کد خبر : 41106

15 خودرویی که برای دیدنشان ثانیه شماری می کنیم (تصاویر)

15 خودرویی که برای دیدنشان ثانیه شماری می کنیم (تصاویر)

قریب پنج سال پیش بود که هیوندای از یک مدل کانسپت رونمایی کرد البته این کانسپت یک خودروی لوکس و یا یک ابر خودرو نبود بلکه یک وانت بود.

به گزارش خودروتک به نقل از جی اس ام ، خودورو سازها همواره برای جذب مشتریان بیشتر ترفندهای گوناگونی را به کار می‌برند.

یکی از این ترفند انتشار اطلاعات و تصاویر محدود خودرو هاست.

در این مطلب سعی داریم به پانزده خودروی پرطرفدار اشاره‌ کنیم که قرار است در سال جاری بر روی خطوط کارخانه‌های تولید کنندشان قرار بگیرند.

Ford Bronco

 

 

اولین خودروی این لیست به خودروساز آمریکایی فورد تعلق دارد. کسی نمی‌تواند این را انکار کند که شانس اصلی فروش در این روز ها با خودروهای شاسی بلند یا همان SUV ها است. فورد این قاعده را به‌خوبی می‌شناسد و البته فورد در زمینه تولید این کلاس از خودرو ها مهارت خاصی دارد. آنچه از اطلاعات منتشرشده پیداست به قیمت این محصول اشاره دارد که بین 30 تا 35 هزار دلار تعیین‌شده است. قوای فنی این خودرو را یک موتور 6 سیلندر با حجم 2.7 لیتری تأمین می‌کند. البته در این خودرو از فناوری دوست دار طبیعت نیز استفاده‌شده. آنچه از عکس‌های خودروی جدید فورد پیداست آن را یک SUV متوسط نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد که فورد با یک قیمت رقابتی و البته ظاهر زیبا و توان بالای این خودرو اینده روشنی را در برای BRONCO متصورشده است.

 

Lexus LC F

 

 

لکسوس ازلحاظ مالی اصلاً سال خوبی را پشت سر نگذاشت. خودروهای لوکس این برند ژاپنی با اقبال خوبی در بازار روبه‌رو نشدند وبِه خاطر همین هم لکسوس به فکر استفاده از ایده‌های جدیدی افتاده . لکسوس تصمیم گرفته یک خودروی جدید از سری lc را عرضه کند. لکسوس عادت دارد برای محصولاتی که فوق‌العاده قوی هستند از پسوند F استفاده کند حالا فکرش را بکنید که این پسوند را برای یک خودرو از سری بالا رده و لوکس خود یعنی LC استفاده کند. پس شک نکنید که با یک خودروی تمام‌عیار طرف هستید. لکسوس از این محصول اطلاعات زیادی منتشر نکرده است اما با اطمینان کامل می‌توان گفت که خودروی جدید از نسل جدید پیشرانه‌های 8 سیلندراستفاده می کند. لکسوس از موتورهای ساخت خود در این محصول استفاده می‌کند. ویژگی بارز موتورهای جدید ساخت لکسوس راندمان بالاتر و مصرف پایین‌تراست.

 

BMW M3 & M4

 

 

بدون شک این دو خودرو جزو شاهکارهای BMW محسوب می‌شوند. با توجه به قیمت این دو خودرو و صدالبته توان فوق‌العاده این دو خودرو همیشه جزو پرفروش‌ترین خودروهای BMW محسوب می‌شوند. توان این دو خودرو به ترتیب در بهترین تریمشان به 450 و 500 اسب بخار می‌رسد البته خبر خوب این است که قرار است در هر دو مدل این خودرو از جعبه‌دنده‌های دستی به همراه شیفتر استفاده شود. این خودرو قرار بود در نمایشگاه خودرو جنووا به نمایش دربیاید که به علت شیوع ویروس کرونا ظاهراً باید منتظر معرفی رسمی آن در نمایشگاه خودرو پاریس باشیم. ظاهر این دو خودرو آن‌چنان تغییر نکرده و فقط بهبودهایی را نسبت به گذشته تجربه کرده است.

 

Volkswagen Golf GTI

 

 

بدون شک GTI جدید در نسل هشتم دلرباترو توانمندتراست. حالا المانی تا در نسل هشتم این خودروی دوست‌داشتنی از یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ استفاده می‌کنند که می‌تواند 240 اسب بخار برای این خودورتوان تولید نماید. البته این خودرو از فناوری هیبرید هم استفاده می‌کند که این به معنای آلایندگی کمتر آن است. قیمت این خودرو به 29 هزار دلار می‌رسد که تفاوت فاحشی باقیمت نسل قبل ندارد که خبر خوشحال‌کننده‌ای است. البته وجه تمایز اصلی این مدل نسبت به مدل‌های گذشته به‌ظاهر فوق‌العاده آن برمی‌گردد.

 

Jaguar XJ

 

 

به نظر می‌رسد جگوار هم تصمیم گرفته بالاخره کمی در سدان خسته‌کننده XJ تغییرات اعمال کند. عجیب این که این تغییرات برخلاف همیشه که اوضاع را بدتر می‌کردند این بار مثبت بودند. این خودرو در بخش ظاهر تغییراتی را تجربه کرده است. نکته‌ی جالب این خودرو به موتور آن برمی‌گردد که به‌جای استفاده از نمونه بنزینی از یک نمونه‌ی برقی استفاده می‌کند که از این لحاظ شبیه برادر خود I-PACE عمل می‌کند اما عجیب این است که ظاهراً قدرت آن چیزی نزدیک به 800 اسب بخار است که حتی از یک لامبورگینی مدل اونتادور نیز بالاتر است. البته نمی‌توان این خبر را با قاطعیت تائید کرد. درنهایت می توان به قیمت این خودرو نیز اشاره کرد که گفته می‌شود چیزی نزدیک به 99 هزار دلار تخمین زده‌شده است.

 

Cadillac CT4 & CT5 Blackwing

 

 

ظاهراً کادیلاک بالاخره قانع شده که ساخت خودروهای خیلی قوی در این روزگار گرانی سوخت در جای‌جای جهان خیلی عاقلانه به نظر نمی‌رسد. البته این واقعیت به این معنی نیست که خودروهای جدید کادیلاک کم قدرت هستند. این خودرو ها از یک موتور 4.2 لیتری 8 سیلندر استفاده می‌کنند که می‌تواند برای هر دو مدل بیش از 400 اسب بخار نیرو تولید نماید. البته این خودرو از توربوشارژ نیز استفاده می‌کند. ظاهر این دو خودرو زیباتر از گذشته شده است که می‌تواند یکی از فاکتور های تأثیرگذار درفروش آن ها باشد. در مورد قیمت این دو خودرو چیزی اعلام‌نشده ولی می‌توان حدس زد که هردوی آن ها بیش از 50 هزار دلار قیمت خواهند داشت. البته که این دو خودرو همچنان در بخش تست های رانندگی شرکت کادیلاک قرار دارند.

 

Porsche 911 Variants

 

 

پورشِه همه را به 911 عادت داده. آن‌قدر این مدل را تولید کرده که هرسال همه می‌دانند یکی از خودروهای تولیدشده توسط پورشه همین مدل 911 هست. بااینکه قرار بود حدود چند سال پیش این مدل با یک مدل جدید جایگزین شود اما این طور نشد و ظاهراً پورشه نه‌تنها قصد حذف این مدل را ندارد بلکه حالا حالا ها می‌خواهد آن را روی خط تولید کارخانه‌اش نگه دارد. مدل‌های متفاوت این خودرو که قرار است تولید شود شامل 911- 911 TURBO – 911 GT2 – 911 GT3 – 911 TARGA هست. حداقل قیمت این خودرو از 90 هزار دلار شروع شده و در گران‌ترین مدل آن به 300 هزار دلار نیز می‌رسد.

 

GMC Yukon

 

 

جنرال موتور از سال‌های سقوط بسیار فاصله گرفته و حالا توانسته کمی از شرایط بدش فاصله بگیرد. YUKON از آن خودروهایی است که توسط جنرال در راستای پروژه رقابت با کادیلاک اسکالید و همچنین لینکلن نویگیتورساخته‌شده است. این خودرو از تمام امکانات لازم موردنیاز یک SUV بزرگ سایز بهره می‌برد البته که درزمینهٔ ی رفاهی به‌پای رقیب اصلی خود یعنی اسکالید نخواهد رسید ولی به‌هیچ‌عنوان شما را ناامید نخواهد کرد. این خودرو از یک موتور 6.2 لیتری 8 سیلندر استفاده می‌کند که می‌تواند 420 اسب بخار نیرو تولید کند. این خودرو از یک جعبه‌دنده خودکار 10 سرعتِ استفاده می‌کند. قیمت این خودرو از 50 هزار دلار شروع‌شده و در بهترین تریمش به 71 هزار دلار می‌رسد که قیمتش به‌مراتب از رقبای اصلی‌اش کمتر است. تاریخ دقیق عرضه‌ی این خودرو معلوم نیست و صرفاً می‌توانید آن را به‌صورت پیش‌فروش از سایت جنرال موتور خریداری کنید.

 

Cadillac Escalade

 

 

 اما می‌رسیم به دیگر سنگین‌وزن این لیست و رقیب YUNKON. اسکالید 2021 مجموعه کاملی از امکانات رفاهی است. از نمایشگرهای شخصی 4K گرفته تا فضای دل‌چسب و فوق‌العاده راحت آن‌که هرگز دوست ندارید آن را ترک کنید. البته این خودرو ازلحاظ ظاهری آن‌چنان چنگی به دل نمی‌زند و روی اعصاب‌ترین قسمت طراحی ان به چراغ‌های کوچک جلو برمی‌گردد که اصلاً به هیکل بزرگش نمی‌اید. اسکالید مانند همیشه ازلحاظ قوای فنی یک غول تمام‌عیار است و در این زمینه از یک موتور 6.2 لیتری 8 سیلندر با توان 420 اسب بخار استفاده می‌کند. قیمت نسل جدید اسکالید از 75 هزار دلار شروع‌شده و به 100 هزار دلار هم می‌رسد. مدت زیادی تا عرضه‌ی رسمی این محصول باقی نمانده وبِه زودی هواداران آن می‌توانند از نسل جدید اسکالید مقیاس بهره‌مند گردند.

 

Mercedes S-Class & EQS

 

 

درواقع هر دوی این خودرو ها جزو خودروهای سطح بالای مرسدس بنز محسوب می‌شوند. البته که EQS یک خودروی جدید محسوب شده و به‌زودی به خانواده‌ی سطح بالای سری S اضافه خواهد شد. درباره‌ی این خودرو اطلاعات زیادی در دسترس نیست و صرفاً می‌توان در مورد موتور آن اظهارنظر کرد. موتور این خودرو یک نمونه‌ی برقی است؛ اما جدیدترین مدل سری S یک مدل کوپه است که از یک موتور به‌ظاهر هیبریدی استفاده می‌کند. درباره قیمت این دو خودرو نمی‌توان نظر قطعی داد ولی می‌توان انتظار داشت قیمت این دو خودروبه بیش از 100 هزار دلار برسد.

 

Hyundai Santa Cruz

 

 

قریب پنج سال پیش بود که هیوندای از یک مدل کانسپت رونمایی کرد البته این کانسپت یک خودروی لوکس و یا یک ابر خودرو نبود بلکه یک وانت بود. حالا هیوندای از وانت جدیدش رونمایی کرده. این وانت یک وانت متوسط بوده ومهمترین ویژگی اش به استفاده از سیستم هیبریدی موتور آن برمی‌گردد. حال باید برای عرضه رسمی آن صبر کنیم تا ببینیم وانت هیوندای در چه حد و اندازه‌ای است.

تمام خودروهای بالا ارزش صبر کردن را دارند. باید صبر کرد و دید عملکرد این خودرو ها در جاده تا چه حد خوب خواهند بود.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها