کننده باشد. این خودرو به طرز فجیعی قوی است. شاید بتوان قوی ‌ترین SUV حال حاضر جهان نامیدش. برابوس دوباره یک 12 سیلندر را به یک SUV آورده است؛ اما این بار این 12 سیلندر همان حجم 6.3 لیتری خود را دارد در ضمن دو توربو دو قلو هم این بار کمکش می‌ کنند تا بتواند توان حیرت ‌انگیز 900 اسب بخاری تولید کند. البته برابوس به این مقدار در این خودرو راضی نشده است و سیستم تعلیق را هم به‌ طور کلی همان‌ طور که خواسته تغییر داده و از رینگ‌های اختصاصی 23 اینی آلیاژی بر روی این خودرو استفاده کرده است. این خودرو نه‌ تنها یکی از قوی‌ ترین خودروهای مرسدس تا به حال است بلکه یکی از قوی ‌ترین SUV های حال حاضر در جهان نیز به شمار می ‌رود.

 

Brabus Rocket 900 Cabrio

اما آخرین خودرو لیست ما بازهم یک عنوان دار است. آیا می ‌دانید که قوی‌ ترین خودرو چهار نفرِه convertible دنیا محصول برابوس است. ظاهراً برابوس به آرامش علاقه ای ندارد و از هر چیز بی ‌نهایتش را می‌ خواهد. در این خودرو شاهد همان موتوری هستیم که در AMG G-WAGEN دیده بودیم با این  تفاوت که این بار این موتور می ‌تواند 1000 اسب بخار توان تولید کند. این خودرو معرکه‌ می تواند 0 تا 100 را در تنها 2.9 طی نماید. این عدد آن ‌قدر شگفت‌ انگیز است که می ‌توان به‌ راحتی این خودرو را با برترین خودروهای کلاس هایپر کارها مقایسه کرد. از دیگر ویژگی‌ های این خودرو می ‌توان به رینگ های 21 اینچی آن اشاره کرد. این خورد یکی از گران‌ قیمت ‌ترین خودروهای ساخته‌ شده توسط برابوس است و در حدود 900 هزار دلار قیمت دارد.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها