کد خبر : 41797

موتورسیکلت جدید ب ام و ساخته شده توسط فضایی ها! (عکس)

موتورسیکلت جدید ب ام و ساخته شده توسط فضایی ها! (عکس)

یکی از مهمترین ویژگی های این موتورسیکلت نوع ساختار و طراحی آن است که امکان شخصی سازی متنوعی را در اختیار تیونرها قرار می دهد.

به گزارش خودروتک به نقل از عصرایران - برای طرفداران موتورسیکلت نام R nineT از کمپانی ب ام و کاملا شناخته شده است. محصولی که با طراحی خاص و کلاسیک خود یکی از محبوب ترین دلبرهای آهنی دوچرخ در جهان محسوب می شود. این محصول از سال 2014 روی خط تولید قرار دارد.

در قسمت پیشرانه برای آن از یک نمونه 1170 سی سی خنک شونده با هوا استفاده شده که مجموع خروجی آن برابر با 110 اسب بخار و گشناور نیز برابر با 100.7 نیوتن متر است. این مجموعه با یک جعبه دنده 6 سرعته کلاچ خیس* استفاده شده است.

چرخ ها در اندازه 17 اینچی هستند و سیستم ترمز نیز دیسکی است. از منظر ابعاد؛ محصول مذکور 2220 میلیمتر در طول، 890 میلیمتر در عرض و 1266 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محور ها نیز برابر با 1476 میلیمتر محاسبه شده است.

 
نمونه هایی از R nineT استاندارد

نمونه هایی از R nineT استاندارد

 

ظرفیت باک برابر با 18 لیتر و میزان مصرف آن برابر با 5.9 لیتر در هر 100 کیلومتر محاسبه شده است.

از سال 2017 پنچ مدل مختلف از این محصول به بازار ارائه شده است:

R nineT

R nineT PURE

R nineT URBAN G/S

R nineT RACER S

R nineT SPORT

R nineT SCRAMBLER

فالکونه میلیتاره؛ زندگی دوباره از ونیر! (+فیلم/تصاویر)

زیلر گاراژ و یک نمونه خاص از R nineT

یکی از مهمترین ویژگی های این موتورسیکلت نوع ساختار و طراحی آن است که امکان شخصی سازی های بسیار متنوعی را در اختیار تیونرها قرار می دهد. در این میان؛ مرکز تیونینگ موتور سیکلت زیلر معروف به " زیلر گاراژ " که نامی شناخته شده در ارائه محصولات خاص از روسیه است، نمونه ای از R nineT را معرفی کرده که هر بیننده ای را برای دقایقی مجذوب خود می کند.

نصب بدنه ای فضایی با پنل های آلومینیومی موجب شده تا این موتور ظاهری کاملا آینده نگر داشته باشد. بعد از تغییرات اعمالی توسط زیلر، R nineT شباهت زیادی به یک قطار سریع السیر دارد!

 
 

یکی از بروزرسانی های جالب زیلر برای این پروژه، استفاده از سیستم تعلیق بادی فعال است که در زمان عدم استفاده از موتور ارتفاع آن را تا جایی کاهش می دهد که قاب آلومینیومی تنها یک میلیمتر با زمین فاصله خواهد داشت.

 
 

تغییر شکل سیستم اگزوز با توجه به طراحی جدید کیت بدنه و سیستم ترمز از برند فوق حرفه ای برمبو بخش دیگری از ویژگی های فنی این محصول است.

 
 

زیلر برای نشانگر آمپر هم برنامه ای بسیار خلاقانه داشته که در تصاویر مشاهده می کنید. یک پورت یو اس بی نیز برای شارژ گجت ها قرار داده است.

 
 

.....

* نیروی اصطکاک ناشی از تماس دیسک کلاچ با چرخ طیار، تولید گرما و در شرایط بحرانی سوختن صفحه را به‌دنبال دارد. به منظور حل این چالش، کلاچ‌هایی طراحی شده که در روغن غوطه‌ور هستند (معمولا این کلاچ‌ها در محفظه‌ی پیشرانه قرار می‌گیرند تا توسط روغن موتور عمل خنک‌سازی صورت پذیرد) تا گرمای ناشی از اصطکاک را از طریق روغن دفع کنند. این کلاچ‌ها که در اصطلاح کلاچ خیس نامیده می‌شوند. در کلاچ خیس به‌جای یک، از چند صفحه کلاچ که روی یکدیگر نصب شده‌اند؛ استفاده شده است. در حالت کلی این کلاچ‌ها بازده کم‌تری نسبت به کلاچ‌های خشک یا معمولی دارند، اما فضای کم‌تری اشغال می‌کنند و به همین دلیل بیشتر در موتورسیکلت‌ها استفاده می‌شوند..

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها