کد خبر : 40673

معرفی بهترین فیلم های خودرویی برای روزهای قرنطینه (تصاویر)

معرفی بهترین فیلم های خودرویی برای روزهای قرنطینه (تصاویر)

در ادامه، فهرستی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینما آورده شده است که تماشای آن، عاشقان خودرو را به هیجان می‌آورد.

به گزارش خودروتک به نقل از زومیت ، توجه به خودروها و انواع وسایل نقلیه، در بسیاری از مردم دنیا وجود دارد.
 
این احساس عجیب، مختص آقایان نیست و امروزه بسیاری از خانم‌ها نیز با دیدن یک مدل کلاسیک یا محصول مدرن و تجملی، به وجد می‌آیند.
 
چنین شرایطی، ارتباط صنعت سینما با دنیای خودروها را تقویت کرده است تا طی سال‌های متمادی، شاهد فیلم‌های متنوع با حضور پررنگ خودروها به‌عنوان عضو مهمی از فیلمنامه باشیم.
 
در ادامه، فهرستی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینما آورده شده است که تماشای آن، عاشقان خودرو را به هیجان می‌آورد.
 
در این مطلب، حضور پررنگ خودروها در طول فیلم ملاک انتخاب بوده است.

Gone in 60 Seconds

سرقت در ۶۰ ثانیه 

سرقت در 60 ثانیه mustang Eleanor

کارگردان:  دامینیک سینا

بازیگران:  نیکلاس کیج، آنجلینا جولی و جووانی ریبیسی

امتیاز راتن تومیتوز:  ۲۵٪

برای بسیاری از علاقه‌مندان خودرو، فیلم سرقت در ۶۰ ثانیه (Gone in Sixty Seconds) ساخت سال ۲۰۰۰، فراموش‌نشدنی و فراتر از هر اثر سینمایی مرتبط با خودروها در تاریخ است. بعضی دوست‌داران سینما نیز، حضور نیکلاس کیج در نقش اصلی این فیلم را، بهترین اثر او در دنیای بازیگری می‌دانند. سرقت در ۶۰ ثانیه ساخت سال ۲۰۰۰، برگرفته از فیلمی به همین نام، اکران‌شده در سال ۱۹۷۴ بود. نسخه‌ی قدیمی، با بودجه‌ی ۱۵۰ هزار دلاری، بیش از ۴۰ میلیون دلار فروش کرد؛ درحالی‌که فیلم دوم در سال ۲۰۰۰، با هزینه‌ی تولید ۹۰ میلیون دلار، به فروش ۲۳۷ میلیون دلاری رسید. در نسخه‌ی جدیدتر، ۵۰ خودروی مشهور جهان از برندهای فورد، فراری، تویوتا، کادیلاک، بنتلی، استون مارتین، مرسدس بنز، جگوار، پورشه و رولزرویس حضور دارند. مدل افسانه‌ای فورد شلبی موستانگ ۱۹۷۱، نسخه‌ی النور (Eleanor) با رنگ خاکستری، مهم‌ترین خودروی استفاده شده در فیلم سرقت در ۶۰ ثانیه ۲۰۰۰ است.

در فیلم سرقت در ۶۰ ثانیه، ماجرای دزدی  ۵۰ خودروی  گران‌قیمت از برندهای مشهور دنیا روایت می‌شود.

داستان فیلم درباره‌ی یک سارق اتومبیل است که زندگی نابه‌سامان و بزه‌کارانه دارد. در ادامه، نقش اصلی با بازی نیکلاس کیج، مجبور می‌شود برای نجات جان برادرش، دست به سرقت ۵۰ خودروی کلکسیونی بزند. او فقط یک شب فرصت دارد تا برنامه‌ی خود را عملی کند. آنجلینا جولی، دلروی لیندو، رابرت دووال و جووانی ریبیسی، دیگر بازیگران فیلم هستند.

The Fast and the Furious 1

سریع و خشن، قسمت اول (۲۰۰۱)

Fast and the Furious 1

کارگردان:  راب کوهن

بازیگران:  پل واکر، ون دیزل و میشل رودریگز

امتیاز راتن تومیتوز:  ۵۳٪

انتخاب بین سرقت در ۶۰ ثانیه و قسمت اول از سری فیلم‌های سریع و خشن، به‌عنوان جذاب‌ترین فیلم خودرویی تاریخ سینما، مشکل است. سریع و خشن ۲۰۰۱، سرشار از صحنه‌های نفس‌گیر تعقیب و گریز خودروها، با کم‌ترین استفاده از جلوه‌های ویژه‌ی کامپیوتری است. مدل‌های متنوع از خودروهای ژاپنی، مدل‌های عضلانی و کلاسیک امریکایی در این فیلم حضور دارند. قسمت اول از سری فیلم‌های سریع و خشن، توجه مردم دنیا به خودروهای تیونیگ شده با تزئینات ظاهری اضافی و موتورهای تقویت‌شده را افزایش داد. از دیدگاه علاقه‌مندان سینما و صنعت خودرو، ۷ فیلم بعدی که در ادامه‌ی قسمت اول سریع و خشن ساخته شدند، به ترتیب دارای جذابیت کم‌تری نسبت به نسخه‌ی قبل از خود هستند. همچنین، مرگ ناگهانی پل واکر (بازیگر نقش اصلی در قسمت‌های یک، دو، چهار، پنج، شش و هفت) در تصادف رانندگی سال ۲۰۱۳، تماشای این سری فیلم‌ها را خاطره‌انگیز می‌کند. تویوتا سوپرا نسل چهارم مدل ۱۹۹۴، دوج چارجر ۱۹۷۰، میتسوبیشی اکلیپس ۱۹۹۵، مزدا RX-7 مدل ۱۹۹۴ و نیسان اسکای‌لاین ۱۹۹۵، مهم‌ترین خودروها در سریع و خشن ۲۰۰۱ هستند.

داستان سریع و خشن قسمت اول، به یک افسر پلیس با بازی پل واکر می‌پردازد که تلاش می‌کند وارد گروه‌های درگیربا سازمان‌دهی مسابقات غیرقانونی خودروها در خیابان شود. نقش مقابل او در این فیلم، ون دیزل است. در ادامه‌ی داستان، افسر پلیس هم وارد مسابقات خیابانی می‌شود و نسبت به افراد قانون‌شکن درگیر با این رقابت‌ها، دل‌بستگی پیدا می‌کند. قسمت اول از سری فیلم‌های سریع و خشن با بدوجه‌ی ۳۸ میلیون دلاری ساخته شد و روی پرده‌ی سینما به فروش ۲۰۷ میلیون دلاری رسید.

 

The Italian Job

شغل ایتالیایی - ۱۹۶۹ و ۲۰۰۳

The Italian Job

کارگردان:  پیتر کالینسن (۱۹۶۹)، اف.گًری گِری (۲۰۰۳)

بازیگران:  مایکل کین و نوئل کوارد (۱۹۶۹)، مارک والبرگ، ادروارد نورتون و چارلیز ترون (۲۰۰۳)

امتیاز راتن تومیتوز:   ۸۳% برای نسخه ۱۹۶۹ و  ۷۳٪ برای نسخه ۲۰۰۳

فیلم شغل ایتالیایی (Italian Job) در دو نسخه با موضوع مشابه ساخته شده است. قسمت اول تولید ۱۹۶۹ با حضور مایکل کین و نسخه‌ی دوم اکران ۲۰۰۳، با مارک والبرگ در نقش اول، به موفقیت تجاری در دنیای سینما و محبوبیت بالا در میان علاقه‌مندان خودرو رسیدند. در هردو فیلم، شاهده تعقیب و گریزهای نفس‌گیر با استفاده از خودروهای ساخت مینی هستیم با این تفاوت که نمونه‌های کلاسیک و مدرن در نسخه‌های ۱۹۶۹ و ۲۰۰۳ وجود دارند. قسمت دوم از شغل ایتالیایی به جهت ضرب آهنگ سریع‌تر و فیلم‌برداری با تجهیزات مدرن سینمایی در قرن ۲۱، جذابیت بصری بیشتری نسبت به نسخه کلاسیک دارد؛ اما نمی‌توان از نکات مثبت در شغل ایتالیایی ۱۹۶۹ به‌عنوان یکی از بهترین فیلم‌های خودرویی در تاریخ سینما، چشم‌پوشی کرد.

دو نسخه از فیلم شغل ایتالیایی در سال‌های ۱۹۶۹ و ۲۰۰۳ ساخته شده‌ است

داستان فیلم شغل ایتالیایی ، درباره‌ی گروهی از سارقان حرفه‌ای است که تصمیم دارند با برنامه‌ای پیچیده، دارایی‌های نامشروع یکی از همکاران قدیمی خود در ایتالیا را بدزدند. نسخه‌ی ۲۰۰۳ با حضور مارک والبرگ، چارلیز ترون و ادوارد نورتون ۱۷۶ میلیون دلار فروش گیشه داشت و بودجه‌ی ۶۰ میلیون دلاری خود را توجیه کرد.

 

Rush

راش (شتاب)

Rush

کارگردان:  را هاوارد

بازیگران:  کریستوفر هِمسوُرث و دانیل برول

امتیاز راتن تومیتوز:  ۸۸٪

راش به کارگردانی ران هاوارد، یک نمونه‌ی فاخر از اثری سینمایی با موضوع مسابقات اتومبیل‌رانی است. این فیلم، علاوه‌بر فیلم‌نامه‌ی جذاب با تصویربرداری بسیار خوب و حضور بازیگران مشهور، به جهت استفاده از داستانی واقعی و تاثیرگزار، بیننده را به وجد می‌آورد تا ۱۲۳ دقیقه را بدون خستگی، تماشا کند. فیلم راش، بازگوکننده‌ی حوادث واقعی در مسابقات فرمول یک سال ۱۹۷۶ است که طی آن، اسطوره‌های فقید این ورزش، مثل نیکی لائودا و جیمز هانت برای قهرمانی، رقابت کردند.

راش با حضور کریستوفر هِمسوُرث و دانیل برول در نفش‌های اصلی با بودجه‌ی ۳۸ میلیون دلاری ساخته شد و ۹۸ میلون دلار فروش کرد. این فیلم، از معدود آثار سینما با موضوع مسابقات ورزشی است که تحسین منتقدان را برانگیخت و در بخش تدوین، جوایز متعددی کسب کرد.

Drive

رانندگی

drive movie poster

کارگردان:  نیکلاس ویندینگ رفن

بازیگران:  رایان گاسلینگ، کری مولیگان و برایان کرانستون

امتیاز راتن تومیتوز:  ۹۲٪

موضوع سرقت و فرار از پلیس با خودرو، چندان جدید و خلاقانه نیست؛ اما همیشه می‌تواند با یک فیلمنامه‌ی قوی و کارگردانی حساب‌شده، به اثری سینمایی با موفقیت تجاری وجذابیت بصری تبدیل شود. حسین امیری متولد سال ۱۳۴۵ تهران، فیلم‌نامه‌نویس مشهور مقیم امریکا است که در سال ۱۹۹۷ برای نوشتن فیلمنامه‌ی بال‌های کبوتر (The Wings of the Dove) نامزد اسکار و بفتا شد. او برای فیلم رانندگی (Drive) فیلمنامه اقتباسی از داستانی نوشته‌ی جیمز سالیس، نوشت و ضمن کسب جوایز متعدد، مورد تحسین قرار گرفت. این فیلم، همچین جایزه‌ی بهترین کارگردانی جشنواره کن ۲۰۱۱ را به دست آورد.

حسین امیری، فیلم‌نامه‌‌ی درایو را نوشته است. این اثر سینمایی، جایزه‌ی بهترین کارگردانی کن را به دست آورد

داستان فیلم درایو، به زندگی یک راننده‌ی بدلکار با تمرکز فکری بالا و عاری از احساسات ظاهری می‌پردازد که با نیت کمک به دیگران وارد برنامه‌ی سرقت از فروشگاه‌ها می‌شود. رایان گاسلینگ، بازیگر نقش اصلی فیلم رانندگی است که با بودجه‌ی ۱۵ میلیون دلار، فروش ۸۱ میلیون دلار داشت. مهم‌ترین خودروی حاضر در این اثر سینمایی، فورد موستانگ GT مدل ۲۰۱۱ است.

 

Ford v Ferrari

فورد دربرابر فراری 

ford vs ferrari

کارگردان:  جیمز من‌گولد

بازیگران:  مت دیمون، کریستین بیل و جون برنتال

امتیاز راتن تومیتوز:  ۹۲٪

درکنار مسابقات فرمول یک و جایزه بزرگ، رقابت‌های لمان ۲۴ ساعته نیز از اهمیت ویژه‌ای در تقویم سالیانه‌ی مسابقات اتومبیل‌رانی برخوردار هستند. فیلم فورد دربرابر فراری (Ford v Ferrari) به ماجرای رقابت خودروسازان مشهور امریکا و ایتالیا برای موفقیت در مسابقه‌ی لمان ۲۴ ساعته در سال‌های ۱۹۶۵ و ۱۹۶۶ می‌پردازد. علاقه‌مندان به تاریخچه‌ی صنعت خودروسازی، فناوری‌های مرتبط با مدل‌های اسپرت و نمونه‌های کلاسیک ساخت فورد و فراری، بدون شک از تماشای این اثر سینمایی لذت خواهند بود. فورد دربرابر فراری از نظر هنر سینما نیز، یک اثر تحسین شده محسوب می‌شود؛ چراکه برای بهترین تدوین تصویر و تدوین صدا برنده‌ی اسکار شد و نامزدی بهترین فیلم و بهترین صداگذاری را هم به‌دست آورد.

در فیلم فورد دربرابر فراری، مت دیمون در نقش کارول شلبی (بنیان‌گذار خودروسازی شلبی و برند مشهور تیونینگ خودرو)، کریستین بیل در نقش کن مایلز (راننده‌ی تیم فورد در مسابقات لمان سال ۱۹۶۶) و جون برنتال در نقش لی یاکوکا (مدیر ارشد فورد و پروژه‌ی موستانگ) حضور دارند. این اثر سینمایی با بودجه‌ی ۹۷ میلیون دلاری، ۲۲۵ میلیون دلار فروش کرد.

 

Bullitt

بولیت 

968 Ford Mustang Bullitt / فورد موستانگ بولیت مدل 1968

کارگردان:  پیتر یِیتس

بازیگران:  استیو مک‌کوئین، رابرت وان و ژاکلین بیست

امتیاز راتن تومیتوز:  ۹۷٪

استیو مک‌کوئین، ستاره‌ی فراموش نشدنی دنیای خودروها و صنعت سینما است. او علاوه‌بر هنر بازیگری، مهارت بسیار بالایی در رانندگی حرفه‌ای و موتورسواری داشت و در مسابقات متنوع اتومبیلرانی شرکت می‌کرد. فیلم بولیت با حضور استیو مک‌کوئین در نقش اصلی، حدود ۱۰ برابر بودجه‌ی اولیه در گیشه فروش کرد تا یکی از موفق‌ترین آثار سینمایی زمان خود باشد و البته ثابت کند، ترکیب ستاره‌های سینما با صحنه‌های تعقیب و گریز خودروها، تماشاچیان زیادی را به سالن‌های سینما می‌کشاند. فیلم بولیت در سال ۲۰۰۷ از سوی فهرست ملی ثبت فیلم کتابخانه کنگره امریکا، واجد «اهمیت فرهنگی، تاریخی و زیبایی‌شناسی» تشخیص داده شد.

داستان بولیت، با محوریت یک پلیس به نام ستوان بولیت با بازی استیو مک‌کوئین روایت می‌شود. او وظیفه دارد از یک مجرم خطرناک برای حضور در دادگاه و شهادت علیه تبه‌کاران محافظت کند. مهم‌ترین خودروهای حاضر در این اثر سینمایی، فورد موستانگ 390GT مدل ۱۹۶۸ و دوج چارجر 440 مگنوم هستند که صحنه‌های تعقیب و گریز در خیابان‌های پرفراز و نشیب سان فرانسیسکو را خلق می‌کنند. فیلم بولیت با بودجه‌ی ۴ میلیون دلاری ساخته شد و ۴۲ میلیون دلار فروش کرد.

 

Goldfinger

پنجه طلایی 

 db5 goldfinger james bond

کارگردان:  گای همیلتون

بازیگران:  شان کانری، اونور بلکمن و گرت فروبه

امتیاز راتن تومیتوز:  ۹۸٪

تاکنون ۲۶ فیلم با محوریت شخصیت جیمز باند ساخته شده است. از سال ۱۹۶۲ و اکران فیلم دکتر نو (Dr. No) تا زمانی برای مردن نیست (No Time To Die) که سال ۲۰۲۰ اکران خواهد شد، خودروها نقش مهمی در داستان داشته‌اند. فیلم پنجه طلایی ساخت ۱۹۶۴، سومین فیلم از مجموعه آثار سینمایی جیمز باند است که به جهت استفاده از مدل‌های کلاسیک، مثل استون مارتین DB5 طراحی ۱۹۶۳ جذابیت زیادی برای علاقه‌مندان خودروهای تاریخی دارد. دیگر فیلم‌های جیمز باند، مثل روز دیگر بمیر ساخت ۲۰۰۲ و اسپکتر ساخت ۲۰۱۵ نیز، با حضور پررنگ خودروهای اسپرت و چشم‌نواز ساخته شده‌اند.

داستان پنجه طلایی روایت‌گر مبارزه‌ی جیمزباند با یک سرمایه‌دار شرور به نام آوریک گلدفینگر است که می‌خواهد با انتشار گازهای سمی، اقتصاد جهانی را فلج کند. در این فیلم که با بودجه‌ی ۳ میلیون دلاری به فروش ۱۲۵ میلیون دلار رسید، شان کانری نقش جیمز باند را بازی می‌کند.

 

The Transporter 1-3

ترانسپورتر قسمت اول تا سوم - ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۸

transporter statham audi

کارگردان:  کری یوئن، لوئیز لتریر و الیور مگاتن

بازیگران:  جیسون استاتهام، شو کی، مت شولز و فرانسوا برلیند

امتیاز راتن تومیتوز:  ۵۰٪  

سینمای فرانسه از گذشته به خلق صحنه‌های نفس‌گیر با استفاده از خودروها، علاقه داشته است. بسیاری از علاقه‌مندان خودرو، خاطرات خوبی از تماشای مجموعه فیلم‌های تاکسی دارند. سری فیلم‌های ترانسپورتر (انتقال دهنده) نیز توسط یک فرانسوی مشهور در دنیای سینما تهیه شد که البته با موفقیت در گیشه همراه بود. لوک بسون برای کارگردانی فیلم‌های حرفه‌ای (Léon: The Professional)، ژان دارک (The Messenger: The Story of Joan of Arc) و عنصر پنجم (The Fifth Element) تحسین شده است اما با تهیه‌کنندگی مجموعه‌ی ترانسپورتر ثابت کرد، نسبت به سینمای اکشن و تجاری نیز توجه ویژه دارد.

شخصیت محوری فیلم‌های ترانسپورتر در هر قسمت، یک راننده‌ی حرفه‌ای با بازی جیسون استات‌هام است که تلاش می‌کند جان هم‌سفر خود را از دست تبه‌کاران نجات دهد و با رانندگی هیجان‌انگیز در مسیرهای مختلف، به مقصد برسد. خودروی قهرمان فیلم در قسمت اول، بی‌ام‌و سری 7 مدل 750iL است اما در نسخه‌های دوم و سوم، از آئودی A8 استفاده شد.

 

Transformers

 ترنسفورمرز (تبدیل‌شوندگان)

transformers Chevrolet camaro

کارگردان:  مایکل بی

بازیگران:  شایا لابوف،مگان فاکس و جان تورتورو (قسمت اول تا سوم)، مارک والبرگ، استنلی توچی، کلسی گرامر (قسمت چهارم و پنجم)

امتیاز راتن تومیتوز:  ۵۸٪ برای قسمت اول و میانگین ۲۰٪ برای قسمت های ۲ تا ۵ 

از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۷، پنج فیلم از سری ترنسفورمرز با کارگردانی مایکل بی ساخته شده است. سال ۲۰۱۸ هم، فیلمی با نام بامبل بی (Bumblebee) اکران شد که زیرمجموعه‌ی جدیدی از ترنسفورمرز بود. فیلم‌های تبدیل‌شوندگان، با تکیه بر ویژگی‌های ژانر علمی تخیلی، از خودروها در فضایی رویایی و فانتزی استفاده می‌کنند که البته، بیشتر برای مخاطبان کودک و نوجوان جذابیت دارد. خودروسازی شورولت با حمایت مالی، از قسمت اول سری فیلم‌های ترنسفورمرز برای تبلیغ نسل جدید کامارو استفاده کرد.

داستان مجموعه فیلم‌های تراسنفورمرز به ربات‌هایی اختصاص دارد که می‌توانند به خودروهای معمولی، کامیون، هوایپما یا هر وسیله‌ی نقلیه‌ی دیگر تبدیل شوند. آن‌ها معمولا در دو گروه برای نابودی یا نجات زمین با یکدیگر می‌جنگند. تاکنون بیش از یک میلیارد دلار برای ساخت ۶ فیلم از سری تراسنفورمرز هزینه شده که مجموعا، ۴/۸۴ میلیارد دلار فروش داشته است.

 

The Love Bug

فولکس سحرآمیز  ۱۹۶۸

love bug vw beetle

کارگردان:  رابرت استیونسون

بازیگران:  دین جونز، میشله لی، دیوید تاملینسون

امتیاز راتن تومیتوز:  ۷۶٪

احتمالا فیلم قدیمی فولکس سحرآمیز، امروزه طرفداران چندانی میان بزرگسالان علاقه‌مند خودرو ندارد؛ اما نقش مهمی در رویاپردازی آن‌ها در دوران کودکی داشته است. حتی نام اصلی این اثر سینمایی (سوسک عشق :The Love Bug) در ایران تغییر داده شد، چراکه خودروی حاضر در فیلم برای مردم ما، با اسم فولکس قورباغه‌ای مشهور است. در فیلم لاو باگ، مشهورترین خودروی تاریخ فولکس‌واگن که اتفاقا پرتیراژترین وسیله‌ی نقلیه‌ی تاریخ جهان محسوب می‌شود، حضور دارد. این محصول در اروپا و بسیاری نقاط دنیا، به نام بیتل (Beetle) و در امریکا با نام باگ (Bug) فروخته شد که هر دو اسم، سوسک معنی می‌دهند.

داستان فیلم فولکس سحرآمیز، به خودرویی با توانایی‌های جادویی می‌پردازد که مثل یک جان‌دار صاحب عقل و شعور (اما بدون تکلم) گاهی اوقات، عملکرد خودکار و مخصوص به خود دارد. بازیگر نقش اول با حضور دین جونز، پشت فرمان این خودروی جادویی می‌نشیند و ماجراهای جالبی در مسابقات متنوع و زندگی شخصی خود تجربه می‌کند. در ادامه‌ی فیلم، ارتباط عاشقانه بین شخصیت‌های اصلی به واسطه‌ی حضور فولکس سحرآمیز تقویت می‌شود.

 

Cars

ماشین‌ها 

cars pixar animation

کارگردان:  جان لستر

صداپیشه‌گان:  اوون ویلسون،   لری د کیبل گای، بانی هانت، پل نیومن و مایکل کیتون 

امتیاز راتن تومیتوز:  ۷۵٪

از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۷، سه قسمت از مجموعه فیلم‌های انیمیشنی کارز ساخته شده است. مخاطب اصلی این سری، کودکان زیر ۱۲ سال هستند اما تمام اعضای خانواده می‌توانند از داستان سرگرم‌کننده‌ی این مجموعه انیمیشن‌ با شخصیت‌هایی که ظاهر ماشینی دارند، لذت ببرند. برای یک کودک علاقه‌مند خودرو، تماشای فیلم فولکس سحرآمیز ۱۹۶۸ و سری انیمیشن‌های سه قسمتی‌ ماشین‌ها، آموزنده و بسیار سرگرم‌کننده خواهد بود. این مجموعه با بودجه‌ی ۴۹۵ میلیون دلار، ۱/۴ میلیارد دلار فروش داشته است.

مجموعه انیمیشن‌ ماشین‌ها، داستان تلاش یک خودرو با نام لایتنینگ مک‌کوئین برای موفقیت در مسابقات اتومبیل‌رانی است. شخصیت اصلی این اثر سینمایی در نسخه‌های انگلیسی زبان، توسط اوون ویلسون (Owen Wilson) صداپیشگی می‌شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها