کد خبر : 40914

کم مصرف ترین خودروهای 2020 (تصاویر و قیمت)

کم مصرف ترین خودروهای 2020 (تصاویر و قیمت)

مطالب زیادی در مورد مزایای خودروهای الکتریکی منتشر شده است. از مدل‌های نیم‌هیبریدی تا خودروهای تمام برقی که نیاز به بنزین را به‌طور کامل از بین می‌برند، آینده صنعت خودرو به نوعی متعلق به برقی‌سازی محصولات است. البته این بدان معنا نیست که خودروهای بنزینی در حال از بین رفتن هستند.

به گزارش خودروتک به نقل از زومیت ، فهرست ۱۰ خودروی بنزینی کم‌مصرف در سال ۲۰۲۰ منتشر شد که در آن نام محصولاتی از تویوتا، هوندا، نیسان، کیا، هیوندای و میتسوبیشی به چشم می‌خورد. 

صرفه‌جویی در مصرف سوخت هدف تحسین‌برانگیزی است و خودروهای برقی آن را آسان می‌کنند.

در فهرست ارائه‌شده خودروهای بنزینی با رتبه‌بندی مصرف سوخت ترکیبی EPA رتبه‌بندی شده‌اند. 

۱۰. تویوتا کمری L مدل ۲۰۲۰ 

Toyota Camry L / تویوتا کمری

مصرف سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر : ۸/۱ شهر - بزرگراه ۵/۷ - ترکیبی ۶/۹ (لیتر)

قیمت مدل پایه: ۲۴،۴۲۵ دلار

صرفه‌جویی در مصرف سوخت منحصر به خودروهای کوچک نیست. تویوتا کمری L مدل ۲۰۲۰، ارزان‌ترین نسخه‌ی این سدان است که از پیشرانه ۲/۵ لیتری چهار سیلندر و جعبه‌دنده هشت سرعته خودکار با مصرف ترکیبی ۶/۹ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر بهره می‌برد. قیمت نسخه‌ی پایه از ۲۴،۴۲۵ دلار شروع می‌شود. این خودرو تویوتا معمولاً برای استفاده در ناوگان‌های مختلف حمل‌ونقل مثل تاکسی‌رانی استفاده می‌شود. تویوتا کمری LE نیز پیشرانه ۲/۵ لیتری و جعبه‌دنده هشت دارد، اما دارای مصرف سوخت ترکیبی ۷/۳۵ لیتر است و قیمت آن از ۲۴،۹۷۰ دلار شروع می‌شود.

 

۹. کیا سراتو (فورته) FE مدل ۲۰۲۰ 

Kia Forte FE / کیا فورته

مصرف سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر : ۷/۵ شهر - بزرگراه ۵/۷ - ترکیبی ۶/۷۲ (لیتر)

قیمت مدل پایه : ۱۸،۷۹۰ دلار

تنها یک نسخه از کیا فورته ۲۰۲۰ دارای امتیاز مصرف سوخت ترکیبی ۶/۷۲ لیتر است: تیپ FE. این مدل همچنین ارزان‌ترین نسخه از کیا فورته به شمار می‌رود که قیمت آن از ۱۷،۸۹۰ دلار شروع می‌شود، اگرچه مشتریان برای به دست آوردن نسخه‌ی CVT باید ۹۰۰ دلار اضافی بپردازند. پیشرانه ۱۴۷ اسب بخاری FE همچنین در مدل‌های LXS و GT-Line خودرو کیا فورته (سراتو) موجود است و در آنجا مصرف سوخت ترکیبی به ۷/۱ لیتر می‌رسد.

 

۸. نیسان ورسا ۲۰۲۰ 

Nissan Versa / نیسان ورسا

مصرف سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر : ۷/۳۵ شهر - بزرگراه ۵/۸۸ - ۶/۷۲ ترکیبی (لیتر)

قیمت مدل پایه : ۱۶،۴۰۰ دلار

مدل جدید نیسان ورسا در نسل سوم خود همچنان کم‌مصرف و دارای مصرف سوخت ترکیبی ۶/۷۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است، اما تنها در صورتی که از جعبه‌دنده CVT بهره ببرد. این آپشن ۱.۶۷۰ دلاری، میزان مصرف سوخت ترکیبی در مدل مجهز به جعبه‌دنده دستی را از ۷/۸۴ به ۶/۷۲ لیتر می‌رساند. خودرو نیسان ورسا S مجهز به جعبه‌دنده CVT با مبلغ ۱۶،۴۰۰ دلار عرضه می‌شود، اگرچه تیپ‌های SV و SRبه‌صورت استاندارد CVT دارند. ورسا از پیشرانه چهار سیلندر ۱/۶ لیتری با ۱۲۲ اسب‌بخار قدرت و ۱۵۴ نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد.

 

۷. تویوتا یاریس ۲۰۲۰

Toyota Yaris Hatchback / تویوتا یاریس هاچ بک

مصرف سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر : ۷/۳۵ شهر - بزرگراه ۵/۸۸ - ۶/۷۲ ترکیبی (لیتر)

قیمت مدل پایه : ۱۷،۷۵۰ دلار 

دومین خودروی تویوتا در این فهرست، یاریس است که ازپیشرانه ۱/۵ لیتری چهار سیلندر و جعبه‌دنده ۶ سرعته خودکار با مصرف سوخت ۳/۷۲ لیتر استفاده می‌کند. جعبه‌دنده دستی ۶ سرعته، تنها در سدان‌های یاریس L و LE موجود است و میزان مصرف سوخت ترکیبی را به ۶/۹۱ لیتر می‌رساند. قیمت جعبه‌دنده خودکار ۱،۱۰۰ دلار در نسخه‌های پایه L و LE است (قیمت آن‌ها از ۱۵،۶۵۰ دلار و ۱۶،۶۵۰ دلار شروع می‌شود)، اگرچه این جعبه‌دنده در یاریس هاچ‌بک LE با قیمت‌ ۱۷،۷۵۰ دلار و تمام تیپ‌های گران‌تر از آن، به‌صورت استاندارد عرضه می‌شود. پیشرانه ۱/۵ لیتری این خودرو، ۱۰۶ اسب‌بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد.

 

۶. تویوتا کرولا SE مدل ۲۰۲۰ 

Toyota Corolla Hatchback / هاچ بک تویوتا کرولا

مصرف سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر : ۷/۳۵ شهر - بزرگراه ۵/۷۳ - ۶/۷۲ ترکیبی (لیتر)

قیمت مدل پایه : ۲۱،۳۹۰ دلار

نسخه پایه تویوتا کرولا SE هاچ‌بک مدل ۲۰۲۰ با جعبه‌دنده CVT، کم‌مصرف‌ترین عضو خانواده محبوب کرولا است و مصرف سوخت ترکیبی آن به ۶/۷۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد. قیمت این خودرو با پیشرانه ۱۶۸ اسب‌بخاری و گشتاور ۲۰۴ نیوتن‌متر از ۲۱،۳۹۰ دلار شروع شود که ۶۷۵ دلار مربوط به جعبه‌دنده CVT است. سدان تویوتا کرولا از پیشرانه ۲ لیتری مجهز به جعبه‌دنده CVT و مصرف سوخت ترکیبی ۶/۹۱ لیتر بهره می‌برد. این پیشرانه تنها در تیپ SE با قیمت ۲۲،۰۵۰ دلار و تیپ‌های گران‌تر از موجود است.

 

۵. کیا ریو ۲۰۲۰ 

Kia Rio / کیا ریو

مصرف سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر : ۷/۱ شهر - بزرگراه ۵/۷۳ - ۶/۵۳ ترکیبی (لیتر)

قیمت مدل پایه : ۱۵،۸۵۰ دلار

مصرف بنزین دو تیپ کیا ریو با پیشرانه ۱/۶ لیتری تنفس طبیعی و ۱۲۰ اسب‌بخار قدرت و جعبه‌دنده CVT برابر ۶/۵۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی است. قیمت پایه ریو LX از ۱۵،۸۵۰ دلار شروع می‌شود؛ اگرچه به‌نظر می‌رسد ریو S با قیمت ۱۶،۴۹۰ دلار گزینه‌ی بهتری باشد، که به همان اندازه کارآمد و کم‌مصرف است، اما امکانات و تجهیزات بیشتری دارد.

 

۴. هوندا فیت LX مدل ۲۰۲۰ 

Honda Fit LX / هوندا فیت ال ایکس

مصرف سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر : ۷/۱۲ شهر - بزرگراه ۵/۸۸ - ۶/۵۳ ترکیبی (لیتر)

قیمت مدل پایه : ۱۶،۹۹۰ دلار

هوندا فیت تنها در نسخه‌ی LX با جعبه‌دنده CVT، مصرف سوخت ترکیبی ۶/۵۳ لیتر درهر ۱۰۰ کیلومتر دارد. زیر کاپوت این خودرو پیشرانه ۱/۵ لیتری تنفس طبیعی یافت می‌شود که ۱۲۸ اسب‌بخار قدرت و ۱۵۳ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند (مدل‌های مجهز به جعبه‌دنده دستی قدرتمندتر هستند و ۱۳۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۵۴ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کنند). قیمت هوندا فیت LX از ۱۶،۱۹۰ دلار شروع می‌شود، اگرچه CVT به‌صورت سفارشی باقیمت ۸۰۰ دلار عرضه می‌شود.

 

۳. هیوندای النترا اکو ۲۰۲۰ 

Hyundai Elantra Eco / هیوندای النترا اکو

مصرف سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر : ۷/۱۲ شهر - بزرگراه ۵/۷۳ - ۶/۵۳ ترکیبی (لیتر)

قیمت مدل پایه : ۲۱،۴۵۰ دلار

هیوندای الانترا ۲۰۲۰ مدل Eco با قیمت ۲۱،۴۵۰ دلار، از پیشرانه ۱/۴ لیتری توربوشارژ و جعبه‌دنده هفت سرعته دوکلاچه بهره می‌برد. این خودرو هیوندای با پیشرانه ۱۲۸ اسب بخاری مصرف سوخت ترکیبی ۶/۵۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دارد. ازبین چهار تیپ النترا مجهز به پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی دارای مصرف سوخت ترکیبی ۶/۷۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، سه تیپ ارزان‌تر از مدل اکو هستند.

۲. هوندا سیویک EX سدان مدل ۲۰۲۰ 

 Honda Civic EX / هوندا سیویک

مصرف سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر : ۷/۳۵ شهر - بزرگراه ۵/۶ - ۶/۵۳ ترکیبی (لیتر)

قیمت مدل پایه : ۲۳،۸۰۰ دلار

هوندا سیویک از پیشرانه ۱/۵ لیتری مجهز به توربوشارژر و جعبه‌دنده CVT بهره می‌برد و قادر است با بنزین اکتان ۸۷، در ۱۰۰ کیلومتر ۶/۵۳ لیتر سوخت مصرف کند.

هوندا سیویک فقط در تیپ‌های EX ، EX-L یا تورینگ موجود است که قیمت آن‌ها به ترتیب از ۲۳،۸۰۰، ۲۵،۰۰۰ و ۲۷،۷۰۰ دلار شروع می‌شود. نسخه سدان مصرف سوخت پایین را فدای امتیازات دیگر مانند پیشرانه چهار سیلندر ۲ لیتری با مصرف سوخت ترکیبی ۷/۱۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می‌کند. تیپ EX از پیشرانه چهار سیلندر با ۱۷۴ اسب‌بخار قدرت و ۲۱۹ نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد. 

سیویک کوپه دودر مصرف سوخت ترکیبی ۶/۷۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دارد؛ درحالی‌که هاچ‌بک پنج‌در هوندا سیویک، ۶/۹۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بنزین مصرف می‌کند.

۱ . میتسوبیشی میراژ ES مدل ۲۰۲۰ 

Mitsubishi Mirage ES / میتسوبیشی میراژ

مصرف سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر : ۶/۵۳ شهر - بزرگراه ۵/۴۶ - ترکیبی ۶/۰۳ (لیتر) 

قیمت مدل پایه : ۱۵،۲۹۵ دلار

میتسوبیشی میراژ ۲۰۲۰ دارای پیشرانه سه سیلندر ۱/۲ لیتری است که تنها ۷۸ اسب‌بخار قدرت و ۱۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. میراژ کم‌مصرف‌ترین خودروی بنزینی در ایالات متحده آمریکا است که مصرف سوخت ترکیبی آن به ۶/۳۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد. برای خرید خودرو میتسوبیشی میراژ ES مجهز به جعبه‌دنده CVT، باید ۱،۳۰۰ دلار بیشتر از قیمت اولیه ۱۳،۹۹۵ دلاری پرداخت کرد.

سایر نسخه‌های میتسوبیشی میراژ از نظر مصرف سوخت وضعیت بدتری نسبت به نسخه هاچ‌بک ندارند. سدان چهاردر میراژ G4 مجهز به همان پیشرانه ۱/۲ لیتری، با جعبه‌دنده CVT، مصرف سوخت ترکیبی آن به ۶/۰۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد، درحالی‌که مصرف سوخت مدل مجهز به جعبه‌دنده دستی پنج سرعته ۶/۵۳ لیتر است. قیمت نسخه CVT از  ۱۶،۲۹۵ دلار و نسخه مجهز به جعبه‌دنده دستی از ۱۴،۹۹۵ دلار آغاز می‌شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها