کد خبر : 43153

زیباترین خودروهای سال 2020

زیباترین خودروهای سال 2020

بوگاتی ویرون بدون هیچ توضیح اضافه ای یکی از مهم ترین دست آوردهای صنعت خودروسازی در قرن حاضر به شمار می رود که این مسئله را با ثبت رکورد حداکثر سرعت خود به خوبی به همگان نشان داده است. با این وجود بسیاری طراحی ویرون را دوست نداشتند و آن را هم ردیف دیگر ابرخودروها از نظر طراحی قرار نمی دادند. به همین دلیل بوگاتی با جانشین ویرون از خجالت این دست از افراد درآمد.

به گزارش خودروتک به نقل از دیجیاتو ، در دنیای امروز صنعت خودروسازی به اندازه کلاس های مختلف زبان طراحی و استایل متفاوت وجود دارد.

به طور مثال طراحی خشمگینانه لامبورگینی آونتادور، شکوه و جلای رولزرویس فانتوم را می توان در یک خودروی کاملا متفاوت همچون رنجرور نیز پیدا کرد.

تناسب، جزئیات ویژه و خاص باعث شده تا 15 خودرو را به عنوان زیباترین خودروهای حال حاضر انتخاب کنیم. گرچه در نهایت زیبایی یک مسئله ذهنی است.

در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی 15 خودرو زیبا بازارهای جهانی بدون ترتیب خاصی بپردازیم.

 

 

 

آلفارومئو جولیا

شاید جلو پنجره مثلثی جولیا متناسب با سلیقه تمام افراد نباشد اما در باقی بخش ها نمی توان ایرادی بر طراحی و استایل این سدان اسپرت و زیبا گرفت. کاپوت بلند بالا و محل قرار گیری خاص اتاق که فاصله به نسبت زیادی با چرخ های جلویی دارد جذابیت این خودرو را دوچندان کرده است. به نظر ما مدل پایه حتی به دلیل عدم استفاده از خروجی های خاص مدل پرچمدار جولیا یعنی کوادریفوگلیو طراحی ساده تر و زیباتری دارد.

 

 

 

آئودی RS6 Avant/RS7

آئودی به مدد زبان خشن طراحی خود این دو را روانه بازار کرده است. زبان طراحی جدید آئودی به گونه ای به نظر می رسد که از استروئید برای تقویت بخش های مختلف استفاده کرده است. پهنا و ارتفاع پایین مواردی هستند که جلوه بسیار مطلوبی به این دو خودرو داده اند. مدل RS6 Avant رقیب مستقیم مرسدس AMG E63S مدل واگن قلمداد می شود. مدل RS7 نیز در بخش طراحی پا را از فراتر می گذارد و به لطف طراحی خاص سقف خود نگاه ها را به سمت خود خیره می کند.

 

 

 

آستون مارتین DBS Superleggera

اگر تنها یک خودروساز باشد که معنی یک خودروی زیبا را بداند آن شرکتی نیست جز آستون مارتین. در حال حاضر مدل DBS Superleggera اوج طراحی و مهندسی محصولات این شرکت را به شما نشان می دهد. جلو پنجره عظیم مشبک، اورهنگ کوچک در بخش جلو و ورودی های هوای پهن و کاپوت بلندبالا طراحی مدل معمولی DBS را چندین پله ارتقا داده است.

 

 

 

بی ام و سری 8 گرن کوپه

آئودی تنها خودروسازی نیست که سدان های بزرگ زیبا می سازد. بی ام و با سری 8 گرن کوپه خود بازگشت روزهای اوج بخش طراحی شرکت بی ام و را به ما نشان می دهد. در چند سال اخیر طراحان شرکت بی ام و با انتقاد های بسیار زیادی در زمینه طراحی مواجه بودند. اما گرن کوپه به خوبی این مسئله را نقض می کند. کافی است از نمای جانبی نگاهی به سری 8 گرن کوپه بی اندازید. فرم خاص ستون های A و C خطوط کار شده بر روی درب خودرو و همینطور کاپوت بلند بالا و درب صندوق همگی یکی از بهترین و استادانه ترین طراحی ها را در این کلاس به ما نشان می دهند. طراحی سری 8 گرن کوپه را باید شسته رفته تر از نسل قبلی این دست از سدان های کوپه بی ام و یعنی سری 6 گرن کوپه قلمداد کرد.

 

 

 

بوگاتی شیرون

بوگاتی ویرون بدون هیچ توضیح اضافه ای یکی از مهم ترین دست آوردهای صنعت خودروسازی در قرن حاضر به شمار می رود که این مسئله را با ثبت رکورد حداکثر سرعت خود به خوبی به همگان نشان داده است. با این وجود بسیاری طراحی ویرون را دوست نداشتند و آن را هم ردیف دیگر ابرخودروها از نظر طراحی قرار نمی دادند. به همین دلیل بوگاتی با جانشین ویرون از خجالت این دست از افراد درآمد.

در نمای جلو شاهد کار شدن ورودی های بزرگ تر هوا هستیم و در بخش عقب نیز بخش عظیمی با گریل پوشانده شده و نوار بزرگ چراغ در سرتاسر پهنای خودرو کشیده شده است. در نمای جانبی نیز حرف c مانند بدنه خودرو را به دو بخش مجزا از همدیگر جدا می کند. طراحی که در داخل اتاق نیز استفاده شده است و دو سرنشین را از یکدیگر جدا می سازد. بوگاتی با استفاده از رنگ آمیزی دو رنگ به خصوص در مدل Pure Sport شیرون جلوه بشدت زیبایی پیدا می کند.

 

 

 

فورد GT

فورد برای مدل سال 2020 GT امکان انتخاب بدنه تمام فیبرکربنی را ممکن ساخته است با این وجود در حدود 50 درصد به قیمت پایه فورد GT که در حدود 500 هزار دلار است اضافه می کند. به هر حال ما طرح مدل افسانه ای Gulf Racing که یادآور دوران طلایی حضور فورد GT در مسابقات لمانز است را انتخاب می کنیم.

 

 

 

اینفینیتی Q60

ما طراحی مدل Q50 اینفینیتی را دوست داشتیم اما اینفینیتی با حذف دو درب و تولید مدل کوپه یعنی Q60 یک کوپه جذاب و خاص را روانه بازار کرده است. چراغ های باریک در کنار سپر اسپرت و باز طراحی نمای عقب از مهم ترین تغییرات مثبت به نسبت مدل سدان به شمار می رود. اما نکته طراحی که Q60 را خاص می کند فرم سقف بسیار جذاب آن است که می توان آن را بهترین نسخه از طراحی های عجیب و جنجالی اینفینیتی دانست. خط شانه ای در نمای جانبی بالاتر از حد معمول قرار دارد و دستگیره درب نیز در همین بخش قرار گرفته است.

 

 

 

لکسوس LC

لکسوس با معرفی مدل کانسپت LC در سال 2012 نگاه های بسیار زیادی را به سمت خود جلب کرده است. با این حال با گذشت 4 سال مدل نهایی را معرفی کرد. جلو پنجره گریل بسیار بزرگ با طراحی 3 بعدی، چراغ های جلو  با لبه های بسیار تیز، گلگیر عقب عضلانی و سقف با طراحی شناور به لطف طراحی ستون های C از مهم ترین دلایلی است که طراحی این خودرو را بیش از حد خاص جلوه می دهد. لکسوس قصد دارد برای مدل سال 2021 نسخه کانورتیبل LC را نیز عرضه کند.

 

 

 

مزدا 3

نسل جدید مزدا 3 از نظر طراحی ظاهری حتی از نسل قبلی آن نیز بهتر به نظر می رسد. باید در ذهن داشت که با یک خودروی ارزان قیمت هاچبک و سدان طرف هستیم. استفاده از خطوط منطقی و جذاب در کنار ابعاد متفاوت بدنه، سقف با انحنای بسیار جذاب در کنار جلو پنجره مشبک و طراحی زیبای بخش انتهایی خودرو باعث شده تا با یکی از جذاب ترین خودروهای بازار طرف باشیم. گرچه ستون های پهن C باعث شده تا دید رو به بیرون سرنشینان عقب چندان مناسب نباشد اما به نظر می رسد طراحان مزدا 3 چاره ای جز این نداشته اند.

 

 

 

مرسدس بنز S کلاس کوپه

هر مدل از نسل فعلی مرسدس بنز S کلاس در نظر ما جلوه بسیار زیبایی دارد اما مدل کوپه مرسدس بنز S کلاس زیبا ترین مدل نسل فعلی از نظر ما است. کافی است به سقف با انحنای خاص آن نگاه کنید که تا درب صندوق کشیده شده است همچنین منحنی قرار گرفته در بخش زیرین پنجره عقب در یک نقطه خاص به ستون c متصل می شود. چراغ های عقب OLED جلوه خیره کننده ای به بخش انتهایی داده است.

شیشه های بدون ستون نیز دیگر نکته ای است که به خوبی توجه ها را به خود جلب می کند. مدل کابریولت S کلاس گرچه با سقف پارچه ای جلوه مدل مسقف فلزی را ندارد اما با خواباندن سقف همانند یک قایق پر سرعت لوکس گران قیمت در خیابان ها جولان می دهد.

 

 

 

پولستار 1

از زمانی که ولوو به مالکیت شرکت چینی جیلی درآمد، پروژه های جذاب این خودروساز سوئدی آغاز شد. پولستار را باید مهم ترین پروژه ها قلمداد کرد که قدرت فن آوری و طراحی ولوو و جیلی را به نمایش می گذارد. پولستار 1 شباهت زیادی با نسل فعلی فورد موستانگ دارد اما به طور کلی از خطوط و طراحی ساده و کلاسیک ولوو در آن استفاده شده است.

 

 

 

پورشه 911 مدل 992

در طول تاریخ تولید بیش از 50 ساله پورشه 911 شما مدل با طراحی بدی از این خودروی اسپرت افسانه ای پیدا نخواهید کرد. مطمئنا بسیاری از افراد چراغ های تخم مرغی شکل نسل 996 و یا طراحی متفاوت سپرهای دهه 80 را می پسندند. پورشه برای طراحی نسل جدید از خطوط کاملا جدید و مدرنی در طراحی نسل جدید 911 استفاده کرده و در کنار استفاده استادانه از خطوط و طرح های کلاسیک 911 به نوعی کامل ترین 911 تاریخ را روانه بازار کرده است.

 

 

 

پورشه تایکان

بدون هیچ شکی تایکان را می توان زیباترین خودرو برقی بازار دانست. طراحی که شباهت بسیار زیادی با پانامرا دارد و به نوعی شبیه به یک 911 با طراحی کشیده تر و دارای صندوق عقب است. تایکان را باید زاده شده از کانسپت میشن E پورشه قلمداد کرد. ارتفاع بسیار پایین در کنار استفاده استادانه خطوط طراحی و پهنای زیاد باعث شده تا با یک پکیج کامل طرف باشیم. اگر همه خودروهای برقی طراحی مانند تایکان داشته باشند ما بیش از پیش علاقه مند به خودروهای برقی خواهیم شد.

 

 

 

فولکس واگن آرتئون

فولکس واگن با توقف تولید سدان کوپه خود یعنی CC شکست به نسبت بزرگی در این بخش از بازار خورد. با این وجود جانشین آن یعنی آرتئون با طراحی خیره کننده باعث بازگشت قدرتمند فولکس واگن به این بخش از بازار شده است. فرم سقف آرتئون به گونه ای است که از نمای جلو متوجه نخواهید شد که با یک خودروی سدان طرف هستید.

خطوط افقی که در نمای جلو خودرو کار شده است مستقیما به چراغ های LED متصل می شود. گلگیرهای با لبه پخ شده در کنار خط شانه ای کلاسیک محصولات فولکس واگن باعث شده تا با یکی از جذاب ترین سدان های کوپه بازار طرف باشیم.

 

 

 

ولوو V60

خودروی دیگر از ولوو که می توان آن را زیباترین خودروی واگن بازار قلمداد کرد. ولوو V60 از نظر طراحی شباهت بسیار زیادی به برادر بزرگ تر خود یعنی V90 دارد. این واگن به صورت سفارشی در بازار آمریکای شمالی به فروش خواهد رسید.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها