کد خبر : 38293

خودروهایی با قابلیت حرکت در آب و خاک (تصاویر)

خودروهایی با قابلیت حرکت در آب و خاک (تصاویر)

معمولاً برای حرکت در خشکی از خودرو و برای رفتن به دریا از قایق استفاده می‌کنیم؛ اما وقتی بخواهیم با یک وسیله هم در خشکی و هم در دریا حرکت کنیم چه باید بکنیم؟ خودرو‌های دوزیست به همین منظور طراحی شده‌اند. آن‌ها ترکیبی از موتور، ماشین یا اتوبوس و قایق هستند.

به گزارش خودروتک به نقل از اعتماد ، وقتی هوا خوب باشد، اغلب مردم دوست دارند تنی به آب بزنند یا به دریا و رودخانه بروند و قایق‌سواری کنند.
 
خریدن ماشین برای رفتن به سفر یا خرید قایق کوچک آسان است؛ اما وسیله‌ای که هم در آب و هم در خشکی حرکت کند کمیاب و گران به نظر می‌رسد.
 
اگر دوست دارید خودرو خود را درون آب هم ببرید، بهتر است نگاهی به این خودرو‌های آبی و خاکی بیندازید.
 

به نقل از «good۲go»، خودرو‌های جالبی را که هم در دریا و هم در خشکی حرکت می‌کنند را در ادامه معرفی می‌کنیم:

DUKW ارتش آمریکا

خودرو‌هایی که هم در آب و هم در خشکی حرکت می‌کنند+تصاویر

این وسیله که به آن «Duck» نیز می‌گویند بسیار ناشناخته مانده است. اگر فیلم یا مستندی درباره D-day (به طور کلی به روز‌هایی می‌گویند که عملیات بزرگی در آن‌ها انجام می‌شود؛ اما به طور مشخص به روز‌های بزرگ عملیاتی در جنگ جهانی دوم اطلاق می‌شد) تماشا کرده باشید، حتماً ماشین داک را دیده‌اید که از سواحل نورمندی می‌آیند. شرکت جنرال موتورز ۲۱ هزار عدد از این نوع خودرو را برای جنگ جهانی دوم ساخت. این ماشین گنجایش ۲۵ نفر را دارد و سرعت آن در خشکی به ۸۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد، اما در آب هشت کیلومتر بر ساعت می‌راند. امروزه از این خودرو‌ها برای تور‌های گشت آبی استفاده می‌کنند.

لامبورگینی کونتاش

خودرو‌هایی که هم در آب و هم در خشکی حرکت می‌کنند+تصاویر

کونتاش تنها مدل لامبورگینی است که هم در آب و هم در خشکی راه می‌رود. این مدل متعلق به شرکت لامبورگینی نیست و شخصی آن را دوباره طراحی کرده، موتور را در وسط قرار داده و باله‌هایی در کنار ماشین کار گذاشته است. این ماشین دوزیست اصلاً ارزان نیست و تنها قیمت شیشه آن سه هزار و ۷۰۰ دلار است. مطمئن باشید که اگر این ماشین را بخرید، هیچ کس دیگری آن را ندارد، اما سوال اینجاست که اصولاً چرا باید کسی این مدل را بخرد؟

کوآداسکی (QuadSki)

خودرو‌هایی که هم در آب و هم در خشکی حرکت می‌کنند+تصاویر

این خودرو برای بالا بردن آدرنالین بدن بسیار عالی است. کوآداسکی برخلاف وسایل نقلیه دیگر، هنگام ورود از آب به خشکی سرعتش کم نمی‌شود. این وسیله با داشتن موتور بی‌ام‌و کی ۱۳۰۰ می‌تواند سرعت ۷۲ کیلومتر بر ساعت را هم در خشکی و هم در آب حفظ کند.

پنتر (Panther)

خودرو‌هایی که هم در آب و هم در خشکی حرکت می‌کنند+تصاویر

پنتر یکی از کاربردی‌ترین خودرو‌های آبی است. بدنه زیرین این ماشین بسیار سخت است به طوری که صفحه‌ای محکم برای ماهیگیری دارد. موتور این خودرو به قدری قوی است که می‌تواند تا ۱۲۸ کیلومتر بر ساعت روی آب و ۱۹۳ کیلومتر بر ساعت روی خشکی حرکت کند و برای ورزش‌های آبی بسیار عالی است. چرخ‌های ماشین تاشو است و در خشکی به خوبی روی زمین قرار می‌گیرد، بعد دوباره در آب جمع می‌شود تا با سطح آب برخورد نکند.

 

 

ترا ویند (Terra Wind)
 

خودرو‌هایی که هم در آب و هم در خشکی حرکت می‌کنند+تصاویر

چرا باید تنها خودرو‌ها هیبریدی باشند؟ می‌توان وسیله‌ای ساخت که هم ماشین، هم خانه و هم قایق باشد و همزمان هیبریدی نیز باشد. ترا ویند این‌گونه است. شما با این وسیله می‌توانید بدون هیچ مشکل و سختی به هر جایی که دوست دارید سفر کنید. این خودرو جکوزی، کانتر آشپزخانه گرانیتی، ظرفشویی، مایکروویو و یخچال هم دارد.

بایسکی (Biski)

خودرو‌هایی که هم در آب و هم در خشکی حرکت می‌کنند+تصاویر

موتورسیکلت‌ها نیز نوعی جت‌اسکی هستند. حال فکر کنید این ۲ با هم ترکیب شوند. بای‌اسکی ترکیبی از موتورسیکلت و جت‌اسکی است. احتمالاً موتورسواران طرفدار این مدل‌اند، چون می‌توانند لذت موتورسواری در دریا و خشکی را با هم تجربه کنند. تصور کنید که برای ایمنی بیشتر هم کلاه موتور بر سرتان بگذارید و هم جلیقه نجات بپوشید!

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها