کد خبر : 40347

وسایل عجیبی که خودروسازان بزرگ می سازند ، از قلیان بوگاتی صندلی آئودی

وسایل عجیبی که خودروسازان بزرگ می سازند ، از قلیان بوگاتی صندلی آئودی

صندلی آئودی R18 Ultra اگرچه طراحی ساده و مینمالیستی دارد، ولی در ساخت آن از ورقه‌های آلومینیومی و کامپوزیت‌های فیبرکربنی مشترک با اتومبیل مسابقه‌ای R18 استفاده شده است.

به گزارش خودروتک به نقل از دیجی کالا ، خودروسازان همواره در کنار تولید اتومبیل، به حوزه‌های دیگری مثل سبک زندگی و تکنولوژی نیز ورود پیدا کرده‌اند.

به همین جهت، گهگاه شاهد معرفی محصولات و لوازم جانبی غیرمرتبط از سوی برندهای خودرویی بوده‌ایم که از شاخص‌ترین آنها می‌توان به ربات انسان‌نمای آسیمو از شرکت هوندا و پروژه آسمان‌خراش ۶۶ طبقه و ۲۵۰ متری استون مارتین در میامی اشاره کرد.

لوازم جانبی خودروسازان

برخی مواقع بین روح برند و پروژه‌های جانبی ارتباط مستقیمی وجود دارد، مثل سورتمه‌ ساخت ب‌ام‌و که تیم ایالات متحده را در المپیک ۲۰۱۴ به مدال طلا رساند. برخی مواقع هم کالای تولید شده با برند یک خودروساز هیچ ارتباطی به فلسفه و روح آن ندارد، مثل چمدان‌های رولزرویس یا چوب گلف فراری. در نوشتار حاضر نگاهی گذرا به بعضی از ابزارها و لوازم جانبی عجیب که خودروسازان تولید کرده‌اند، خواهیم داشت.

دوچرخه الکتریکی Luna Cycle Apex از آئودی

آئودی دوچرخه الکتریکی Luna Cycle Apex را یک ماشین اسپرت قدرتمند برای افراد اسپرت توصیف می‌کند. این دوچرخه زیبا از همان سیستم قوای محرکه هارمونیک موجود در دوچرخه ۸۰ هزار دلاری PG Bikes Blacktail سود می‌برد. مثل دیگر محصولات آئودی کیفیت Luna Cycle Apex هم در سطح بسیار بالایی قرار دارد. در حالت Pedelec این دوچرخه توانایی رسیدن به حداکثر سرعت ۷۸ کیلومتر در ساعت را دارا بوده و قادر است تا ۶۹ کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارد.

لوازم جانبی دوچرخه آئودی

با ۲۰.۸ کیلوگرم وزن، آئودی Luna Cycle Apex یکی از سبک‌ترین دوچرخه‌های الکتریکی با سیستم تعلیق کامل محسوب می‌شود. بهره‌گیری گسترده از فیبرکربن در قسمت‌های مختلف از جمله رینگ‌ها دلیل اصلی وزن پایین این دوچرخه ۲۰ هزار دلاری است.

هلیکوپتر استون مارتین

شرکت انگلیسی استون مارتین با همکاری ایرباس هلیکوپتی به نام ACH130 توسعه داده؛ در این همکاری ایرباس تجارب خود در بخش فنی و استون مارتین تجارب خود در زمینه طراحی را به کار بسته است. به عبارت بهتر نمای بیرونی و فضای کابین هلیکوپتر ACH130 حاصل ایده‌پردازی طراحان خودروساز انگلیسی است.

خریداران هلیکوپتر ACH130 می‌توانند آن را با چهار طرح بیرونی متفاوت سفارش دهند. با انتخاب هر طرح، روکش‌ها و عناصر موجود در فضای داخلی نیز با آن هماهنگ می‌شوند. طبق انتظار در داخل کابین از مرغوب‌ترین و با کیفیت‌ترین مواد استفاده شده و جزئیات در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

صندلی آئودی R18 Ultra

صندلی آئودی R18 Ultra اگرچه طراحی ساده و مینمالیستی دارد، ولی در ساخت آن از ورقه‌های آلومینیومی و کامپوزیت‌های فیبرکربنی مشترک با اتومبیل مسابقه‌ای R18 استفاده شده است. این صندلی با بررسی داده‌های دریافتی از بیش از ۱۵۰۰ نفر طراحی شده و به دلیل هندسه خاص و الیاف فیبرکربن مخصوص فقط و فقط ۲.۲۶ کیلوگرم دارد.

لوازم جانبی

لوازم جانبی برای یک سوپر اسپرت؛ تلفن همراهی از مکلارن

چنانچه پیگیر اخبار مربوط به موبایل‌های هوشمند بوده باشید، حتما می‌دانید که دو کمپانی مکلارن و وان‌پلاس روابط نزدیکی باهم دارند. محصول مشترک این دو برند انگلیسی و چینی نسخه‌ای ویژه از تلفن همراه وان‌پلاس ۷T پرو است، این نسخه حامل پسوند مکلارن ادیشن بوده و در بدنه آن از رنگ نارنجی انحصاری مکلارن استفاده شده است. علاوه‌بر این در سیستم عامل نیز بازنگری‌هایی صورت گرفته و انیمیشن‌هایی مشابه با نمایشگر خودروهای مکلارن به رابط کاربری این موبایل پرچمدار اضافه گشته است. مثل محصولات مکلارن، تلفن همراه مخصوص شرکت چینی سرعت فوق‌العاده بالایی دارد.

لوازم جانبی

قایق تفریحی لکسس

در سال ۲۰۱۷ بود که لکسس با رونمایی از ایده‌ای مفهومی برای یک قایق تفریحی ۱۲.۸ متری خبرساز شد. نکته عجیب اینکه هنگام تبدیل ایده به عمل، طول قایق تولیدی به ۱۹.۸ متر افزایش یافت! این قایق اسپرت و زیبا با همکاری کمپانی آمریکایی Marquis ساخته شده و بخش اعظمی از سازه آن را مواد کامپوزیت و پلاستیک تقویت شده با فیبرکربن تشکیل می‌دهد؛ وظیفه تامین نیرو را هم موتور ولوو IPS 1200 بر عهده دارد. همانگونه که از یک محصول مزین به نشان لکسس انتظار می‌رود، کیفیت کابین و فضای داخلی این قایق تفریحی ۳.۷ میلیون دلاری در حد ایده‌آل است.

لوازم جانبی

قایق ماهیگیری هوندا

بسیاری از ما ایرانیان هوندا را با موتورسیکلت‌ها‌ و خودروهای باکیفیتش می‌شناسیم. اما این کمپانی زیرمجموعه‌های متعددی داشته و محصولات متنوعی را تولید می‌کند. بخش Marine یکی از این زیرمجموعه‌ها است که از سال ۱۹۶۴ در زمینه ساخت موتور قایق فعالیت دارد. همکاری این بخش با شرکت سن‌خوان باعث شکل‌گیری قایق ماهیگیری لوکسی به نام SJ32 شده است. این قایق از دو موتور ساخت شرکت هوندا بهره برده و رنگ نارنجی ترمال آن از خودروی اسپرت آکیورا NSX برگرفته شده؛ به گفته هوندا Marine هر موتور قدرتی برابر با ۲۵۰ اسب بخار تولید می‌کند. با این حساب SJ32 برابر با ۵۰۰ اسب بخار قدرت دارد. بسته به آپشن‌ها و سطح تجهیزات، این قایق ماهیگیری با قیمتی بین ۳۰۰ الی ۴۵۰ هزار به فروش می‌رسد.

لوازم جانبی

صندلی پروپایلوت نیسان

صندلی پروپایلوت نیسان را می‌توان یکی از عجیب‌ترین لوازم حاضر در لیست نامید. همانطور که از نام این صندلی مشخص است، نیسان در آن بخشی از فناوری خودران خود را به کار گرفته؛ خودروساز ژاپنی “افرادی که نمی‌توانند در صف بایستند” را مشتریان هدف این صندلی می‌داند.

لوازم جانبی

صندلی خودران نیسان به قابلیتی مشابه با کروز کنترل هوشمند خودروها مجهز است و همواره فاصله خود را با صندلی بعدی تنظیم می‌کند. به نظر می‌رسد نیسان با توسعه این صندلی قصد داشته ضمن آزمایش قابلیت فوق، توجه رسانه‌ها را هم به خود جلب کند که در این امر کاملا موفق بوده است.

مینی ربات تویوتا Kirobo

هر چند در نگاه نخست مینی ربات تویوتا Kirobo یک اسباب‌بازی کوچک جذاب دیده می‌شود، ولی فلسفه تولید آن اصلا جالب نیست. آمارهای موجود نشان می‌دهد میزان تولد نوزادان در ژاپن بسیار پایین آمده و تعداد زیادی از بانوان زندگی خود را بدون فرزند سپری می‌کنند. در زبان ژاپنی واژه Kirobo به معنای امید است و این ربات ۱۰ سانتی‌متری می‌خواهد با صحبت کردن، تشخیص عواطف و نشان دادن واکنش همدم بانوان ژاپنی باشد. دور از انتظار نیست که مینی ربات هوشمند تویوتا به خودروهای این شرکت نیز راه پیدا کرده و در فرایندهای مربوط به رانندگی یا بهتر کردن حال روحی به کمک راننده بشتابد.

لوازم جانبی

هوندا UNI-CUB

هوندا UNI-CUB در واقع یکی از نتایج جانبی پروژه ربات انسان‌نمای آسیمو است. این وسیله حمل و نقل شخصی که در سال ۲۰۱۲ معرفی شده، به تکنولوژی حفظ تعادل و سیستم حرکت در تمام جهات مجهز است؛ به همین خاطر راکب می‌تواند آن را به سمت‌های جلو، عقب، چپ، راست یا مورب هدایت نموده و همپای یک فرد پیاده حرکت کند. UNI-CUB در طول فرایندهای توسعه به نسل سوم خود رسیده و نسبت به قبل سبک‌تر و راحت‌تر شده است. علی‌رغم کارکردی مشابه با سِگ‌وِی، هوندا UNI-CUB با استقبال بالای افراد کم توان حرکتی روبرو شده و در صورت تولید انبوه پتانسیل دستیابی به موفقیت را دارد.

لوازم جانبی

قلیان بوگاتی

می‌رسیم به عجیب‌ترین وسیله جانبی که توسط یک خودروساز، آن هم نه یک خودروساز معمولی، بلکه سازنده اتومبیل‌های رکوردشکن ساخته می‌شود. خانم‌ها و آقایان این شما و این هم قلیان بوگاتی!

لوازم جانبی

احتمالا می‌دانید که بوگاتی از محبوبیت فراوانی در خاورمیانه و کشورهای حاشیه خلیج فارس برخوردار بوده و بخش قابل توجهی از مشتریان آن را ثروتمندان این منطقه تشکیل می‌دهند. خودروساز فرانسوی هم از این محبوبیت به بهترین شکل ممکن بهره‌برداری نموده و با همکاری شرکت Desvall – که در زمینه تولید پیپ‌های لوکس فعالیت می‌کند – یک قلیان اشرافی راهی بازار کرده است. این قلیان طراحی منحصر بفردی داشته و در ساخت آن از فریم تیتانیومی، بدنه فیبرکربنی و دسته چرمی استفاده شده است. از این قلیان لوکس تنها ۱۵۰ دستگاه موجود بوده و هر عدد از آن ۱۰۰ هزار دلار قیمت دارد! بد نیست بدانید مدل پایه از مرسدس S کلاس با قیمتی در حدود ۹۵ هزار دلار به فروش می‌رسد؛ پورشه ۹۱۱ کاررا نیز قیمتی در همین حدود دارد!

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها