کد خبر : 41219

توصیه هایی برای خالی نشدن باتری خودرو در روزهای قرنطینه

توصیه هایی برای خالی نشدن باتری خودرو در روزهای قرنطینه

بسیاری از خودروسازان جدید که خودروهای تمام برقی یا هیبریدی تولید می کنند، دستورالعمل هایی برای حفظ «سلامت» و «شادابی» باتری این خودروها منتشر کرده اند.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، خیلی از ما به دلیل شیوع ویروس کرونا خانه نشین شده ایم. هر چقدر هم زمان این خانه نشینی طولانی تر می شود، پیدا کردن کارهایی که سطح هیجان و انرژی را بالا نگه دارد سخت تر می شود. اما همان طور که خیلی از خوانندگان دست به کار شده اند و با یک وسیله موسیقی در اتاق شخصی خود فیلم ویدیویی تهیه می کنند و در فضای مجازی منتشر می نمایند، بسیاری از افراد خوش ذوق در حرفه ها و صنعت های دیگر هم دست به کار شده اند و ویدیوهای خانگی در مباحث مختلف تولید و منتشر می کنند. یکی از صنف های مرتبط با صنعت خودرو، تعمیر و نگهداری خودرو است، و بخشی از آن هم «تعمیرکار خودروی خود باشیم» است. حالا برخی از مکانیک ها دست به کار شده اند و طرز نگهداری از خودرو در منزل را آموزش می دهند.

در وبسایت InsideEVs هم ویدیوهایی با این مضامین منتشر شده است. یکی از این ویدیوها به طرز نگهداری باتری خودروهای برقی مثل تسلا مدل 3 و خودروی اسمارت برقی اشاره دارد که در زمان بی حرکت ماندن خالی می کنند.

برای مثال کسانی که خودروی تسلا دارند می توانند باتری خود را در پارکینگ منزل به 100 درصد برسانند اما دارندگان خودروی اسمارت نمی توانند. در عوض اگر دارندگان اسمارت خودروی خود را تا 40 یا 50 درصد ظرفیت شارژ کنند تا مدت طولانی باتری خالی نمی کند اما تسلا اگر به حال خود رها شود به سرعت باتری خالی می کند. به بیان ساده تر، صاحبان تسلا باید به طور منظم و دقیق باتری خود را چک کنند تا در اصطلاح «نخوابد».

در زبان انگلیسی از اصطلاح جالبی برای خالی شدن باتری حین خواب خودرو استفاده می کنند و به آن تخلیه شبح phantom drain می گویند. در تسلا این «تخلیه شبح» تا خالی شدن کامل باتری پیش می رود.

برای عدم استفاده از خودرو در طولانی مدت، نگه داشتن سطح شارژ باتری بین 30 تا 50 درصد توصیه شده و ضمن آن که پیشنهاد شده است که هر از گاهی درب موتور باز شود تا به اصطلاح نفس بکشد و باد تایرها چک شود، چون معمولا، در خودروی خوابیده، باد تایرهای شروع به خالی شدن می کند!

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها