کد خبر : 40284

10 خودرو برتر از گروه فولکس واگن

10 خودرو برتر از گروه فولکس واگن

فولکس‌واگن از آن برند هایی است که این روز ها حرف اول را در بازار خودروها می‌زند و ازقضا بزرگ‌ترین خودروساز جهان نیز هست. فولکس‌واگن دارای زیرمجموعه‌های بزرگ و کوچک زیادی است.

به گزالرش خودروتک به نقل از جی اس ام ، دنیای خودروسازی این روزها پرشده از رقابت‌های کوچک و بزرگ بین برندهای مطرح. البته بعضی از این برندها کاملاً خود را از بقیه جدا کرده‌اند و حرف اول را در دنیای بزرگ خودروها می‌زنند.

فولکس‌واگن از آن برند هایی است که این روز ها حرف اول را در بازار خودروها می‌زند و ازقضا بزرگ‌ترین خودروساز جهان نیز هست. فولکس‌واگن دارای زیرمجموعه‌های بزرگ و کوچک زیادی است.

از مهم‌ترین این برندها می‌توان به لامبورگینی یا بنتلی و حتی پورشه اشاره کرد. هرکدام از این برندها دارای تاریخچه پرشکوه خاص خودش است و خودروهای تولیدی آن ها در سراسر جهان دارای میلیون‌ها طرفدار است.

در این مقاله قصد داریم به 10 خودروی دوست‌داشتنی و فوق‌العاده که توسط برند بزرگ فولکس‌واگن تولید شده است بپردازیم. البته این 10 خودروی مورد بحث ما همگی در حال حاضر در خط تولیدی کارخانجات این برند حضور دارند.

1- Bentley Mulsanne

اگر کمی دربارهٔ بریتانیا و صنعت خودروسازی آن اطلاعات داشته باشید غیرممکن است که نام برند بنتلی را نشنیده باشید. اولین بار که نام مولسان شنیده شد در سال 2010 بود. بنتلی درآن زمان برای مقابله با رقیب همیشگی‌اش یعنی رولزرویس  مولسان را به‌عنوان پرچم‌دار خودروهای خود معرفی کرد. یک سدان لوکس فول سایز 2844 کیلوگرمی که همچنان دارای بهترین امکانات ممکن در این بازار شلوغ از زمان معرفی خود بوده است. البته مولسان درزمینهٔ قوای فنی هم یک غول تمام‌عیار محسوب می‌شود. مولسان به لطف پیشرانهٔ قدرتمند 6.75 لیتری V8 می تواند 550 اسب بخار تولید کند. این پیشرانه می‌تواند دور موتور را به عدد  1750 دور بر دقیقه برساند. این خودرو می‌تواند 0 تا 100 را در زمان حیرت‌انگیز 4.8 ثانیه بپیماید که برای چنین خودرویی با این وزن حیرت‌انگیز به نظر می‌رسد. در نهایت باید اضافه کنیم این خودرو می تواند سرعت خود را به 305 کیلومتر بر ساعت برساند.

 

2- Golf GTI

اما نوبت می‌رسد به خودروی افسانه‌ای خود فولکس‌واگن یعنی گلف آن هم از نوع جی تی ای. ماشینی کوچک اندام اما خوش‌قیافه و فوق‌العاده قدرتمند. گلف آن قدر موفق عمل کرده و آن‌قدر محبوب است که در نسل 8 هم همچنان یکه‌تاز بازار خودروهای هاچ بک است؛ اما جدا از تمام فاکتورهای خوب این ماشین بهترین قسمت آن مربوط به بخش پیشرانهٔ آن می‌شود جایی که یک موتور 4 سیلندر توربو شارژ 2 لیتری قلب تپندهٔ این خودرو را می‌سازد. این موتور می‌تواند 245 اسب بخار تولید کند. مطمئن باشید که حتی جوان‌های دیوانهٔ سرعت هم مجذوب این کوچک دلربا می‌شوند.

 

3- Audi RS6 Avant

بازهم نوبت المانی‌هاست که عرض‌اندام کنند اما این بار با برند خوش‌نام AUDI. بدون شک RS6 AVANT از آن خودروهایی است که قلب و هوش  را می‌رباید. شما می‌توانید اوج هنر طراحی المانی‌ها را در این خودرو را ببینید. این خودرو لقب سریع‌ترین خودروی خانوادگی جهان را هم یدک می‌کشد. قلب تپندهٔ این خودرو را یک موتور 8 سیلندر 2 توربویی با حجم 4 لیتری تأمین می‌کند که می‌تواند قدرت اعجاب‌آور 592 اسب بخاری را به خریداران این مدل هدیه دهد. RS6 می‌تواند 0 تا 100 را در 3.5 ثانیه بپیماید. این شاید یکی از دلایلی باشد که قیمت 109 هزار دلاری این خودرو را توجیه کند.

 

4- Lamborghini Huracan

این بار نوبت به سوپر اسپرت ساز معروف ایتالیایی‌ها یعنی لامبورگینی می‌رسد. هوراکان از آن خودروهایی است که واقعاً رقیبی در مقابل خود ندارد. هوراکان در موقع معرفی جواب مناسبی به منتقدانی داد که می‌گفتند لامبورگینی هرگز نمی‌تواند خودرویی با تکنولوژی‌های روز بسازد اما لامبورگینی با ساخت هوراکان جواب قاطعی به منتقدان داد و می‌شود گفت دهان آن ها را برای همیشه بست. هوراکان یکی از سریع‌ترین سوپر اسپرت‌های حال حاضر دنیا است که از یک موتور 10 سیلندری 5.2 لیتری استفاده می‌کند که قدرت 602 اسب بخاری را به آن هدیه می‌دهد. بدون شک هوراکان جذاب‌ترین خودروی این لیست نیز هست و نظر بسیاری را به خود جلب می‌کند.

 

5- Volkswagen Touareg

بدون شک سخت‌ترین کار این است که بعد از گذشت چند سال همچنان محبوب و جذاب به نظر برسی. این همان کاری است که Touarege آن را به مدت 17 سال انجام می‌دهد و همچنان در نسل سوم خودش یکی از بهترین شاسی‌بلند های تولیدی فولکس‌واگن تا به امروز بوده است. فولکس‌واگن موفق شده است تا به امروز یک‌میلیون از این خودرو را در جهان بفروشد که یک آمار فوق‌العاده به نظر می‌رسد. قلب تپندهٔ این شاسی‌بلند 60 هزار دلاری را یک موتور 6 سیلندر 3.6 لیتری تأمین می‌کند که می‌تواند 280 اسب بخار تولید کند. نکتهٔ جالب‌توجه این است که با چنین قیمتی‌ خودرو از یک جعبهٔ دندهٔ 8 سرعته باقابلیت 4 چرخ متحرک بهره می‌برد.

 

6- Porsche 911 Carrera S 

مگر می‌شود از بهترین خودروها حرف زد ولی نامی از پورشه نبرد. 911 از آن خودروهایی است که تاکنون مدل‌های مختلفی را بر روی پلتفرم آن ساخته‌اند و البته که همگی مدل‌های موفقی بودند. این خودروی 120 هزار دلاری همچنان به‌عنوان قهرمانی در پیست‌ها عمل می‌کند. 911 carrera s از یک موتور 6 سیلندر تخت با حجم 3 لیتری استفاده می‌کند که می‌تواند توان 450 اسب بخاری را به این خودرو هدیه دهد. بدون شک این خودرو یکی از زیباترین خودروهای تولیدشده تا به امروز به دست پورشه است. ظاهر جذاب قدرت بالا و امکانات خوب ازجمله فاکتورهای مهم در انتخاب این خودرو می‌باشند. البته که با این قیمت مسلماً بازار این خودرو صرفاً محدود به قشر ثروتمند جامعه خواهد بود.

 

7- Cupra Ateca

شاید قرار گرفتن نام خودرویی از برند اسپانیایی سیات در این لیست کمی عجیب به نظر برسد ولی واقعیت این است که این خودرو جزو خودروهای توانمندی است که می‌تواند انتظارات طیف گسترده‌ای از خریداران را پوشش دهد. کیفیت ساخت وتوان این خودرو به‌قدری خوب است که بسیاری آن را رقیب توانمندی برای خودروی محشری چون پورشهٔ ماکان می‌دانند. توان این خودرو توسط یک موتور 2 لیتری توربو شارژ تأمین می‌شود که می‌تواند 300 اسب بخار تولید کند. این قدرت برای یک کراس اوور با سایز متوسط بسیار مناسب به نظر می‌رسد.

 

8- Audi R8

بسیاری audi را به خاطر شهامت ساخت این مدل بسیار تحسین می‌کنند. واقعیت هم این است که این خودرو معرکه است. audi در طراحی R8 چشم همه را به خود خیره کرد و به همه نشان داد که می‌تواند از پوستهٔ یک آقای محترم و آرام بیرون بیاید و چنین موجود ترسناک و رام نشدنی را تولید کند. R8 تابه‌حال برنده جوایز بسیاری شده است. توان این خودرو را یک موتور 10 سلندر 5.2 لیتری تأمین می‌کند که توان تولید 569 اسب بخار را دارد. نکتهٔ جالب دراین‌بین این است که موتور این خودرو ساخت لامبورگینی بوده و همان موتور استفاده‌شده در هوراکان است که این بار به مدد ایرودینامیک بهتر و وزن پایین‌تر می‌تواند بسیار سریع‌تر از هوراکان باشد. این خودرو می‌تواند 0 تا 100 را در 3.2 ثانیه طی کند و البته نهایت سرعت خود را به 323 کیلومتر بر ساعت برساند. البته یک نکتهٔ منفی بزرگ در مورد این خودرو وجود دارد وان هم امکانات بسیار پایین داخل کابین آن نسبت به قیمت 184 هزار دلاری آن است؛ اما درنهایت این مورد هم نمی‌تواند باعث این شود که R8 را یک خودروی معرکه ننامیم.

 

9- Lamborghini Urus

قبلاً وقتی می‌گفتیم لامبورگینی یک شاسی‌بلند خواهد ساخت خنده حضار بلند می‌شد و همه می‌گفتند این بیشتر شبیه یک کابوس ترسناک است ولی ترسناک‌تر زمانی بود که لامبورگینی واقعاً دست به این کار زد و ازقضا آن‌قدر هم خوب از آب درامد که همه گفتند لامبورگینی به‌جای ماشین‌های ترسناکش باید شاسی‌بلند می‌ساخت. URUS همان چیزی است که اوضاع را برای لامبورگینی بهتر از قبل کرد. شاید بتوان URUS را سریع‌ترین شاسی‌بلند جهان نامید. لامبورگینی برای گاو خشمگین جدیدش از یک موتور 4 لیتری دو توربویی هشت سیلندر استفاده می‌کند که می‌تواند 641 اسب بخار تولید نماید. لامبورگینی توانسته است نسبت وزن به قدرت را به‌خوبی کنترل کند. این خودروی نزدیک 2300 کیلوگرمی می‌تواند 0 تا 100 را در 3.2 ثانیه طی کند که به‌شدت هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد. بدون شک در بازهٔ قیمتی 200 هزار دلاری URUS یک انتخاب به‌شدت معقول به نظر می‌رسد.

 

10- Porsche Taycan Turbo S

در بازار برقی‌ها تحمل شنیدن هراسمی را داشتیم به‌غیراز پورشه. چه کسی باور میکرد پورشه که تا همین دو سال پیش به‌شدت روی ساخت خودروهای بنزینی پافشاری می‌کرد ناگهان تغییر رویه داده و با تولید خودروی تایکان رسماً وارد بازار پرسود خودروهای برقی شد. بااینکه تایکان یک خودروی الکتریکی است اما قوی‌ترین و سریع‌ترین خودروی این لیست نیز هست. باطری های این اتومبیل می‌توانند 750 اسب بخار تولید کنند. این خودرو می‌تواند 0 تا 100 را در مدت حیرت‌انگیز 2.6 ثانیه طی کند که برای یک خودروی برقی عالی به نظر می‌رسد. خیلی‌ها تا قبل از رونمایی از تایکان معتقد بودند زبان طراحی پورشه با این مدل تغییر خواهد کرد ولی ظاهرا پورشه تصمیم گرفته ظاهراً این کار را با یک خودروی فوق قدرتمند انجام دهد. در پایان باید در مورد تایکان به این موضوع اذعان کرد که تایکان یک ابر ماشین تمام‌عیار و یک اعلام جنگ از طرف المانی‌ها به برقی سازهای آمریکایی محسوب می‌شود.

 

سخن پایانی:فولکس‌واگن نامی پرآوازه است که تاریخچهٔ پرافتخار خودروسازی المان را با خود به همراه دارد. البته چند سالی است که برند بزرگی مانند تویوتا سایه به سایه در حال تعقیب فولکس‌واگن است و این رقابت روزبه‌روز جدی‌تر و بزرگ‌تر می‌شود. باید دید در پایان  چه کسی برندهٔ این جنگ بزرگ خواهد بود اما آنچه مسلم است این است که فولکس‌واگن به این راحتی‌ها تسلیم نخواهد شد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها