کد خبر : 42214

اعضای جدید باشگاه خودروهای 1000 اسب بخاری

اعضای جدید باشگاه خودروهای 1000 اسب بخاری

شک نکنید که در رقابت خودروساز ها نبرد نیرو و توان را بزرگانی چون بوگاتی ویا کویینزگ می برند هر چندکه جوان تر ها نیز خود را برای رقابت در این بازی پر سرو صدا اماده می کنند. راستش را بخواهید تا قبل از این مطلب خودمان هم‌ فکر می‌کردیم جنگ اسب بخار یا همان توان‌های اعجاب‌انگیز خیلی وقت است که در صنعت خودروسازی تمام‌شده .

به گزارش خودروتک به نقل از جی اس ام ، اما ظاهراً هنوز که هنوزه این بحث باعث رقابت خودروسازان با یکدیگر شده است.

باید اقرار کنیم که زمانی که می‌گفتند توان یک خودرو بیش از 1000 اسب بخار است همه‌ی ما به‌اتفاق نام‌هایی چون بوگاتی یا کویینزگ را به یادمی آوردیم.

اما این روند چند سالی است تغییر کرده و خودروسازان جوان‌تر هم به این ویژگی جذاب و البته دشمن سر سرخت محیط‌ زیست علاقه‌مند شده‌اند. در این مقاله سعی داریم به قدرتمندترین و پرمخاطب ترین خودروهای جهان با توان بیش از 1000 اسب بخار بپردازیم.

Rimac C_Two - 1,914 HP

زمانی که نسل اول این خودرو معرفی شد کمتر کسی باورش می‌شد که این محصول دست‌کاریک شرکت اهل کرواسی باشد. اما ظاهراً عشق به خودرو در جای‌جای اروپا وجود دارد. البته این خودروابر ماشینی برقی است و برخلاف خودروهای دیگر که به‌صورت هیبریدی ساخته می‌شوند این خودرو از یک قطره بنزین نیز استفاده نمی‌کند. نسل اول این خودرو تمام‌عیار می‌توانست 1250 اسب بخار توان تولید کند. اما توان این خودرو در نسل دوم به عدد اعجاب‌برانگیز 1920 اسب بخار رسیده است. ظاهرا باید این فرضیه که خودروهای برقی نمی‌توانند سریع باشند را برای همیشه از سر بیرون کنیم البته که بحث نگه داری انرژی دراین مدل خودروها همچنان جای کار دارد. این خودرو می‌تواند 0 تا 100 را در زمان حیرت‌انگیز 1.85 ثانیه طی کند که ازلحاظ شتاب گیری می‌توان آن را با نمونه‌های فرمول وان مقایسه نمود. نقطه قوت دیگر این خودرو به‌ظاهر فوق‌العاده زیبای ان برمی‌گردد. از این ابر خودرو تنها 150 مدل ساخته خواهد شد. گفتنی است قیمت این خودرو نزدیک 1.9 میلیون دلار است. به‌طور حتم مشتری اول این خودرو مجموعه‌داران خواهند بود.

 

Bugatti Chiron Super Sport 300+ - 1,578 HP

بدون شک کسی نمی‌تواند جایگاه بوگاتی در جهان را بگیرد. این مدل از شیرون یک مدل افسانه‌ای محسوب می‌شود. این خودرو باقیمت 3.9 میلیون دلاری تا قبل از پرچم‌دار فعلی بوگاتی یعنی دایوو گران‌ترین خودروی جهان بود که توسط یک کارخانه عرضه می‌شد. این خودرو یک موشک تمام‌عیار است و می‌تواند 0 تا 100 را در 2.3 ثانیه بپیماید که برای یک خودروی 2.5 تنی یک عدد اعجاب‌انگیز به نظر می‌رسد. این خودروی فوق‌العاده توانسته سال پیش رکورد سریع ترین خودروی تاریخ با حداکثر سرعت 489 کیلومتر بر ساعت را بشکند. کافی است برای پی بردن به شگفتی این عدد بدانید که میانگین سرعت قطارهای تندرو در ژاپن حدود 450 کیلومتر بر ساعت است. بوگاتی تنها خودروساز جهان است که برخلاف رقبای سرسخت اش هنوز هم علاقه‌ای به استفاده از موتورهای برقی نشان نمی‌دهد. مانند روال شروع‌شده در ویرون این خودرو هنوز هم از یک موتور 16 سیلندر با حجم 8 لیتری استفاده می‌کند. البته بوگاتی به این موتور برای اولین بار یک توربوشارژ نیز اضافه کرده تا مجموع قدرت این خودرو را به 1575 اسب بخار برساند. موتور این خودرو هنوز هم بزرگ‌ترین و البته پرمصرف‌ترین موتور صنعت خودروسازی محسوب می‌شود. پس از معرفی این مدل ان قدر استقبال از آن زیاد بود که بوگاتی مجبور شد تولید ان را محدود و به‌صورت نوبتی کند.

 

Koenigsegg Regera - 1,500+ HP

مگر می شو رقیب اصلی و همیشگی بوگاتی بنشیند و اجازه دهد خودروهای بوگاتی فاتح جاده‌ها شوند. کویینزگ رگرا یک خودروی تمام‌عیار است و البته که این خودرو برقی بنزینی است. این خودرو از یک موتور هشت سیلندر 2 توربویی با حجم 5 لیتر استفاده می‌کند. صبر کنید حالا به این مجموعه سه موتوربرقی دیگر نیز اضافه کنید. مجموع قدرت این مجموعه قدرتمند به 1500 اسب بخار می‌رسد. البته بخش عمده این قدرت را موتور بنزینی این خودرو تولید می‌کند. بدون شک یکی از مواردی که کویینزگ دران استاد است همین توانایی استخراخ توان 1200 اسب بخاری از یک موتور هشت سیلندر هست. البته سیستم هوشمند این خودرو می‌تواند هم از دو موتور به‌صورت هم‌زمان و یا از هرکدام به‌صورت تنها برای تأمین قدرت این خوددرو استفاده کند. 0 تا 100 این خودرو زیر 2.5 ثانیه است و همچنین حداکثر سرعت ان نزدیک به 420 کیلومتر بر ساعت است. قیمت این خودرو دوست‌داشتنی 1.9 میلیون دلار هست.

 

Ultima RS - 1,200 HP

شلید خیلی از شما ها بپرسید این برند متعلق به کدام کشور است. ULTIMA یک برند انگلیسی است که خیلی سن و سال بالایی ندارد و هدف اصلی‌اش نیز از بدو تأسیس ساخت ابر خودروهایی در حد و اندازه بزرگانی چون کویینزگ است. این خودرو ازلحاظ ظاهری بسیار شبیه خودروهای استفاده‌شده در مسابقات لمانز است. ایرودینامیک این ماشین برای شتاب گیری بهتر کاملاً از نمونه‌های موفقی چون کویینزگ وان کپی شده است. البته موتور این خودرو نیز ساخت این برند نوپا نبوده و یک مدل هشت سیلندر با شماره کد LT5 است. موتور این خودرو ساخت شرکت آمریکایی شورلت است. دو توربوشارژ نیز این مجموعه قدرتمند را همراهی می‌کند. با این اوصاف این موتور می‌تواند توانی معادل 1200 اسب بخار تولید نماید. این خودرو می تواند 0 تا 100 را در حدود 2.3 ثانیه طی کند که این خودرو را در عمل هم در رقابت با بزرگان این حوزه نگه می‌دارد. قیمت این مدل دقیقا مشخص نشده اما با چنین توان و ظاهری قاعدتاً نباید قیمتی زیر 1 میلیون دلار داشته باشد.

 

Zenvo TSR-S - 1,177 HP

قبول دارم. این‌یکی هم از یک خودروساز ناشناس است. این برند در سال 2004 در دانمارک تأسیس شد و دقیقا همان اهداف ذکرشده ULTIMA را در پیش روی خود می‌بیند. ظاهر این خودرو به‌هیچ‌عنوان جذاب نبوده و تنها نکته طراحی ان به ظاهر اسپرت شکل ان مربوط است. عامل اصلی که باعث می شود لقب ابر خودرورا به این خودرو دهیم به توان فوق‌العاده ان بر می‌گردد. موتور این خودرو ساخت شرکت جنرال موتور امریکا است. این موتور یک موتور مسطح 8 سیلندر با حجم 5.8 لیتری است. این خودرو از دو سوپر شارژ نیز استفاده می‌کند که با این احتساب این مجموعه می‌تواند درمجموع 1177 اسب بخار نیرو تولید نماید. طراحی این خودرو بسیار شبیه به یکی از خودروهای رنو فرانسه در همین سبک است. قیمت این ابر خودرو به 1.6 میلیون دلار می‌رسد. این خودرو نیز به‌صورت کاملاً سفارشی تولید می‌شود.

 

Chevy ZL1 Camaro Hennessey Exorcist - 1,000 HP

بالاخره رسیدیم به یکی از دوست‌داشتنی‌ترین خودروهای این لیست. این خودرو ظاهر ابر خودروها را نداشته ولی یک ویژگی فوق‌العاده دارد که ابر خودروها از آن محروم‌اند. یک عضلانی اصیل آمریکایی. البته شاید کامارو خیلی مانند چلنجر یا ماستانگ مورد اقبال نیست ولی شک نکنید که هنوز هم این خودرو عضلانی یک خودرو تمام عیار است. صدالبته که این مدل یک مدل سفارشی خاص است و صرفاً از آن تنها 100 مدل تولید خواهد شد. موتور این خودرو 8 سلیندر است که از دو سوپرشارژ استفاده می‌کند. درنهایت این خودرو می‌تواند 1000 اسب بخار توان تولید نماید. حداکثر سرعت این خودرو به 350 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. قیمت این خودرو 120 هزار دلار تعیین‌شده است.

 

 Project M Ford Mustang - 1,000 HP

بازهم یک عضلانی دیگر آما یکی از خوش‌نام‌ترین آن‌ها. مدل پایه این خودرو از یک موتور با توان تولید 550 اسب بخا ر استفاده می‌کرد. اما این مدل از یک موتور 5 لیتری 8 سیلندر استفاده می‌کند. البته این خودرو از دو سوپرشارژ نیز استفاده می‌کند. توان این خودرو درحدود 1000 اسب بخار است. قیمت مدل پایه  این خودرو در حدود 32 هزار دلار است آما این مدل خاص قیمتی فراتر از 100 هزار دلار دارد. البته این مدل از یک پکیج مخصوص رانندگان حرفه‌ای به‌صورت سفارشی بهره‌مند‌است.

 

SVE Yenko/SC Chevy Camaro - 1,000 HP

در زمان گذشته YENKO بخش جدایی‌ناپذیر از مدل های قدرتمند کامارو بودند اما برای مدت زیادی این نام از کامارو ها حذف شد. اما شورلت تصمیم گرفته برای زنده کردن این نام و جلوگیری از فراموش‌شدن آن دوباره یک مدل توانمند از کامارو را با این نام عرضه کند. موتور این خودرو یک مدل 6.8 لیتری 8 سیلندر است که باید به آن 2 سوپرشارژ نیز اضافه کنیم. توان این خودرو در حدود 1000 اسب بخار است. شورلت برای این‌که حس پرمیوم بودن را به راننده این خودرو القا کند در سقف این خودرو از فیبر کربن استفاده کرده است. این خودرو به دو صورت کوپه و رودستر قابل سفارش است. ارزش این خودرو بیش از 100 هزار دلار است.

 

SVE Chevy Suburban & Tahoe - 1,000 HP

مثل‌اینکه شورلت دست‌بردار نیست. این بار به‌جای ابر خودروها یا عضلانی‌ها قرار است با شاسی‌بلند ها روبه‌رو شویم. سوباربان و تاهو جزو بهترین SUV های فول سایز بازار هستند. البته مدل‌های پایه این خودروها نیز بسیار قدرتمند هستند و از حداقل 400 اسب بخار توان استفاده می‌کنند. ظاهراً شورلت پا را فراتر از این گذاشته و تصمیم گرفته این دو خودرو را با موتورهای 8 سیلندر 6.8 لیتری به همراه سوپر شارژ عرضه ‌کند. بدون شک این خودرو اصلاً برای خانواده ها مناسب نیست و بیشتر بدرد استفاده در نیروهای پلیس می‌خورد. قیمت این دو خودروی بزرگ اندام نیز بیش از 100 هزار دلار اعلام‌شده است.

 

Rezvani Tank X - 1,000 HP

اما می‌رسیم به آخرین خودروی ‌این لیست و البته عجیب‌ترین آن‌ها. همه رضوانی را به خاطر تیونینگ های خاص و عجیب‌ وغریبش می‌شناسند. این بار رضوانی پا را از این هم فراتر گذاشته وکلا یک خودروی جدید به نام خودش تولید کرده. انطور که در مورد آین خودرو گفته‌شده هدف اصلی  اش ارائه یک تجربه لذت‌بخش در حوزه‌ی افرود است. خیلی منطقی به نظر نمی‌رسد. 349 هزار دلار هزینه کنید و یک ماشین شبیه تانک بخرید صرفاً برای افرود. شاید بهتر باشد رضوانی به همان تیونینگ مشغول باشد. موتور این خودرو هم از خودش نیست. موتور این خودرو ساخت دوج است و در مدل دیمون استفاده‌شده است. موتور این خودرو یک مدل 6.2 لیتری 8 سیلندر است که می‌تواند 1000 اسب بخار توان تولید نماید.

 

البته خودروهای بیشتری با توان بیش از 1000 اسب بخار وجود دارد اما بحث ما در مورد اقبال از این خودروها بود که در این رقابت این خودروها توانستد گوی رقابت را ببرند. اما در پایان همه‌ی این ها یک مشت عدد و رقم هستند که خیلی کاربردی ندارند. مگر چه قدر موقعیت دارید که با بوگاتی آخرین‌ مدلتان با سرعت 450 کیلومتر بر ساعت حرکت کنید. شاید این عدد و رقم ها بیشتر از این‌که کاربردی باشند به درد بحث و مناظره بخورند. نظر شما چیست؟ ایا واقعاً این خودروها به این توان بالا نیاز دارند؟

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها