کد خبر : 38774

جیلی خودروی ضد کرونا ساخت! (تصاویر)

جیلی خودروی ضد کرونا ساخت! (تصاویر)

اما با توجه به شیوع ویروس کرونا در چین، شرکت جیلی روی سیستم تهویه هوای کابین آیکون مانور ویژه ای می دهد.

به گزارش خودروتک به نقل از دیجیاتو ، اردیبهشت ماه سال 97 بود که شرکت چینی جیلی از یک شاسی بلند کانسپت در نمایشگاه خودروی پکن پرده برداری کرد.

این کانسپت متفاوت جیلی آیکون (Icon) نام داشت و به خاطر طراحی ظاهری و داخلی برگرفته از گرافیک 8 بیتی مورد توجه بازدیدکنندگان و رسانه ها قرار گرفت.

این امر سبب شد آیکون با چراغ سبز مدیران جیلی برای تولید انبوه روبرو شود.

حال با گذشت نزدیک به دو سال از معرفی نسخه کانسپت، جیلی از 24 فوریه (5 اسفند) فروش نسخه خیابانی آیکون را آغاز کرده است. گفته می شود در ساعات اولیه عرضه، بیش از 30 هزار نفر نسبت به پیش خرید این شاسی بلند کوچک شهری اقدام نموده اند.

 

جیلی آیکون شاسی بلندی ضد ویروس کرونا

 

 

جیلی ادعا می کند آیکون نتیجه همکاری چند استودیوی طراحی این شرکت بوده و بر اساس بازخوردهای دریافتی از نقاط مختلف جهان ساخته و پرداخته شده است. برای نمونه نمای ظاهری آیکون توسط استودیوی جیلی درکالیفرنیا شکل داده شده، نمای داخلی هم نتیجه ایده پردازی طراحان جیلی در استودیوی بارسلونا است. استودیوی شانگهای هم نقش رهبری کل پروژه را بر عهده داشته است.

 

همانطور که در تصاویر مشاهده می فرمایید، جیلی آیکون چه در نمای بیرون و چه در داخل کابین از زبان طراحی ساده و مینیمالی پیروی کرده و فارغ از پیچیدگی های رایج است. اما با وجود این باید گفت شاسی بلند جدید چینی ها کاملا مدرن و بروز دیده می شود.

فرم جعبه ای شکل اتاق، چراغ های اصلی دو تکه، جلوپنجره موسوم به «هستی در حال گسترش»، دستگیره های در کشویی و چراغ های عقب الهام گرفته شده از نماد بی نهایت برخی از ویژگی های ظاهری شاخص جیلی آیکون به شمار می روند.

 

در داخل کابین آیکون با یک داشبورد ایستاده و متفاوت روبرو هستیم. در قسمت میانی این داشبورد یک نمایشگر 10.25 اینچی تعبیه شده که از طریق آن می توان سیستم اینفوتینمنت اختصاصی GKUI را کنترل کرد. در زیر نمایشگر شکل خروجی های سیستم تهویه که مثل چراغ های عقب از نماد بی نهایت الگوبرداری شده، جلب توجه می کند. مثل اکثر خودروهای روز در پشت فرمان هم به جای نشان دهنده های آنالوگ از یک نمایشگر 10.25 استفاده شده است.

 

اما با توجه به شیوع ویروس کرونا در چین، شرکت جیلی روی سیستم تهویه هوای کابین آیکون مانور ویژه ای می دهد. این کمپانی تاکید دارد آیکون به یک سیستم تصفیه هوای هوشمند مجهز شده و در صورت استفاده از سیستم تهویه مطبوع هیچ باکتری، ویروس یا دیگر ذرات معلق مضر نمی توانند به داخل کابین ورود پیدا کنند.

 

 

 

شاسی بلند جیلی آیکون از لحاظ تکنولوژی در سطح بالایی قرار دارد. بهره گیری از 12 رادار اولتراسونیک، رادار mmWave و 5 دوربین با کیفیت رانندگی هوشمند سطح L2+ را برای این خودرو به ارمغان آورده است. به لطف این سنسورها، آیکون سیستم های پیشرفته ای چون کروز کنترل هوشمند، حفظ خودرو در بین خطوط، ترمز اضطراری با قابلیت تشخیص عابر پیاده، پارک خودکار و سیستم دید 360 درجه دارد.

 

 

 

آیکون در سرزمین مادری با موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی که با سیستم هیبرید نرم 48 ولتی ترکیب شده، به فروش می رسد. این موتور 174 اسب بخار قدرت و 255 نیوتن متر گشتاور دارد؛ سیستم هیبریدی هم 13.4 اسب بخار قدرت و 45 نیوتن متر گشتاور به خروجی موتور درون سوز اضافه می کند.

 

 

 

به گفته جیلی، آیکون در هر صد کیلومتر 5.7 لیتر سوخت مصرف نموده و در عرض 7.9 ثانیه می تواند سرعت خود را به صد کیلومتر در ساعت برساند. قیمت این خودرو بین 115,800 الی 128,800 یوان متغیر است که با نرخ روز ارز معادل تقریبا 16,500 الی 18,300 دلار می شود.

ناگفته نماند جیلی اخیرا یک سرویس آنلاین را برای فروش محصولات خود راه اندازی کرده است. در این سرویس که برای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا راه اندازی شده، مشتریان می توانند با سفارش خودروی مورد علاقه آن را دم در منزل خود تحویل بگیرند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها