کد خبر : 43263

خودروهای تسلا بزودی با دیدن چراغ‌های راهنمایی سرعت را کم می‌کنند

خودروهای تسلا بزودی با دیدن چراغ‌های راهنمایی سرعت را کم می‌کنند

تسلا در حال عرضه بروزرسانی تازه‌ای برای خودروهای جدید خود است که به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا چراغ‌های راهنمایی و علائم توقف را ببینند و نسبت به آن عکس‌العمل نشان دهند.

به گزارش خودروتک به نقل از آی تی ایران ، سال‌هاست که ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا به دنبال اضافه کردن این ویژگی در خودروهای خود است و به نظر می‌رسد  که چیزی تا تحقق این خواسته باقی نمانده است. به گفته تسلا، قابلیت مذکور تنها برای خودروهای مجهز به نسل سوم کامپیوتر آنبورد که آتوپایلوت را اجرا می‌کنند و تحت عنوان Hardware 3 شناخته می‌شوند، قابل دریافت خواهد بود.

فرآیند نصب این سیستم از سال گذشته روی خودروهای تسلا آغاز شده است. کاربران به منظور بهره‌گیری از این قابلیت یعنی Traffic Light and Stop sign Control می‌بایست هزینه نسخه فول رانندگی خودران حالت آتوپایلوت را پرداخت کنند.

بعد از فعال شدن، این ویژگی سرعت خودرو را با نزدیک شدن به چراغ‌های راهنمایی و علائم توقف، کم می‌کند. در اینجا، راننده برای ادامه مسیر می‌بایست قابلت اتوپایلوت تعبیه شده در خودرو را به پایین کشیده و یا روی پدال گاز اندکی فشار وارد کند. به گفته تسلا، فعلا این ویژگی قادر به توقف در تمامی‌تقاطع‌ها نیست و برای مثال، قادر به تشخیص تقاطع ریل قطار و و یا چهارراه‌هایی را که عابران عبور می‌کنند، نیست.

تسلا در بیانیه‌ای گفت که قابلیت مذکور به صورت نسخه آزمایشی عرضه می‌شود و ممکن است در برخی مواقع، عملکرد مورد انتظار را ارائه ندهد. در این بیانیه آمده است: ما به مرور زمان، اطلاعات بیشتری را از ناوگان خودرویی خود کسب خواهیم کرد و کنترل بیشتری را برای این قابلیت به ارمغان خواهیم آورد. ممکن است عملکرد این ویژگی در شرایطی همچون حضور عابرین پیاده، بارندگی، نور مستقیم خورشید و یا مسدود بودن چراغ‌های راهنمایی افت پیدا کند. بنابراین، رانندگان می‌بایست بسیار مراقب باشند تا در مواقع لزوم اقدامات ضروری همچون ترمز کردن را انجام دهند.

ایلان ماسک پیشتر وعده داد بود زمانی فرا خواهد رسید که خودروهای تسلا می‌توانند در هر شرایطی، به صورت خودران حرکت کنند. با اینکه این شرکت نسخه فول خودران قابلیت اتوپایلوت را نیز عرضه کرده اما  فعلا هیچ یک از خودروهای این شرکت به چنین امکانی مجهز نشده‌اند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها