کد خبر : 40555

عجیب ترین خودروهایی که اصلا شبیه خودرو نیستند! (تصاویر)

عجیب ترین خودروهایی که اصلا شبیه خودرو نیستند! (تصاویر)

این ماشین بیشتر شبیه یک تانک کوچک جمع‌وجور خانوادگی می‌ماند. تعجب نکنید می‌دانم آشناست بله تانک کوچولوی ما در فیلم سریع و خشن و همچنین مستند تور جهانی به ایفای نقش پرداخته است.

به گزارش خودروتک به نقل از جی اس ام ، تابه‌حال به این موضوع توجه کرده‌اید هرگاه کلمهٔ ماشین را می‌شنویم به یاد چه چیزهایی می‌افتیم.

حتماً با خودتان می‌گویید یک وسیلهٔ فلزی زیبا با چهارچرخ حال اگر این چهارچرخ تبیدیل به شش چرخ شود چطور؟

قبول کنید ماشین‌های غول‌پیکر و عجیب‌وغریب در دنیای خودروها مظلوم اند چراکه هیچ‌کسی به ان ها ان چنان که باید توجه نمی کند. در این مقاله سعی داریم به چند تا از عجیب‌ترین ماشین هایی که شمارا حیرت‌زده می‌کند بپردازیم.

Sherp ATV

اولین خودروی این لیست مربوط به شرکت sherp است. این خودرو یک ATV است. این بدان معناست که اگر شما کمی از خودرو و ساختار ان  سر دربیاورید می‌توانید به‌راحتی در خودروی خود تغییراتی اعمال نمایید حال این تغییرات می‌تواند مربوط به موتور ماشین باشد یا حتی مربوط به سیستم برق ماشین شود. این خودرو 3175 کیلوگرم وزن دارد که البته کمی بیش از نصف این وزن به تایرهای غول اسای آن مربوط می‌شود. طبق توضیحات شرکت سازنده این خودرو می‌تواند در جنگل و صحرا و مکان‌های صعب‌العبور شمارا یاری کند. البته توان فنی این ماشین اصلاً برای این وزن و هیبت قانع‌کننده نبوده جایی که موتور این ماشین تنها توان تولید 45 اسب بخار را دارد که بسیار ناامیدکننده به نظر می‌رسد.

 

Burlack 6x6

همان‌طور که پیدا است یک خودروی عظیم‌الجثه شش چرخه است که کاربرد ان بیشتر برای استفاده در ارتش است. البته شرکت روسی BURLACK پیش‌ازاین نیز دست به ساخت چنین خودروهایی زده بود. این خودرو برای تائید نهایی آزمایش‌های زیادی را در قطب شمال گذرانده. موتور این خودرو قابلیت تعمیر از داخل را دارا است همچنین این خودروی غول‌پیکر توانایی حمل 10 سرنشین را دارد و البته دران یک آشپزخانه و حمام هم تعبیه‌شده است علاوه بر تمام موارد گفته‌شده باید قابلیت رانندگی در آب را هم به قابلیت‌های این غول چند تنی اضافه کنیم.

 

Ripsaw EV2 and EV3

این ماشین بیشتر شبیه یک تانک کوچک جمع‌وجور خانوادگی می‌ماند. تعجب نکنید می‌دانم آشناست بله تانک کوچولوی ما در فیلم سریع و خشن و همچنین مستند تور جهانی به ایفای نقش پرداخته است. نکتهٔ جالب این است که این تانک به‌صورت سفارشی به فروش می‌رسد و قیمتی نزدیک به نیم میلیون دلار دارد. البته این ماشین درزمینهٔ ی قوای فنی از یک موتور 6.6 لیتری استفاده می‌کند که می‌تواند بیش از 1500 اسب بخار نیرو به این ماشین منتقل کند.

 

Tinger Track

اگر به یک همه‌فن‌حریف کوچک. جمع‌وجور. و توانمند نیاز دارید مطمئن باشید این همان چیزی است که شما به آن نیاز دارید. یک موتور 3 سیلندر توان این ماشین جنگی کوچک را تأمین می‌نماید. البته اگر عاشق گشت‌وگذار در جنگل‌ها یا جاده‌های یخ‌زده یا حتی حاشیه رودخانه‌ها هستید شک نکنید این کوچک توانمند شمارا ناامید نخواهد کرد

 

Autocros Shaman

بازهم یک روس و بازهم یک ATV. بدون شک روس‌ها سلطان ساخت این خودروها در جهان هستند. این ماشین ان قدر بزرگ نیست که نتوانید با آن در جاده‌ها تردد کنید ولی این به آن معنی نیست که خودروی توانمندی نیست. شما می‌توانید در این خودرو از یک موتور 3 لیتری ساخت IVECO استفاده کنید. البته قابل‌ذکر است که IVECO این موتور را به‌طور سفارشی برای این خودرو نساخته. همان‌طور که میدانید IVECO یک کارخانه ساخت کامیون و انواع کشنده‌ها است. باتدبیری که برای این خودرو اندیشیده شده این خودرو می‌تواند مانند یک قایق درجا هایی که آب عمق مشخصی دارد به‌راحتی حرکت نماید. البته که این ماشین توان خوبی دارد و یک گزینهٔ مناسب برای افرود بازان است.

 

Gibbs Terraquad

همه کمپانی گیبز را به‌عنوان سازنده خودروهای تفریحی می‌شناسند. خودروی جدید این کمپانی واقعاً جز برای تفریح ساخته نشده. این خودروی دو سرنشینِه از یک موتور 4 سیلندر استفاده می‌کند که می‌تواند 140 اسب بخار تولید نماید این توان کافی است تا این ماشین را یک شیطان کوچک بنامیم. قابلیت جالب این ماشین شمارا به یاد فیلم‌های فانتزی می‌اندازد. شما می‌توانید وارد آب شوید و چرخ‌های خودرو را روی حالت سواری در آب قرار دهید در این جا چرخ‌ها کمی متمایل به حالت نیمه افقی می شوند. سرعت این خودرو بر روی خشکی به 80 کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که می‌تواند سرعت خود را بر روی آب به 72 کیلومتر برساعت برساند.

 

Argo Aurora 950 SX-R

بازهم یک ماشین با هشت تایر. در توضیحات این خودرو توسط شرکت سازنده‌اش به قابلیت جالبی اشاره‌شده است. این ماشین یک ماشین غار نوردی است. جالب است که کسانی هم وجود دارند که به غار نوردی اهمیت می‌دهند و حتی برای ان دست به تولید چنین چیزی می‌زنند. این خودروی طویل از یک موتور 40 اسب بخاری استفاده می‌کند که واقعاً آن را برای غار نوردی به گزینهٔ مناسبی تبدیل می‌نماید. بدون شک باید خیلی آدم عجیبی باشید که یک روزی فکر خرید چنین چیزی به سرتان خطور کند.

 

Rokon Trail-Breaker

بدون شک شهرت rokon در یک‌چیزان هم‌ساخت موتورسیکلت‌های قوی و عضلانی غیرقابل‌انکار است. درواقع این مورد از لیست ما تنها از دوچرخ بهر می‌برد و یک ماشین نیست بلکه یک موتور است. البته این‌که این وسیله یک موتور سیکلت است چیزی از ارزش‌های آن کم نمی‌کند. این موتورسیکلت هیبت عجیب و ترسناکی دارد. یقینا با خود می‌گویید دلیل این ظاهر خشن و تمام اهنی چه است. این موتور سیکلت از قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای بهره می‌برد که یکی از آن‌ها بالا رفتن از تپه‌هایی با شیب نزدیک 60 درجه است. البته از این موتورسیکلت‌ها در مسابقات مختلف که اکثرشان غیرقانونی است استفاده می‌شود.

 

Kamaz 43509 Race Truck

بازهم روس‌ها. نمی‌دانم ساختن خودروهای غول‌پیکر چه کیفی دارد که روس‌ها بی‌خیال این قضیه نمی‌شوند. 43509  یک کامیون 9.5 تنی است که از یک موتور 6 سیلندر 13 لیتری توربو شارژ استفاده می‌کند که می تواند 1150 اسب بخار توان برای این کامیون تولید ‌کند. کاماز تابه‌حال موفق شده است با کامیون‌های خود 16 بار برندهٔ مسابقات رالی داکار شود. درواقع به دلیل وزن و قدرت فوق‌العاده زیاد پای این کامیون هیچ‌گاه به جاده‌ها باز نشده.

 

Parajet Explorer

نوبتی هم که باشد نوبت آمریکایی‌هاست تا خودی نشان دهند. البته که روس‌ها آب را اشغال کردند پس چاره‌ای برای آمریکایی‌ها نماند و آن‌ها به‌ناچار به سراغ اسمان رفتند. پاراجت در سال 2009 رونمایی شد. این ماشین کوچک یک باگی بوده و البته به کمک فن بزرگ قرارگرفته پشت سر این ماشین توانایی پرواز دارد. البته که می‌دانید رسالت اصلی باگی‌ها حرکت روان ان ها بر روی شن‌های صحرا است. توان این خودروی کوچک اصلاً کم نبوده و برای اثبات ان همین بس که این ماشین کوچک می‌تواند صفرتا صد را در 4 ثانیه طی کند و بیشینهٔ سرعت خود را به 185 کیلومتر بر ساعت برساند که یک خبر حیرت انگیز برای این ماشین محسوب می‌شود.

 

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها