کد خبر : 4042

موتورسیکلت برقی از جگوار

موتورسیکلت برقی از جگوار

شرکت جگوار لندرور از طریق صندوق سرمایه‌گذاری InMotion خود، در شرکت Arc که موتورسیکلت‌های الکتریکی تولید می‌کند سرمایه‌گذاری کرده است. این شرکت بریتانیایی سازنده موتورسیکلت توسط مارک ترومن، از مدیران ارشد سابق جگوار تاسیس شده و اخیراً، از نخستین مدل خود با نام وکتور رونمایی کرد.

به گزارش خودروتک، این شرکت که توسط یکی از مدیران ارشد سابق جگوار تاسیس شده، اولین مدل خود را در قالب موتورسیکلت وکتور، چند وقت پیش رونمایی کرده بود.

این موتورسیکلت یک ساختار سبک کامپوزیت کربنی و فریم یکپارچه دارد تا علاوه‌بر کاهش وزن، مثل موتورسیکلت‌های MotoGP سفت‌وسخت باشد. علاوه‌براین، وکتور به میله بازویی جلو و عقب فیبر کربنی، کمک‌فنرهای Ohlins و ترمزهای برمبو مجهز است. روی‌هم‌رفته، وکتور مانند موتورسیکلت‌های اسپرت مجهز به پیشرانه احتراق داخلی، تقریباً 220 کیلوگرم وزن دارد.

قدرت موردنیاز آن از یک موتور الکتریکی پیشرفته و پک باتری تامین می‌شود. با این ترکیب فنی، وکتور صفر تا صد را در 3.1 ثانیه پر می‌کند و حداکثر سرعتی برابر با 193 کیلومتر برساعت دارد. این موتورسیکلت با یک بار شارژ در محیط شهری 320 کیلومتر و در جاده، 193 کیلومتر را می‌تواند طی کند. همراه با وکتور یک کلاه ایمنی ویژه مجهز به صفحه‌نمایش هدآپ هم طراحی شده است.

سباستین پک، مدیر صندوق سرمایه‌گذاری InMotion در این مورد گفته: «هدف ما از این کار این است که جگوار لندرور را به‌عنوان یکی از پیشگامان تکنولوژی در دنیای حمل‌ونقل جدید مطرح کنیم. وکتور بدون شک یک محصول شگفت‌انگیز در دنیای جدید موتورسیکلت‌هاست و قطعاً به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا خواهد کرد.»

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها