کد خبر : 41313

جذاب ترین اسامی برای خودروها را بشناسیند (تصاویر)

جذاب ترین اسامی برای خودروها را بشناسیند (تصاویر)

14 خودرو با جذاب‌ترین نام‌ها از گذشته تا به امروز که حتی شاید فقط به‌واسطه نامشان باشد که آن‌ها را در یاد خودرو دوستان نگه‌داشته است. هرچند که شاید امروزه دیگر ازنظر فنی حرفی نداشته باشند اما همیشه جذاب و تازه خواهند ماند. خودروهایی نه با اسامی که از ترکیب بدسلیقه اعداد و حروف تشکیل‌شده باشند بلکه اسامی جذاب، کلاسیک و فوق‌العاده دارند.

به گزارش خودروتک به نقل از جی اس ام ، برای اکثر مردم پروسه‌ای که کمپانی‌های خودروسازی برای انتخاب نام مدل یک خودرو طی می‌کنند چندان روشن نیست، اما قطعاً افرادی بسیاری در آن شرکت‌ها هستند که نام نهایی مدل را باید تأیید کنند.

از مدیرعامل گرفته تا مدیر برنامه‌ریزی تولید، همگی سهمی در انتخاب یا حتی ساخت نام برای مدلی جدید دارند.

در طول سال‌های متمادی، صنعت خودروسازی با اسامی آشنا شده که باوجود گذشت سال‌ها، این نامها فراموش‌شدنی نیستند.

از اسامی شرور و خبیثانه گرفته مانند هوراکان (در اسپانیایی به معنای طوفان) تا اسامی حیوانات مانند بیتل ( نوعی حشره)، اسامی جذاب بسیاری در گوشه و کنار جهان برای خودروها انتخاب‌شده است، اما در این بخش تنها 14 عدد از بهترین اسامی خودروها را معرفی خواهیم کرد.

لامبورگینی دیابلو

خودرویی که بین سال‌های 1990 تا 2001 ساخته می‌شد، لامبورگینی دیابلو به‌عنوان صدر این لیست جای می‌گیرد. نامی که در اسپانیایی به معنای شیطان هست، با ظاهری تهدیدکننده و موتور12 سیلندر وی شکلش که در محور عقب قرارگرفته است، هیچ جای شکی باقی نمی‌گذارد که با خودرویی روبرو هستیم که از هر زاویه‌ای که به آن نگاه کنید با هیولایی مواجه می‌شوید.

 

فورد رپتور

شرورترین وانت آف رودی که فورد ساخته به‌حق که بهترین نام را هم دارد. فورد رپتور نامش را از پرندگان شکاری و البته خصوصاً از یکی از چابک‌ترین و درعین‌حال وحشی‌ترین دایناسورها بانام ولوکرپتور گرفته است. در میان تمام خودروهایی که فورد ساخته، هنوز هم با اختلاف یکی از بهترین نام های مدل فورد به شمار می‌رود.

 

فراری تستاروسا

همیشه نام‌های ایتالیایی یا اسپانیایی در کشورهای انگلیسی‌زبان جذابیت بیشتری داشته‌اند و تستاروسا هم استثنا نیست. تستاروسا در زبان ایتالیایی به معنای "سر قرمز" است که از رنگ قرمز سر سیلندرهای فراری نشاءت می‌گیرد، هرچند که تستاروسا هر رنگی هم باشد بازهم توجهات را به خودش جلب می‌کند.

 

پورشه 911 کاررا

کاررا در زبان اسپانیایی به معنای مسابقه است و این مدل پورشه حقیقتاً که لیاقت نامش را دارد. اصالت این نام به مسابقات کاررا پانامریکانا در مکزیک برمی‌گردد که پورشه پیروزی‌های بسیاری را در آنجا جشن گرفت. از آن زمان تا به امروز پورشه 911 کاررا همواره با چاشنی مسابقه و اسپرت بودن به علاقه‌مندان این حوزه معرفی می‌شود.

جنسن اینترسپتر

اولین بار در سال 1950 میلادی بود که کمپانی انگلیسی خودروسازی موسوم به جنسن، از دومین اتومبیل خود بعد جنگ دوم جهانی بانام اینترسپتر (به معنای رهگیر)رونمایی کرد. بعدها دوباره در سال 1966 با نسخه‌ای دست‌ساز به‌عنوان خودرویی گرند تورر معرفی گردید. چه از ظاهر آن خوشتان بیاید و چه آن را نپسندید، باید قبول کنید که اینترسپتر نامی شکیل است که حتی امروزه به خودروهای فورد پلیس هم اطلاق می‌شود.

 

لامبورگینی هوراکان

هوراکان در اسپانیایی همان هریکن انگلیسی‌ها به معنای طوفان است و چنین نامی تنها برازنده برخی برندهای خاص است که خوشبختانه لامبورگینی هم از آن‌هاست. باوجود موتور 5.2 لیتری ده سیلندر وی شکل و صفرتا صد 2.8 ثانیه‌ای هوراکان، این خودرو به‌واقع همچون طوفانی در پیست‌های مسابقه ظاهر می‌شود.

 

فراری 812 سوپرفست

واژه سوپر در زبان انگلیسی هر اسمی را جذاب‌تر می‌کند. خصوصاً بر روی یک فراری! و باز مخصوصاً که کلمه فست (به معنای سریع) را به آن اضافه کنید! فراری 812 سوپر فست (فوق‌سریع) با 789 اسب بخار که از موتور دوازده سیلندرش بیرون می‌آید، فراری‌ای فوق‌سریع است که یکی از جذاب‌ترین نام‌ها راهم دارد.

 

جیپ گلادیاتور

قبل از رونمایی از این مدل جیپ، شایعه بود که قرار است نام مدل قدیمی جیپ کمانچی (یکی از قبایل امریکای شمالی) دوباره بازگردد، اما با خوشبختی باید بگوییم که جیپ نامی جدید و درعین‌حال به همان اندازه جذاب برای مدل جدیدش را انتخاب کرد. هرچند مثل فورد رپتور سریع نیست اما در قابلیت‌های افرودش چیزی کم ندارد.

لند روور دیفندر (مدافع)

لندروور دیفندر در سطح جهانی هم‌تراز با جیپ رنگلر (گاوچران) و مرسدس جی کلاس، شکیل‌ترین افرودرهای جهان به شمار می‌رود، اما دراین‌بین، دیفندر بهترین نام را دارد.

 

رولز رویس ریث (شبح)

حتی اگر معنای آن را هم ندانید، ریث آهنگ ترسناکی به گوش می‌دهد. هرچند که این مدل رولز رویس به ترسناکی اسمش نیست اما با درهای برعکسش و فرم بدنه آن و همین‌طور قیمت فوق‌العاده بالایی که دارد یکی از لوکس‌ترین خودروها از 2013 محسوب می‌شود.

سوزوکی سامورایی

خودروی کوچک، ارزان و آفرودر سوزوکی، در سال 1985 به آمریکا وارد شد، اما خیلی زود تولیدش متوقف گردید. هرچند که این سامورایی قهرمان جنگی نشد اما همیشه بانامش در تاریخ خودروسازی خواهد درخشید.

فولوکس بیتل

درست است که بعد حیاتی طولانی و درخشان، تولیدش متوقف گردید، اما نامی زیبا و چهره‌ای دوست‌داشتنی داشت. خودرویی با موتورعقب که به‌صرفه و اقتصادی هم بود، فضای داخلی نه‌چندان راحتی داشت اما به خاطر ظاهری جذاب بسیار محبوب بود، در مکزیک این خودرو بانام وچو به معنای حشره شناخته می‌شد، که بازهم نام بدی نبود.

داج وایپر (افعی)

بدون شک یکی از خودروهای اسپرتی که جای خالیش احساس می‌شود، وایپر داج است. سه سال پیش بود که داج از توقف همیشگی تولید این خودرو خبر داد، درحالی‌که یکی از جذاب‌ترین و درعین‌حال ارزان‌ترین خودروهای اسپرت بود که نامی هوشمندانه را به دنبال خود می‌کشید.

 

مک لارن سنا

کمتر علاقه‌مندی به حوزه خودرو و موتور اسپرت هست که بانام سنا آشنا نباشد، مک لارن هم بانام‌گذاری این خودروی خود به نام آیرتون سنا، به این قهرمان فورمولا 1 افسانه‌ای ادای احترام کرد. پسر برادر سنا هم گفته بود که مک لارن سنا به‌خوبی نام‌گذاری شده چون فقط بر رابطه مطلق راننده و خودرو توجه دارد. این ارتباط و درگیری بین این دو، و همان واکنش‌های کوچکی که خودرو به راننده می‌دهد از ابتدای ساخت این خودرو مهم‌ترین موضوع برای مهندسان محسوب می‌شد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها