کد خبر : 43695

محبوب ترین پیکاپ/ وانت های دنیا (تصاویر)

محبوب ترین پیکاپ/ وانت های دنیا (تصاویر)

ظاهرا بعضی خودرو ها مهره ی مار دارند که این قدر در نظر مردم دوست داشتنی می شوند. در این مطلب قصد داریم به با ارزش ترین خودرو های وانت در نگاه مردم و البته کارشناسان حوزه خودرو بپردازیم.

به گزارش خودروتک به نقل از جی اس ام ، شاید معیار بسیاری از مردم عادی برای انتخاب یک خودرو بحث زیبایی، قیمت یا حتی توان یک خودرو باشد اما این ملاک‌ها برای یک موسسه آماری یا یک فرد متخصص و کارشناس آن چنان قابل ‌توجه نیستند.

شاید یکی از مهم ‌ترین فاکتورهایی که بتواند میزان خوبی یک خودرو را تعیین کند امتیاز میانگینی است که از خریداران خود دریافت می‌کند. در صنعت خودروسازی نیز برای این کار معیارهایی تعیین‌شده است که طبق آن‌ها به خودروها یک نمره داده می‌شود. حالان نمره می‌تواند شاخص قابل‌ قبولی برای میزان کیفیت یک خودرو محسوب شود.

در این مطلب قصد داریم به معرفی 12 تا از بهترین خودروهای وانت‌های موجود در بازار جهانی اشاره‌کنیم که توانسته ‌اند درصد قابل قبولی از اعتبار را از نگاه متخصصان به دست بیاوردند. البته این درصد گیری‌ها یا به‌ قول‌ معروف همان بنچمارک ها صرفاً برای خریداران به‌عنوان ‌یک مشورت به کار می آیند و کاربرد مهم دیگری ندارند. اما یک نکته دراین‌ بین باقی می ‌ماند وآن‌هم این است که این درصدها بر اساس میزان نمرات دریافتی این خودروها از خریدارانشان ارائه شدند.

اگر در این لیست با درصدهای 30 یا 40 درصد روبه‌ رو شدید لطفاً نگویید چه امتیاز کمی چراکه به‌طورکلی درصدهای بالاتر 20 بسیار خوب تلقی می‌شوند.

 

1. (Toyota Tacoma (32.0%

اولین خودرو این لیست متعلق به وانت تویوتا است. همان ‌طور که از تویوتا انتظار داریم این شرکت همیشه خودروهای پرطرفدار تولید می ‌کند و ازاین‌ جهت یک رکورد دار محسوب می ‌شود. تویوتا سعی کرده در وانت خودش از تمام امکانات لازم برای یک تجربه خوب برای رانندگی با این خودرو استفاده کند. البته  که انتظار اصلی ما از این خودرو بحث توان آن است. تویوتا طبق عادت همیشگی در این خودرو از پیشرانه‌های تنفس طبیعی استفاده کرده است. البته تویوتا در این خودرو از دو نوع پیشرانه استفاده کرده است. نوع اول یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر ساده و نوع دوم یک پیشرانه 6 سیلندر 3.5 لیتری است. شاید باید این نکته را ذکر کنیم که نمونه 4 سیلندر این خودرو در بازارهای آسیایی پرفروش ‌تر است اما این قضیه در آمریکای شمالی برعکس است و نمونه 6 سیلندر پرفروش ‌تر است. این خودرو یک خودرو مناسب است و می ‌تواند از عهده کارهای معمولی که برای یک وانت وجود دارد به‌خوبی برآید اما اگر به دنبال پرفورمنس  بالاتری باشید بدون شک  وانت های فورد هرگز اجازه نفس کشیدن را به این وانت نخواهند داد. این وانت جزو خودروهای خوش قیمت بازار محسوب شده و بازه قیمتی در حدود 26 تا 44 هزار دلار را دارد. این خودرو توانسته از نگاه خریدارانش و همچنین کارشناسان 32 درصد اعتبار یا محبوبیت کسب نماید.

 

2. Toyota Tundra (35.9%)

خودرو دوم نیز یک خودرو ساخت  تویوتا است با این تفاوت که این وانت برای رقابت در سطح بالاتر بازار تولید شده است. توندرا یک خودرو بسیار قدرتمند است و البته که بازار آن به ‌طور ویژه در آمریکا است. این خودرو به ‌طور مستقیم رقیب شماره یک فورد f-150 محسوب می‌شود. شاید بزرگ ‌ترین ویژگی این وانت بزرگ سایز به موتور توانمند آن بازگردد. تویوتا در این خودرو از یک موتور حجیم 5.7 لیتری 8 سیلندر استفاده کرده است. این موتور می ‌تواند به راحتی 400 اسب بخار برای وانت تویوتا تولید کند. این توان علاوه بر اینکه این خودرو را به یک خودرو و مناسب حمل ‌و نقل وسایل سنگین تبدیل می‌کند آن را علارغم وانت بودنش به یک خودرو مناسب برای آفرود تبدیل می ‌کند. جالب است که این خودرو در کنار لند کروز تنها خودروهای تویوتا هستند که به این پیشرانه مجهز شده‌اند. تویوتا برای اینکه عملکرد خودرو خود را در بخش رانندگی تکمیل کند از یک جعبه ‌دنده 6 سرعته خودکار در این خودرو نیز استفاده کرده و تازه قابلیت تمام چرخ متحرک را نیز به این خودرو آورده است. اما اگر بخواهیم در مورد ظاهر صحبت کنیم باید به این اعتراف کنیم که این وانت به‌ راحتی رقیب آمریکایی‌اش را در این زمینه پشت سر می ‌گذارد. طراحی خوب این خودرو در عین سادگی ظرافت‌های جالبی هم دارد البته اگر بخواهید که وانتتان حس لوکس بودن را به شما القا کند می ‌توانید از پکیج اختصاصی 5 هزار دلاری تویوتا در این زمینه استفاده کنید. تویوتا برای این وانت قدرتمند بازه قیمتی 33 تا 51 هزار دلار را در نظر گرفته است. این وانت توانسته از نگاه کارشناسان و خریدارانش نزید 36 درصد اعتبار یا همان محبوبیت کسب نماید.

 

3. (Honda Ridgeline (38.1%

نمی ‌توان این واقعیت را که ژاپنی‌ها عاشق خودروهای وانت هستند را انکار کرد. هوندا هم یکی دیگر از بزرگان خودروسازی ژاپن محسوب می‌شود دست به تولید یک وانت زده است. وانت هوندا رقیب قدرتمندی برای وانت توندرا تویوتا محسوب می‌شود. این خودرو توان توندرا را ندارد ولی به‌ جایش از امکانات رفاهی بیشتری بهره برده است. هوندا برای اینکه وانتش در رقابت با بزرگان این حوزه کم نیاورد دل را به دریا زده و برخلاف سیاست همیشگی‌اش که استفاده از موتورهای کم‌ مصرف بوده است را کنار گذاشته است و به سراغ یک موتور پرمصرف رفته است.  ژاپنی‌ها در این خودرو از یک موتور 3.5 لیتری 6 سیلندر استفاده کرده‌اند. برخلاف عادت همیشگی هوندا این موتور به ‌صورت تنفس طبیعی کارکرده و به همین دلیل هم ازلحاظ مصرف سوخت افسانه کم‌ مصرف بودن خودروهای هوندا را به ‌طور کامل نابود می‌کند. این موتور می‌تواند به‌ راحتی 290 اسب بخار برای این خودرو تولید نماید. با توجه به این توان به‌ راحتی می‌ توان فهمید که می‌ شود روی این وانت برای انجام کارهای نیمه سنگین حساب بازکنیم. گفتیم که هوندا در زمینهٔ امکانات این خودرو سنگ تمام گذاشته است. برای اثبات این ادعا کافی است به جعبه ‌دنده 9 سرعته اوتومات آن اشاره‌ کنیم. البته در زمینهٔ طراحی این خودرو کمی عجیب رفتار شده است به ‌طوری ‌که با نگاه به ظاهرش فکرمی ‌کنید که دارید به کراس اوور این شرکت نگاه می‌کنید. شاید نحوه طراحی این خودرو از جلو به مذاق بعضی‌ها خوش نیاید. هوندا برای این خودرو بازه قیمتی 33 تا 44 هزار دلار را در نظر گرفته که این بازه قیمتی بسیار رقابتی ‌تر از خودرو رقیب یعنی خودرو توندرا در نظر گرفته ‌شده است. درنهایت این وانت توانسته از نگاه کارشناسان و خریداران 38 درصد اعتبار یا محبوبیت کسب کند.

 

4. (Nissan Frontier (39.5%

بازهم یک ژاپنی دیگر و یک وانت بسیار محبوب. این ‌یکی اصلاً با دو وانت قبلی قابل قیاس نیست و به‌ طورکلی هدف اصلی‌اش حضور در بازارهای نوظهور است و از این لحاظ است که از بازه قیمتی قابل‌ دسترسی را دارد. نیسان برای این وانت بازه قیمتی 19 تا 31 هزار دلار را در نظر گرفته است. البته که سال‌های قبل این وانت در کشور خودمان و به ‌طور ویژه در مناطق جنوبی کشور مورد استفاده قرار می ‌گرفت. نیسان برای این خودرو چندین نمونه در نظر گرفته است. یکی از نمونه‌های این خودرو از یک پیشرانه 2.5 لیتری 4 سیلندر استفاده کرده است که تنها می‌تواند 152 اسب بخار تولید نماید اما یک مدل قوی ‌تر از این خودرو نیز تولید شده است که از یک موتور 4 لیتری 6 سیلندر استفاده کرده است که می‌تواند 270 اسب بخار توان تولید نماید. درزمینهٔ جعبه‌ دنده هم برای این خودرو می‌توانید از 3 نمونه متفاوت یکی را انتخاب کنید. یا نمونه 5 یا 6 سرعته دستی یا در نمونه پیشرفته ‌تر از یک نمونه 5 سرعته خودکار استفاده نمایید. درزمینهٔ ظاهر این خودرو کاملاً عادی است که با توجه به برچسب قیمتی این خودرو کاملاً طراحی معقولی به ‌حساب می ‌آید. درنهایت این خودرو به‌ واسطه کیفیت بالای ساخت و خوش قیمت بودنش یکی از پرفروش ترین وانت‌های جهان محسوب می ‌شود و توانسته 39.5 درصد اعتبار یا محبوبیت را از نگاه خریداران و کارشناسان به دست آورد.

 

5. Chevrolet Silverado HD (39.9%)

اما بالاخره نوبت به پیشکسوتان و البته با تجربه‌های این کلاس خودرویی می ‌رسد. کسی نمی ‌تواند این را انکار کند‌ که آمریکایی‌ها همیشه پیشگام تولید این کلاس خودرویی بوده‌اند و البته که درزمینهٔ تولید وانت‌ها هیچ‌ چیز کم نمی‌ گذارند. یکی از شرکت‌هایی که همواره به خاطر ساختن خودروارهای وانت فوق قوی و کارآمد  در صنایع بزرگ مطرح بوده است شرکت شورلت است. سیلورادو قدرتمند ترین وانت این شرکت است که به طرز باورنکردنی قوی است. البته این خودرو در دو کد به فروش می ‌رسد. یکی 2500HD و دیگری 3500HD که اولی یک نمونه متوسط است اما نمونه دومی بسیار بزرگ و طویل است و مخصوص کشیدن خودروهای بزرگ ساخته ‌شده است. هردوی این مدل ها از موتورهای بسیار حجیم 6.6 لیتری 8 سلیندر دیزلی ساخت شورلت استفاده می ‌کنند. این موتور می ‌تواند 400 اسب بخار توان تولید نماید که با توجه به این عدد به‌ خوبی می ‌توان به جایگاه این خودرو در بازار پی برد. هردو این خودروها از یک جعبه‌ دنده 10 سرعته اوتومات استفاده می‌ کنند. طراحی خودرو طبق انتظارمان از طراحی یک خودرو آمریکایی زمخت و با ابهت است. درنهایت بازه قیمتی این خودرو بین 35 تا 62 هزار دلار در نظر گرفته ‌شده است. این وانت توانسته نزدیک به 40 درصد اعتبار یا محبوبیت را از طرف کارشناسان و خریداران خود به دست بیاورد.

 

6. Chevrolet Silverado 1500 (41.9%)

بازهم شورلت و بازهم یک سیلورادو که این ‌یکی همان مدل پایه و بی اضافات است. این خودرو برخلاف دو مدل قبلی‌ از ویژگی های عجیب ‌وغریب چون کشیدن کامیون‌های چند تنی محروم است و کاربرد آن بیشتر درون‌ شهری است. نکته جالب درباره این خودرو این است که شورلت در آن از 8 نوع  پیشرانه متفاوت استفاده کرده است. ارزان‌ ترین مدل این خودرو از یک پیشرانه 2.7 لیتری 4 سیلندر و در گران‌قیمت ‌ترین نمونه آن از یک پیشرانه 8 سیلندر 5.3 لیتری توربو استفاده می‌ شود. این خودرو در ظاهر با برادران گران ‌قیمت‌ ترش فرقی ندارد و از همان طراحی استفاده کرده است. شورلت برای این خودرو بازه قیمتی 25 تا 52 هزار دلار را در نظر گرفته است. بنابراین این خودرو برای بازار میانی در نظر گرفته‌ شده است. این خودرو توانسته 41.9 درصد اعتبار یا محبوبیت را از دید کارشناسان و خریدارانش به دست آورد.

 

7. Jeep Gladiator (42%)

یادم رفت این را بگویم که از شماره 5 تا آخر فهرستمان باید وانت‌های آمریکایی را ببینیم البته به‌ غیراز شماره 10. اما این خودرو یکی از خوش قیمت ‌ترین و البته قدیمی ‌ترین خودروهای این لیست است. این خودرو از ساختار بسیار فوق ‌العاده‌ای برای آفرود بهره می ‌برد. جیپ در این خودرو از یک پیشرانه 3.6 لیتری 6 سیلندر استفاده کرده است این پیشرانه می ‌تواند برای این خودرو 280 اسب بخار توان تولید نماید که برای این خودرو با این بازه قیمتی بسیار هیجان ‌انگیز به نظر می ‌رسد. البته جیپ در این خودرو از یک جعبه ‌دنده 8 سرعته اوتومات نیز بهره برده است. در مورد طراحی ظاهری هیچ حرفی نمی ‌زنیم چرا که طراحی این خودروها از ابتدا تا اکنون به همین منوال بوده است و برای همین هم کسی هم خرده‌ای به طراحی این خودرو وارد نمی‌ کند. جیپ برای این خودرو بازه قیمتی 25 تا 42 هزار دلار را در نظر گرفته است. در پایان این خودرو توانسته است که از دید کارشناسان و خریداران توانست 42 درصد محبوبیت یا اعتبار کسب نماید.

 

8. (GMC Sierra 1500 (43.0%

شاید نظرتان به شماره 1500 جلب شده باشد. این خودرو با خودرو سیلورادو شورلت از یک  پلتفرم یکسان استفاده می‌ کند. شورلت به‌ عنوان زیرمجموعه جنرال موتور مجبور شده تا پلتفرم خودرو سیلورادو را در اختیار شرکت مادر قرار دهد. البته که این مدل، که مدل پایه این وانت محسوب می‌شود نسبت به مدل پایه خودرو سیلورادو 1500 بسیار قوی ‌تر است. جنرال موتور در این خودرو از یک موتور 5.3 لیتری 8 سیلندر استفاده کرده است. این موتور می‌ تواند 355 اسب بخار توان تولید نماید ازاین ‌رو می‌توان این خودرو رو در کلاس وانت‌هایی با کاربری‌های سنگین قرار دهیم. درزمینهٔ طراحی هم باز با یک طراحی آمریکایی روبه رو هستیم. البته جنرال موتور درزمینهٔ پیشرانه و سیستم انتقال قدرت تنها یک نمونه ارائه می‌دهد. این خودرو در آمریکا به ‌ویژه در ایالت‌های مرکزی آمریکا بسیار محبوب و پرفروش است. بازه قیمتی این خودرو بین 34 تا 43 هزار دلار تعیین ‌شده است. در پایان این خودرو توانسته است که از دید کارشناسان و خریداران 43 درصد اعتبار یا محبوبیت کسب نماید.

 

9. (Ram 1500 (45.2%

یک ‌بار درگذشته به معرفی برند رم پرداختیم و توضیح دادیم که برند رم یک برند آمریکایی است که تخصصش در تولید وانت‌های و خودروهای بزرگ است. وانت‌های این شرکت به ‌طورکلی از پلتفرم وانت‌های شرکت فورد پیروی می‌کنند و از همین رو وانت رم خودرو را به ‌صورت هیبریدی توسعه داده است ولی با این‌ حال نیز این وانت از توان خوبی بهره می ‌برد. البته رم برای این خودرو 1500 از روی پلتفرم وانت فورد F-150 ساخته‌ شده است. البته که این وانت تنها وانت هیبریدی این لیست نیز هست. بااینکه رم این نمونه‌های دیزلی و بنزینی نیز تولید کرده. ما تصمیم داریم در مورد مدل هیبریدی این خودرو توضیح دهیم. این خودرو از یک موتور 3.6 لیتری 6 سیلندر هیبریدی استفاده می‌کند که می‌تواند 305 اسب بخار توان تولید نماید که برای یک خودرو هیبریدی آن ‌هم از نوع وانت مناسب به نظر می‌رسد. وانت رم ازلحاظ ظاهری نیز برخلاف دیگر آمریکایی‌های این لیست طراحی ساده‌ تری دارد و از آن زمختی عجیب ‌وغریب مشهور وانت‌های آمریکایی به دور است. رم برای این خودرو با توجه سه  نوع پیشرانه انتخابی بازه قیمتی 28 تا 57 هزار دلار را در نظر گرفته است. در پایان این خودرو از دید کارشناسان و خریداران توانسته 45.2 درصد اعتبار یا محبوبیت کسب نماید.

 

10. Nissan Titan (45.9%)

همانطور که قبل ‌تر هم اشاره کردیم شماره 10 یک غیر آمریکایی است. این وانت محصول نیسان است و البته که یک وانت قول سایز است و برای رقابت مستقیم با وانت‌های فول سایز آمریکایی ساخته‌ شده است. فکر کنم اگر بخواهیم زیبا ترین خودرو این لیست را انتخاب کنیم باید تایتان را از همه برتر بدانیم. این خودرو از ظاهر بسیار جذابی بهره می ‌برد. نیسان برای خودرو خود از یک موتور بسیار حجیم 5.7 لیتری استفاده کرده است. این موتور یک نمونه 8 سیلندر است که می ‌تواند برای این خودرو 400 اسب بخار توان تولید نماید. این توان، این خودرو را برای جابه ‌جایی و یا کشش اجسام بسیار سنگین به یک گزینه مناسب تبدیل می ‌کند. تایتان در زمینهٔ امکانات یک خودرو تمام‌ عیار است و در بخش داخلی اتاقک هر آنچه برای یک رانندگی لذت‌ بخش مورد نیاز است را تأمین کرده است. نیسان برای این خودرو بازه قیمتی 44 تا 62 هزار دلار را در نظر گرفته است. در پایان این خودرو توانسته از دید کارشناسان و خریداران 45.2 درصد اعتبار یا محبوبیت کسب نماید.

 

11. (Ford F-150 RAPTOR(46.5%

اما در تمام این لیست موردی به جذابی این خودرو پیدا نخواهید کرد. این خودرو چند سال است که عنوان بهترین وانت جهان را به دست می آورد. البته که این خودرو قوی ‌ترین خودرو وانت جهان نیز محسوب می‌شود. فورد برای اینکه برای این خودرو رقیبی باقی نگذارد از یک موتور 6 سیلندر 3.6 لیتری استفاده کرده است. تا به اینجا همه‌ چیز عادی است اما فورد به این موتور دو عدد توربوشارژ اضافه کرده است تا توان تولیدی این خودرو را به 455 اسب بخار برساند. در مورد عملکرد این خودرو و توان فنی این خودرو بیش از این توضیح نمی‌ دهم. فورد برای این خودرو بازه قیمتی 52 تا 70 هزار دلار را در نظر گرفته تا به ‌این ‌ترتیب این خودرو را گران ‌ترین وانت حال حاضر جهان بنامیم. درنهایت این خودرو توانسته است که از دید خریداران و کارشناسان 46.5 درصد اعتبار با محبوبیت کسب نماید.

 

12. Ford Ranger (47.7%)

اما آخرین خودرو این لیست که ازقضا بیشترین در صد محبوبیت را کسب کرده است خودرو رنجر فورد است. این وانت یک خودرو بسیار خوش قیمت است و البته تنها خودرو این لیست است که برخلاف ذات وانت‌ها قرار است دوستدار محیط ‌زیست باشد. فورد در رنجر از یک موتور 2.3 لیتری 4 سیلندر اکوبوست استفاده کرده است که علاوه بر تولید کمتر آلایندگی توان بالاتری را تولید می ‌کند. این موتور می‌تواند برای این خودرو 270 اسب بخار تولید نماید که با توجه به این پیشرانه یک عدد بسیار خوب محسوب می‌شود. در پایان باید این را اضافه کنیم که فورد رنجر  قیمتی در بازه 24 تا 38 هزار دلار دارد.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها