کد خبر : 42552

نگاهی به خودروی شخصی عجیب ایلان ماسک

نگاهی به خودروی شخصی عجیب ایلان ماسک

اخیرا ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، از انتخاب سایبرتراک Plaid به عنوان خودروی شخصی خود خبر داد.

به گزارش خودروتک به نقل از آی تی ایران ، تصمیمی که با توجه به ناشناخته بودن نسخه Plaid، سوالات زیادی را در ذهن علاقه‌مندان بوجود آورده است. سوالاتی همچون سایبرتراک Plaid چیست؟ و آیا هدف ماسک از این کار، اشاره به رونمایی از مدل پیشرفته‌تری از سایبرتراک در آینده نزدیک بوده است؟

با این حال، توییت این مدیرعامل بلندپرواز، چند روز پیش منتشر شد و چندین رسانه خبری نیز به آن پرداختند. اکنون بهترین فرصت است تا به طور دقیق‌تر به تحلیل این توییت بپردازیم و ویژگی‌های احتمالی نسل جدید وانت الکتریکی سایبرتراک را برشماریم. و از همه مهم‌تر به دنبال پاسخ این سوال بگردیم که چرا ایلان ماسک از این محصول به عنوان خودروی شخصی خود یاد کرده و با رانندگی با این محصول را ترجیح می‌دهد؟

قطعا منظور ایلان ماسک از سایبرتلاک Palid ، نسخه سه موتوره کنونی این خودرو نیست. وی حتی در توییت خود نیز به این موضوع اشاره کرده و این یعنی، باید منتظر عرضه نسخه پیشرفته‌ و با مشخصات فنی قوی‌تری از این وانت الکتریکی باشیم. نسخه‌ای که قابلیت‌های متفاوتی را در خود جای داده و شاید به همین دلیل باشید که ایلان ماسک، رانندگی با آن را به دیگر خودروهای تسلا ترجیح می‌دهد. در ادامه به برخی از مشخصات مورد انتظار این مدل اشاره خواهیم کرد.

پیشرانه چهار موتوره

اگرچه هنوز هیچ حرفی به میان نیامده، اما استفاده از پیشرانه مجهز به چهار موتور الکتریکی در سایبرتراک Plaid، بعید نخواهد بود چراکه تسلا نشان داده که همواره در ارائه قابلیت‌های جدید در خودروهای خود، یک قدم جلوتر بوده است.

ناگفته نماند که پیش از این، شرکت Rivian در این زمینه پیشقدم شده و از تصمیم خود برای عرضه خودروی الکتریکی R1T مجهز به چهار موتور در آینده نزدیک خبر داد. بنابراین، تحقق این مساله برای مدل جدید و پیشرفته سایبرتراک نیز دور از ذهن نخواهد بود.

گشتاور بالاتر

تسلا در طی سال‌های اخیر همواره و از طریق بروزرسانی‌هایی که برای خودروهای خود عرضه کرده، همواره به مساله افزایش توان خروجی و گشتاور توجه ویژه‌ای داشته و به احتمال فراوان، در سایبرتراک Plaid نیز شاهد ایجاد تغییراتی در توان و گشتاور خودرو خواهیم بود. قطعا بکارگیری پیشرانه چهار موتوره، گشتاور بیشتری را برای مدل Plaid به ارمغان خواهد آورد.

تایرهای بیشتر

اگر قرار باشد که سایبرتراک جدید، گشتاور بیشتری را تولید کند، می‌بایست از تایرهای بیشتری نیز برخوردار باشد تا بتواند سطح تماس بیشتری را با زمین ایجاد کند. طبق آنجه در وب‌سایت Tesla Times News آمده، احتمالا در سایبرتراک Plaid از از تایرهای دوگانه استفاده خواهد شد.

سرعت بیشتر

بدیهی است که یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها در یک خودرو، سرعت آن است و قطعا تسلا در مدل Plaid، تمرکز خود را روی ارتقای این قابلیت معطوف خواهد کرد. در حال حاضر، مدل سه موتوره سایبرتراک می‌تواند صفر تا صد خود را ظرف 2.9 ثانیه پُر کند که در مدل جدید، این عملکرد بهتر از این خواهد بود.

زمان عرضه

هنوز زمان دقیقی برای رونمایی و عرضه سایبرتراک Plaid اعلام نشده اما پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که بعد از عرضه مدل سه موتوره تسلا، این وانت الکتریکی در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها