کد خبر : 42479

10 خودرو محبوب دزدان در بازار آمریکا!

10 خودرو محبوب دزدان در بازار آمریکا!

آمریکا علاوه بر اینکه می تواند یک بهشت تمام عیار برای خودرو ها باشد می تواند تغییر کند و تبدیل به یک جهنم سوزان برای آن ها شود.

به گزارش خودروتک به نقل از جی اس ام ، تحقیقات نشان داده است که بیش از 60 درصد آمریکایی‌ها از خودروهای متوسط رو به بالا استفاده می‌کنند که این آمار نسبت به آمار کشورهای پیشرفته اروپایی بسیار مناسب به نظر می‌رسد.

از همین رو آمار دزدی خودرو در این کشور به طرز عجیبی بالا است. متأسفانه به دلیل وجود میلیون‌ها خودرو در آمریکا کنترل و نظارت بر تمامی آن ها برای پلیس به کار غیرممکنی برای پلیس این کشور تبدیل ‌شده است.

در این مطلب قصد داریم به 10 خودرو اشاره‌ کنیم که ازلحاظ دزدیده شدن در صدر جدول ربوده‌ شدگان قرار دارند.

1: Dodge Charger HEMI

اولین خودرو این لیست و البته صدرنشین خودروهای ربوده‌ شده یک مدل چارجر متعلق به دوج است. شاید این خودرو را باید یکی از تاریخی ‌ترین خودرو های امریکایی نامید. البته به علت توان مناسب و صدالبته قیمت بسیار معقول در نزد بسیاری از آمریکایی‌ها خودرو بسیار محبوبی به شمار می ‌رود. شاید مشتری اولش هم جوان‌های عاشق سرعت و البته شرور باشند. البته این مدل از خودرو یعنی مدل HEMI یکی از قوی ‌ترین مدل‌های این خودرو نیز محسوب می‌شود. شاید توان اعجاب آور و البته عضلانی بودنش دوتا از بزرگ ‌ترین دلیل‌های مورد توجه بودنش باشند. البته موضوع سرقت شدن این خودرو علاوه بر اهمال ‌کاری راننده به ‌طور قابل ‌لمسی متوجه خود دوج نیز می‌شود. این خودرو تنها خودرو این لیست نیست که توسط دوج ساخته ‌شده است. شاید سیستم ضعیف امنیتی این خودرو باید به ‌طور کامل و البته از اول بازسازی شود. از این خودرو در ایالت نیویورک 712 عدد دزدیده‌ شده حالا حساب کنید این آمار متعلق به ایالت کوچک نیویورک است اگر همه‌ی آمریکا را حساب کنیم بدون شک به رقمی بیش از 5000 عدد خواهیم رسید.

 

 

2: Dodge Challenger SRT Hellcat

 

متأسفانه این خودرو دوست ‌داشتنی در حال انقراض است. کافی است به آمار حضور این خودرو در خیابان‌های آمریکا توجه کنید. در سال 2016 در حدود 16 هزار و در سال 2017 در حدود 6 هزار و در سال 2018 در حدود 4 هزار عدد از این خودرو به ‌طور قانونی در خیابان‌های آمریکا وجود داشتند. با سرعتی که این خودرو در حال غیب شدن در آمریکا است یخ‌های قطب شمال آب نمی‌شوند. البته بازهم باید گفت این مدل از چلنجر به‌عنوان پرچم‌دار این سری مطرح است. با این آمار و ارقام شکی نیست که می‌توان نقص اصلی را به گردن سیستم امنیتی این خودروها انداخت چراکه به ‌راحتی هر چه تمام برای سارقین قابل‌ دسترسی خواهد بود.

 

 

3. Infiniti Q50

 

یکی از برندهایی که در بین سارقین خودرو در آمریکا از محبوبیت عجیبی برخوردار است برند ژاپنی اینفینیتی است. این خودروساز لوکس که زیرمجموعه نیسان محسوب می‌شود یکی از برندهایی است که قبل از خریدش خریداران خود را بسیار مردد می‌کند. اگر به آمارهای این خودرو نگاهی کنیم خواهیم دید که در سال 2016 در حدود 44 هزار مدل رسمی و مشروع این خودرو در آمریکا به ‌صورت نو وجود داشتند. در سال 2017 این آمار به 40 هزار و در سال 2018 به آمار نگران ‌کننده 34 هزار رسیده است. احتمالاً از دست دادن یک خودرو 60 تا 70 هزار دلاری برای صاحبش بسیار سخت است. البته نکته عجیب اینجاست که برخلاف دو مدل قبلی این لیست این خودرو از ویژگی‌های امنیتی فوق‌العاده‌ای بهره می‌برد اما این ‌که چرا سارقین خودرو چنین علاقه عجیبی به این خودرو پیدا کرده‌اند هنوز برای پلیس آمریکا یک معمای بی‌ جواب باقی‌مانده است.

 

 

4. Infiniti QX80

 

متأسفانه SUV گران‌ قیمت اینفینیتی نیز در این دسته حضور دارد. دزدیدن این خودرو سود فوق‌العاده‌ای را به جیب سارقین می‌ ریزد. به علت اقبال جامعه آمریکا از خودروهای ژاپنی خودروهای ژاپنی در بازار این کشور بسیار پرفروش هستند. این خودرو در بازارهای دست‌دوم‌ فروشی بسیار محبوب است. البته یک آمار عجیب از این خودرو در سال 2018 منتشر شد که نشان می‌داد 75 درصد از مدل ‌های این خودرو که در دست ‌دوم‌ فروشی‌ها به فروش می ‌روند سرقتی هستند. البته در مورد این مدل ظاهراً این قضیه به نفع مالک اصلی تمام‌شده است چرا که با اعلام این قضیه به پلیس پیدا کردن این خودرو بسیار راحت‌ تر از بقیه خودروها است. البته این خودرو یک نمونه بسیار گران است. قیمت این خودرو بیش از 80 هزار دلار است. البته سارق محترم هم وقتی با این خودرو روبه‌ رو می‌شود با خود می‌گوید که به طور حتم دزدین این خودرو تأثیر زیادی در روحیه صاحبش نخواهد گذاشت.

 

 

5. GMC Sierra 1500

 

این خودرو یک وانت قدرتمند است که متأسفانه می‌ توان به راحتی گفت هر وقت یکی از آن‌ها گم می‌شود کجا می‌تواند یکی از محتمل‌ترین قسمت‌هایی باشد که این خودرو به آنجا برده شده است. متأسفانه این قسمت در نزدیکی مرز آمریکا و مکزیک است که به گزارش پلیس مرزی آمریکا این خودرو در اختیار باندهای جابه‌جایی مواد مخدر و البته قاچاقچیان انسان است. شاید قدرت خوب این ماشین و البته شرایط  پایدارش در قسمت‌های گرم و خشک آمریکا آن را به یکی از بهترین گزینه ها  برای این باندها بدل کرده است. البته جنرال موتور برای حل کردن این مشکل تصمیم به استفاده از یک فنّاوری جدید مبنی بر سامانه GPS در این خودرو کرده تا دیگر سارقین به ‌راحتی نتوانند این خودرو را سرقت کنند.

 

 

6. Dodge Challenger

 

متاسفانه مدل پایه چلنجر نیز در این لیست حضور دارد. مشکل اصلی به حضور این خودرو در این لیست مربوط نیست بلکه به پیشرفت عجیب هرساله‌اش مربوط می‌شود. این خودرو در سال 2016 در جایگاه 14 قرار داشت و در سال 2017 در جایگاه هشتم و در آخرین لیست هم در جایگاه 6 قرار دارد. البته قیمت چلنجر درتریم پایه به‌هیچ‌عنوان بالا نیست ازاین ‌رو گم ‌شدنش خیلی تأثیر منفی روی روحیه صاحبش نخواهد گذاشت. اما آن چیزی که بسیار عجیب است این است که خودروهای دزدیده ‌شده از این مدل در آمریکا ثبت نمی‌شوند ازاین ‌رو پلیس آمریکا احتمال می‌دهد که این خودرو به خارج از مرزها برده می‌شود اما این‌ که کجا می‌ رود سؤال اصلی است. فرضیه اصلی این است که این خودروها به‌عنوان خودروهای وارداتی وارد بازارهای درحال ‌توسعه می‌شوند و باقیمت بالاتری به فروش می ‌رسند. به نظر می ‌رسد که دوچ باید فکری به حال امنیت خودروهایش کند مگر نه دیگرکسی رغبت به خرید آن‌ها نمی‌کند.

 

7. Nissan Maxima

 

نیسان یکی از محبوب ‌ترین برندهای خودرویی در بین آمریکایی‌ هاست و ازاین ‌روهم بازار دست‌ دوم فوق‌العاده‌ای دارد. اما نکته عجیب دراین ‌بین این است که ماکسیما آن‌چنان خودرو محبوبی در بین آمریکایی نیست ولی با این ‌حال یکی از خودروهای محبوب سارقین است. شاید دلایل عمده ربوده شدن این خودرو خوش فروش بودنش در بازار دست ‌دوم باشد.

 

 

8. Chevrolet Silverado 1500 Crew Cab

 

متأسفانه نام شورلت هم در این لیست وجود دارد. البته جای شکر وجود دارد که تنها خودرو این خودروساز در این لیست وانت کم فروشش است. درست است که این وانت محصول قدرتمندی است ولی محصول بسیار کم‌ فروشی محسوب می‌شود و ازاین ‌رو دزدیده شدنش یک خبر معمولی محسوب می‌شود.

 

 

9. Chrysler 300

 

اما از کرایسلر نیمه‌جان نیز خودرویی در این لیست وجود دارد. ظاهراً تنها مدل به‌ درد بخور این خودرو بالاخره در جلب‌ توجه البته برای قشر سارقین موفق بوده. شاید بازار مردم عادی برای کرایسلر جایی نداشته باشد ولی آن‌طور که از شواهد مشخص است هنوز تمام امیدهای این خودروساز به یاس تبدیل نشده و هنوز هم عده‌ای این خودرو را دوست دارند.

 

 

10. Mercedes-Benz S-Class Sedan

 

خودم هم زمانی که این مورد را دیدم تعجب کردم. مگر این خودرو یک خودرو دم‌ دستی و قابل ‌دسترسی است که در جایگاه دهم قرارگرفته. البته شاید قیمت وسوسه کننده 240 هزار دلاری‌اش بزرگ ‌ترین عامل دزدیده شدنش باشد ولی به‌هرحال این جایگاه اصلاً به معنی اوضاع ترسناک برای این خودرو در آمریکا نیست کافی است بدانید که اوضاع این خودرو در آلمان به ‌مراتب بدتر از آمریکا است.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها