کد خبر : 41638

ماشین پلیس هایی که عاشقشان می شوید (عکس)

ماشین پلیس هایی که عاشقشان می شوید (عکس)

این‌که یک مرسدس عضو ناوگان پلیس باشد به ‌خودی‌ خود مورد عجیبی نیست ولی وقتی این مرسدس توسط برابوس تیونینگ شده باشد آن‌وقت قضیه بسیار متفاوت خواهد شد. احتمالاً پلیس آلمان صرفاً برای خودنمایی مأمورانش از این خودرو در ناوگان استفاده می‌کند.

به گزارش خودروتک به نقل از جی اس ام ، نمی‌دانم چه سری است که خودروهای پلیس برای اکثریت مردم جذابیت خاصی دارند.

شکی نیست که اکثر افراد علاقه‌ی خاصی به این خودروها دارند. ناوگان پلیس در هر کشوری از خودروهایی مختلفی استفاده می‌کند. در بعضی از کشورها مانند کشور ما قبلاً سعی بر این بود که از خودروهای بروز و البته توانمند استفاده شود.

برای همین هم پلیس ایران قراردادی با شرکت دایملر منعقد کرده بود که طبق این قرارداد دایملر تهیه‌کننده اول خودروهای پلیس در ایران محسوب می‌شد. اما متأسفانه در شرایط سخت تحریم دایملر از این کار کناره گرفت و پلیس هم مجبور شد از خودروهای مختلفی چون سراتو یا سمند استفاده کند.

اما بااین‌حال هنوز هم در ناوگان پلیس ایران‌ خودروهای جذاب و توانمندی وجود دارد که بیشتر نشان‌دهنده‌ی قدرت پلیس است. این قضیه برای اکثر کشورهای جهان نیز صادق است. با اینکه در اکثر کشورها خودروهای روتین و معمولی در ناوگان پلیس فعالیت دارند اما پلیس خودروهای خاص و رده بالایی هم در ناوگان خود دارد که معمولا در شرایط بسیار خاصی از آن‌ها استفاده می‌کنند. در این مطلب قصد داریم جذاب‌ترین خودروهای پلیس که در حال حاضر در سطح جهان از آن‌ها استفاده می‌شود را خدمت شما معرفی کنیم.

Lotus Evora – UK & Italy

 

 

اولین خودرو این لیست یک سوپر اسپورت تمام‌عیار است. هرچند که این خودرو آن‌ قدرها هم جدید نیست ولی قبول کنید که استفاده از چنین خودرویی در ناوگان پلیس جالب به نظر می‌رسد. فرض کنید یک خودرو متواری آن‌ قدر بدشانس باشد که توسط یک لوتوس تعقیب شود. این خودرو در ایتالیا و انگلیس استفاده می‌شود. نکته جالب‌توجه این است که ایتالیایی‌ها سلطان ساخت خودروهای سوپر اسپرت و سریع هستند ولی بااین‌حال در قسمت‌هایی از ناوگان پلیس ترجیح دادند که از خودرو انگلیسی استفاده کنند. لوتوس در این خودرو از یک موتور 6 سیلندر 3.5 لیتری ساخت تویوتا استفاده می‌کند. این موتور می‌تواند 355 اسب بخار توان تولید نماید. خودرو انگلیسی می‌تواند 0 تا 100 را در 4.6 ثانیه طی نماید که هنوز هم با توجه به این موتور برای سال 2020 بسیار قابل‌قبول به نظر می‌رسد. نهایت سرعت این خودرو به 280 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

 

Mitsubishi Lancer EVO X – UK

 

 

شک ندارم که اکثر شما خودروی لنسر را در خیابان‌های ایران دیده‌اید. اگر میتسوبیشی یک خودرو خوب و قابل‌قبول در کل دوران حیاتش ساخته باشد شک نکنید که آن خودرو همین لنسر است. این خودرو جذابیت بسیار خاصی دارد. بااینکه ساده و بی آلایش است اما به‌راحتی باکمی نگاه به آن درمی یابید که با یک خودرو توانمند و سریع روبه ‌رو هستید. ظاهرا پلیس انگلیس با این خودرو خیلی راحت است چراکه این خودرو یکی از خودروهایی است که شما می‌توانید به ‌وفور آن را در ناوگان پلیس انگلیس ببینید. البته این نکته را اضافه کنیم که صرفاً افسران ارشد پلیس انگلیس اجازه استفاده از این خودرو را دارند. میتسوبیشی در این خودرو از یک موتور 6 سیلندر ساخت لکسوس استفاده می‌کند. این موتور در خودرو لکسوس is-f استفاده می‌شود. این موتور می‌تواند 295 اسب بخار توان تولید نماید. برای آن‌هایی که می‌گویند که توان این خودرو پایین است کافی است این را اضافه کنیم که این خودرو با توجه به وزن و شکلش می‌تواند 0 تا 100 را در زمان 5.5 ثانیه طی کند. این زمان برای این هیکل و وزن عالی به نظر می‌رسد. البته میتسوبیشی در این خودرو ازآپشن های جالبی نظیر قابلیت چار چرخ متحرک و قابلیت رالی استفاده کرده است. البته این را هم اضافه کنیم که این آپشن ها فقط مخصوص خودروهای پلیس انگلیس است.

 

Kia Stinger GT – Australia

 

 

ظاهراً استرالیایی‌ها تصمیم گرفته‌اند که از یک خودرو کره‌ای در ناوگان پلیس خود استفاده کنند. همه‌ی ما خودروهای کره‌ای را به اقتصادی بودنشان می‌شناسیم و خب طبیعی است که هرگاه واژه اقتصادی در ویژگی‌های یک خودرو ذکر شد اکثر مردم خط قرمز بزرگی روی توان و سرعت آن خودرو می‌کشند. اما قضیه برای استینگر کاملاً متفاوت است. استینگر جزو خودروهای قوی و رده میانی کیا است. این خودرو از سواری بسیار راحت و خوبی‌بهره می‌برد. استرالیایی‌ ها این خودرو را برای پلیس شهر استفاده می‌کنند. تمام مدل‌های استفاده‌شده استینگر در پلیس استرالیا مدل GT می‌باشند. کیا در مدل‌های GT از موتورها 6 سیلندر با حجم 3.3 لیتر استفاده کرده است. به این مجموعه باید یک توربوشارژ را نیز اضافه کنید تا در این صورت توان این خودرو به 365 اسب بخار برسد. این خودرو می‌تواند 0 تا 100 را در 4.6 ثانیه طی نماید که برای یک سدان که نه BMW و نه یک مرسدس است بسیار عالی و مناسب به نظر می‌رسد. نهایت سرعت این خودرو به 270 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

 

Lamborghini Huracan – Italy

 

 

فکر کنم که پلیس ایتالیا خیابان‌ها و جاده‌های این کشور را با پیست مسابقه اشتباه گرفته. چه قدر احتمال دارد که شما در یک تعقیب و گریز نیاز به یک لامبورگینی هوراکان داشتِه باشید. بدون شک اگر این خودرو به تعقیب شما بپردازد با اولین هشدار ایست به جوای ایستادن سکته کنید و اصلاً کارتان به تسلیم شدن هم نکشد. البته پلیس ایتالیا ارزش هوراکان های 250 هزار دلاری خود را می‌داند. ازاین‌رو فقط مقامات یا افسران بالا رده حق استفاده از این خودرو  را دارند. طبیعتاً چون این خودرو یک لامبورگینی است بسیار سریع خواهد بود. لامبورگینی در این خودرو از یک موتور 10 سیلندر استفاده می‌کند. حجم این موتور 5 لیتر است. این موتور می‌تواند برای هوراکان 610 اسب بخار توان تولید نماید. 0 تا 100 این خودرو در حدود 3.5 ثانیه است و نهایت سرعتش هم به 360 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

 

Brabus Rocket CLS V12  – Germany

 

 

این‌که یک مرسدس عضو ناوگان پلیس باشد به ‌خودی‌ خود مورد عجیبی نیست ولی وقتی این مرسدس توسط برابوس تیونینگ شده باشد آن‌وقت قضیه بسیار متفاوت خواهد شد. احتمالاً پلیس آلمان صرفاً برای خودنمایی مأمورانش از این خودرو در ناوگان استفاده می‌کند. این خودرو تنها خودرو تیون شده این لیست است. برابوس در این خودرو از یک موتور 12 سیلندر ساخت خودش استفاده کرده است که ظرفیتی در حدود 6 لیتر دارد. توان این موتور به 750 اسب بخار می‌رسد. این خودرو معرکه می‌تواند 0 تا 100 خود را در 4 ثانیه طی نماید و حداکثر سرعت خود را نیز به 370 کیلومتر بر ساعت برساند. البته این خودرو برای پلیس آلمان سفارشی ساخته می‌شود و هیچ نمونه‌ای برای فروش عمومی آن  وجود ندارد.

 

Dodge Charger Pursuit – USA

 

 

شاید همه ما عاشق پلیس های آمریکایی باشیم. دلیلش هم مشخص است. آن‌قدر در فیلم های هالیوودی پلیس خوب و بد دیده‌ایم که پلیس آمریکا را از پلیس های خودمان ‌هم بهتر می‌شناسیم. البته شهرت پلیس های آمریکایی بیشتر به خاطر خودروهایی است که آن ها از آن استفاده می‌کنند. شاید باید چارجر را ارزان ‌ترین عضلانی تاریخ بنامیم. البته این خودرو در ارزان ‌ترین ‌تریم خود از توان قابل‌قبولی بهره می‌برد. اما نمونه‌ای که توسط پلیس آمریکا استفاده می‌شود کاملاً متفاوت از نمونه های دیگر است. توان این خودرو توسط یک موتور HEMI تأمین می‌شود. موتورهای HEMI موتورهای بسیار قدرتمند و پایداری هستند و صرفاً در خودروهای قدرتمند و البته بیشتر عضلانی استفاده می‌شوند. موتور این خودرو یک نمونه 8 سیلندر با ظرفیت 5.7 لیتر است. البته این موتور از قابلیت‌هایی نظیر توربوشارژ یا سوپر شارژ بی‌بهره است و به ‌صورت تنفس طبیعی کار می‌کند. این نکته نشان‌دهنده مصرف بالای سوخت در این خودرو است. توان این موتور در حدود 400 اسب بخار است. البته مدلی که در پلیس آمریکا استفاده می‌شود برای مانوور دهی بهتر و همچنین سریع‌تر بودن از سیستم چهارچرخ متحرک نیز بهره‌مند شده است. شکی نیست که این خودرو یکی از جذاب‌ترین خودرو های پلیس جهان محسوب می‌شود.

 

Nissan Skyline GT-R (R34) – Japan

 

 

برای خودم هم عجیب است. این خودرو خیلی وقت پیش بازنشسته شده اما هنوز هم در بعضی از شهر های ژاپن به‌عنوان خودرو پلیس در حال استفاده است. درست است این خودرو یکی از استطوره های نیسان در صنعت خودروسازی محسوب می‌شود. این خودرو در زمان عرضه آن‌چنان سریع و قوی بود که به آن لقب گودزیلا داده بودند. همان‌طور که می‌دانید GT-R های نیسان بیشتر به خاطر قدرت عجیبی که درزمینهٔ دریفت دارند معروف هستند. نیسان برای اسطوره خود از یک موتور 6 سیلندر با حجم 2.6 لیتر استفاده کرده است. البته برای اینکه این خودرو همه جورِ در مقابل رقبا سربلند باشد نیسان سیستم تک توربویی را هم در کنار این موتور قرار داده است. این موتور می‌تواند بیش از 330 اسب بخار توان تولید نماید. به اعتقاد بسیاری از افراد sky line بهترین خودروی تولیدشده از سری GT-R محسوب می‌شود. شاید به خاطر همین است که پلیس ژاپن نمی‌تواند دل از این خودرو دوست‌داشتنی بکند.

 

Caparo T1 RRV Police Pursuit Car – UK

 

 

قبول دارم که بسیاری اصلاً نمی‌دانستید که چنین برندی هم وجود دارد. البته این موضوع طبیعی به نظر می‌رسد چراکه این خودروساز به‌جای اینکه به دنبال ساخت و فروش محصولات باشد بیش‌تر یک شرکت استارت آپی محسوب می‌شود و هدف اصلی‌اش تحقیق و توسعه است. پلیس انگلیس اهل ریسک بوده برای همین هم یک خودرو بسیار عجیب را در ناوگان پلیس خود به کار گرفته. البته این خودرو تابه‌حال عملیاتی نشده و در هرکدام از پارکینگ های پلیس انگلیس باشد بیشتر جنبه بصری دارد. شک نکنید که اولین چیزی که نظر شما را به این خودرو جلب می‌کند ظاهر عجیب‌ وغریب آن است. این خودرو بیش‌تر شبیه یک خودرو فرمول یکی است که بر روی آن برچسب نام پلیس چسبانده باشند. بدون شک انتخاب این خودرو به‌عنوان یک خودرو پلیس کار احمقانه‌ای به نظر می‌رسد. گفتیم این خودرو در ظاهر شبیه یک خودرو فرمول یکی است. این شباهت منحصر به‌ظاهر نیست بلکه درزمینهٔ توان‌هم این اتفاق رخ‌ داده. در این خودرو از یک موتور8 سیلندراستفاده‌شده. حجم این موتور به 3.5 لیترمی‌رسد. البته در مجموعه قدرت این خودرو بخش دیگری هم وجود دارد که شرکت سازنده به آن اشاره‌ای نکرده. توان این خودرو به 575 اسب بخار می‌رسد. این خودرو یکی از مدعیان شتاب گیری هم حساب می‌شود. این خودرومی‌تواند 0 تا 100 را در زیر 3.4 ثانیه طی کند و نهایت سرعت خود را به 320 کیلومتر بر ساعت برساند.

 

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio – Italy

 

 

درست است که آلفا یک خودروساز لوکس محسوب می‌شود. ولی دیدن یک خودرو پلیس آن‌هم با برند آلفا در ایتالیا اصلاً مسئله عجیبی به‌حساب نمی آید. البته این مدل برای پلیس ایتالیا به‌ صورت سفارشی تولید می‌شود. این خودرو یکی از بهترین سدان های ایتالیایی محسوب می‌شود. این خودرو ازلحاظ کیفیت سواری بالاتر از خودروهایی چون BMW 4 قرار می‌گیرد. البته باز چون گفتیم سدان فکر نکنید که با خودرو ضعیفی طرف هستید. این خودرو از یک موتور دو توربویی 8 سیلندر با حجم 4.4 لیتر استفاده می‌کند. توان این خودرو به 500 اسب بخار می‌رسد. این خودرومی تواند 0 تا 100 را در زیر 5 ثانیه طی کند و نهایت سرعت خود را به 300 کیلومتر بر ساعت برساند. البته مدل مخصوص پلیس از ویژگی‌های جالبی چون سقف فیبرکربنی و رینگ های کرومی 20 اینچی بهره می‌برد. شکی نیست که می‌توان این خودرو را یکی از جذاب‌ترین خودروهای پلیس در سراسر جهان نامید.

 

Dubai Police Fleet

 

 

زمانی که نوبت به پلیس دبی برسد باید تمام موارد بالا را فراموش کنید. شک نکنید که جذاب‌ترین مورد این لیست همین خودروهای پلیس در دبی است. پلیس این کشور از بهترین خودرو ها در ناوگان خود استفاده می‌کند. به‌عنوان ‌مثال در ناوگان پلیس این شبه کشور خودروهای معرکه‌ای چون BMW I8 - فراری سوپرفست - بنلی مولسان- لامبورگینی آونتادور و یا حتی بوگاتی ویرون نیز وجود دارد. تازه این تمام ماجرا نیست و تعداد خودروهای معرکه در پلیس این کشور بسیار بالاتر از این حرف‌هاست. اوضاع در دبی آن‌قدر خوب است که حتی افسران ساده هم می‌توانند سوارخودروهایی چون نیسان GT-R 140 هزار دلاری شوند. بدون شک این‌همه خودرو توانمند به هیچ درد پلیس دبی نمی‌خورد. تازه دراین‌ بین مسئله نگهداری و سرویس این خودروبه تنهایی کمرشکن است. البته این را فراموش نمی‌کنیم که داریم در مورد یک شهر شیخ‌ نشین صحبت می‌کنیم. همه این را می‌دانند که دبی یکی از پیشرفته‌ترین شهرهای جهان محسوب می‌شود و البته به مدد پول های کلان مسئولین این شهر برای بالا بردن وجه این شهر هیچ محدودیت مالی را در پیش ندارند.

خودروهای پلیس همیشه جذاب و دوست‌داشتنی هستند. اکثر ما نسبت به این خودرو ها حس بسیار خوبی داریم. پلیس در کشور های مختلف این سعی را دارد که برای مبارزه بهتر با جرم و جنایت و همچنین سرعت عمل بیشتردرپیگیری ها از به‌ روزترین و مطرح ‌ترین خودروهای جهان استفاده کند. البته دراین‌بین بعضی ها بیش‌ازحد تند می‌روند و از خودروهایی استفاده می‌کنند که هیچ مورد استفاده‌ای ندارند. البته استفاده از این خودرو ها بیشتر جنبه قدرت ‌نمایی دارد. نظر شما چیست؟ آیا استفاده از چنین خودروهای قدرتمندی در پلیس منطقی به نظر می‌رسد؟

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها