کد خبر : 43700

فناوری گران قیمت آئودی روی مدل های ارزان قیمت

فناوری گران قیمت آئودی روی مدل های ارزان قیمت

آئودی سیستم صوتی، تصویری و اینترنتی خودروهای گران قیمت خود را روی خودروهای ارزان قیمت هم نصب خواهد کرد.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، سیستم اینفوتینمنت روی داشبورد که تمام امکانات صوتی، تصویری و اینترنتی را به خودرو آورده، هر روز قابلیت های بیشتری پیدا میکند و ابتدا آخرین مدل های آن روی گران قیمت ترین خودروها نصب می شود اما به تدریج راه خود را به خودروهای قابل خرید برای مردم عادی هم باز می کند. آئودی که در خودروهای گران قیمت خود از سیستم MMI 3 بهره می گرفت، حالا این سیستم را در خودروهای ارزان تر هم به کار خواهد گرفت.

برند لاکچری گروه خودروسازی فولکس واگن آلمان، تا پاییز همین امسال، مدل های 2021 خود را آماده می کند و بری تک تک آنها سیستم صوتی، تصویری اینترنتی MMI 3 را در نظر گرفته است. این سیستم تا حد ممکن کنترل های فیزیکی را به حداقل رسانده به جای داشبوردهای قدیمی، دو صفحه نمایش یکی برای اینفوتیمنت و دیگر برای سیستم تهویه مطبوع داخل کابین تعبیه شده اند. البته همه مدل های آئودی تنظیمات صفحه لمسی دوتایی را پشتیبانی نمی کنند، برای همین در مدل های خیلی ارزان، این سیستم تفاوت های جزئی خواهد داشت، برای مثال در Q3، A4 و A5 این سیستم صوتی، تصویری و اینترنتی قدری فرق دارد.

فارغ از این که مدل آئودی چه باشد، پک MMI 3 از تراشه جدیدی بهره می برد که سرعت آن 10 برابر نسل قدیمی MMI 2 است و دریافت فرمان های صوتی و گفتاری راننده و سرنشینان در این سیستم بهبود چشمگیری پیدا کرده است. برای برخی از بازارهای دنیا، وریزون Verizon اینترنت تأمین می کند و رادی SiriusXM هم به روز می شود و از فناوری 360L برخوردار شده است. آئودی نرم افزار خود را که MyAudi نام دارد مدام به روز می کند و امکانات بهتری به آن می افزاید. محصولات آئودی به مکان یاب و جهت یاب (navigation) کارخانه ای مجهز هستند که نقشه آن هر ماه به روز می شود. داشبورد محصولات آئودی به مودم LTE (نسل چهارم اینترنت) با سرعت 1 گیگابایت در ثانیه مجهز است.

آئودی سیستم سلسه مراتبی محصولاتش را یک رده بالاتر برده مثل Q8 و A7 و همگی از موهبت های سیستم اینفوتینمنت جدید بهره مند هستند. حالا مدل های پایین تر این خودروها از امکانات خودروها لاکچری بهره خواهند برد. خلاصه این که پاییز امسال محصولات آئودی به روز تر شده و تجهیزات بهتری مثل کارپلی بی سیمی Apple CarPlay و ماجول پرداخت عوارض یکپارچه integrated toll module در آنها به کار خواهد رفت.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها