کد خبر : 38294

چرخ های ب ام و iX3 هم آیرودینامیک هستند

چرخ های ب ام و iX3 هم آیرودینامیک هستند

دوران جدیدی برای محصولات الکتریکی خودروساز باواریایی با عرضه بی ام و ix3 در سال ۲۰۲۰ آغاز خواهد شد.

به گزارش خودروتک به نقل از دیجی کالا ، تولید خودروهای الکتریکی تاکنون برای آلمانی‌ها تنها حکم یک سرگرمی را داشته و بنابراین شاهد حضور چندان جدی از سوی آن‌ها نبودیم.

حال خودروسازان آلمانی احساس کرده‌اند که در حال واگذاری رقابت به آمریکایی‌ها و چینی‌ها هستند، به همین دلیل تغییر رویه داده و با جدیت بیشتر وارد این عرصه شده‌اند.

یکی از خودروسازان فعال آلمانی در زمینه تولید محصولات الکتریکی، بی ام و است. این شرکت قصد دارد تا با بهره‌گیری از اقدامات آیرودینامیکی برد خودروهای الکتریکی خودش را افزایش دهد و بخشی از این اقدامات شامل در نظر گرفتن طرحی جدید برای چرخ‌ها می‌شود که نتیجه آن بهبود ضریب آیرودینامیکی خودرو، کاهش وزن و در نتیجه افزایش برد خودرو برقی خواهد بود.

بی‌ ام‌ و iX3

بهبود اندک ضرایب آیرودینامیکی

بی ام و برای ساخت رینگ و لاستیک جدید بی ام و ix3 از روش مرسوم یعنی رینگ آلومینیومی استفاده کرده است، با این حال طراحی جدیدی را برای آن‌ها در نظر گرفته که ۱۵ درصد نسبت به رینگ و لاستیک فعلی خودروهای بی ام و سبک‌تر است و ضریب گذر آن نیز به میزان ۵ درصد بهبود یافته است. تمام این مشخصه‌ها در کنار هم قرار گرفتند تا در نهایت مصرف سوخت بی ام و ix3 به میزان دو درصد کاهش یابد. این صرفه جویی شاید اندک به نظر برسد، اما برد خودرو را با هر بار شارژ به میزان ده کیلومتر افزایش می‌دهد و بنابراین در فواصل طولانی‌تری به شارژ مجدد نیاز پیدا خواهید کرد.

نکته خوب در خصوص رینگ و لاستیک جدید بی ام و ix3 این است که این چرخ‌ها به عنوان آپشن برای خودرو در نظر گرفته شده‌اند و بنابراین مشتری اجباری به استفاده از این چرخ‌ها ندارد. علاوه برآن این رینگ و لاستیک‌ها قابل شخصی‌سازی هستند و مشتری می‌تواند آن‌ها را در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف سفارش دهد. این الگوها قابل تطبیق با رنگ و تریم خودرو هستند.

سرمایه گذاری مشترک آلمانی-چینی

دو محصول جدید بی ام و در حوزه خودروهای برقی یعنی بی ام و ix3 و بی ام و i4 در سال ۲۰۲۰  و ۲۰۲۱ میلادی به بازار عرضه می‌شوند و برنامه‌هایی نیز برای تولید بی ام و iNext در نظر گرفته شده است. تاکنون اطلاعات فنی بی ام و ix3‌ به طور کامل منتشر شده که شامل باتری ۷۴ کیلووات ساعتی می‌شود. این باتری با هربار شارژ می‌تواند تا ۴۴۰ کیلومتر برد ارایه دهد. پیشرانه الکتریکی خودرو نیز از نسل پنجم eDrive بوده که ۲۸۶ اسب‌بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

در طی سال ۲۰۲۰ میلادی شاهد عرضه بی ام و ix3 به بازار خواهیم بود تا شاهد تغییر رویه برند باواریایی در ارایه خودروهای برقی باشیم. این محصول در خط تولیدی واقع در شن‌یانگ چین به تولید خواهد رسید که با سرمایه گذاری مشترک برلیانس و بی ام و به بهره برداری رسیده است. دیگر محصولات الکتریکی بی ام و یعنی i4 و iNext نیز در سال ۲۰۲۱ به تولید خواهند رسید.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها