کد خبر : 39506

اشتباه بزرگ در طراحی لوگو جدید ب ام و

اشتباه بزرگ در طراحی لوگو جدید ب ام و

شرکت خودرو سازی BMW‌، بزرگترین تغییر در برند قدیمی خود که نخستین بار در سال 1917 معرفی شده بود را عرضه کرد. همانطور که بسیاری از لوگوهای بازطراحی شده‌ی مدرن، سبک فلت و فوق‌العاده ساده را دنبال می‌کنند، لوگو جدید BMW نیز سعی می‌کند هویت این شرکت را در یک سبک مدرن نشان دهد.

به گزارش خودروتک به نقل از گجت نیوز ، در این لوگوی به روز شده، دو تغییر عمده وجود دارد. تغییر اول که بسیار مثبت ارزیابی می‌شود، استفاده از طرح فلت و جایگزین کردن آن با طرح از مد افتاده سه بعدی است که در سال 1997 طراحی شده بود. این تغییر باعث ساده‌تر شدن لوگویی شده است که کمپانی BMW از سال 1963 از آن استفاده می‌کرد.

تغییر دوم حذف حلقه‌ی مشکی رنگ حاشیه‌ لوگوی خودرو است که به جای آن یک حلقه‌ی شفاف جایگزین شده است. لوگوی جدید BMW، ظاهری ساده و شفاف دارد و به منظور ایجاد تابش و شفافیت بیشتر طراحی شده است، اما تاثیر این تغییر را نمی‌توان مثبت ارزیابی کرد. البته این لوگو روی بدنه برنزی BMW i4 کانسپت زیبایی خاصی دارد.

اما در BMW سفید رنگ چگونه است؟ نصب کردن لوگوی شفاف جدید در تابلوی نمایندگی‌ها در جاده نیز می‌تواند تبدیل به دردسر شود. تاثیر شفاف شدن لوگو جدید BMW این است که این لوگو نسبت به گذشته وضوح کمتری دارد و مانند این است که شخصی یک فایل بدون پس زمینه را در فتوشاپ درست کرده باشد.

اکنون دلیل استفاده نشدن از طرح‌های بدون بک گراند از سوی دیگر شرکت‌ها را متوجه شدیم. اگر دقت کنید اکثر نوشته‌ها در کامپیوتر و اینترنت دارای زمینه سفید رنگ هستند، زیرا  وجود زمینه، خواندن را آسان‌تر می‌کند. حذف حلقه‌ی مشکی رنگ لوگوی جدید BMW باعث شده تا شکل کلی لوگو نیز به راحتی قابل تشخیص نباشد.

علاوه بر این، لوگوی شفاف BMW باعث شده تا حروف این آرم یعنی همان BMW که در زمینه‌ی مشکی به راحتی دیده می‌شدند، در زمینه‌ی شفاف این لوگوی به روز شده به راحتی قابل دیدن نباشند و حتی تشخیص این لوگو از فاصله‌ی دور سخت باشد. به گونه‌ای که حروف BMW و دیسک آبی و سفید وسط لوگو که قبلا به صورت واحد و یکپارچه بودند، مجزا به نظر برسند. شفاف بودن قسمت بیرونی لوگو به این معناست که کمپانی بی‌ام‌و قصد دارد تا به جای حروف با استفاده از دیسک مرکزی لوگوی خود را بشناساند.

BMW تنها شرکتی نیست که شاهد تغییر لوگوی آن هستیم. بلکه در سال‌های اخیر کمپانی‌های بزرگی نظیر Go Daddy، یاهو، گوگل، فیسبوک، فولکس واگن و دیگر شرکت‌ها تغیرات این چنینی در لوگوی خود ایجاد کرده‌اند. این کمپانی هنوز به طور رسمی اعلام نکرده که آیا لوگوی جدید BMW روی خودروهای تولید انبوه این شرکت استفاده خواهد شد یا خیر؟ اما با توجه به استفاده از لوگوی جدید در وبسایت رسمی و صفحات رسمی BMW در فضای مجازی، دیر یا زود لوگوی جدید را در خیابان نیز خواهیم دید.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها